Қауіп-қатерге толы кәсіп

Новости
19.05.2017, 11:34
Шымкент электрмен жабдықтау дистанциясына қарасты Қызылсай қосалқы тарту станциясының негізін қалаған теміржолшының бірі  Шадихан Рысбеков отыз жылға жуық пойыздар қозғалысының қауіпсіздігін қамтамасыз етуге өз үлесін қосып келеді. Бұл қосалқы тарту станциясы – Түлкібас, Бадам, Қызылсай, Қазығұрт, станцияларындағы желі бойын, осы аумақтағы теміржол мекемелерін, жеке абоненттерді электр тоғымен қамтамасыз етеді. Теміржол бойындағы станциялар, вокзалдар мен оның қасындағы шағын мекемелерді жарықтандыруға қуат беріп отыр. Оған қоса теміржолға қарасты елді-мекен тұрғындарын да жарықпен қамтамасыз етеді. Шымкенттегі энерготехникумды бітірген Шадихан Асылұлы туған жері Бәйдібек ауданындағы Ақтас ауылында энергетик болып 13 жыл еңбек еткен соң 1989 жылы жаңадан ашылған Қызылсайдағы қосалқы тарту станциясына ауысады.  Шадихан Асылұлы бізге осы қосалқы тарту станциясындағы барлық электр құрылғыларының қызметін таныстырды. ТП-1, ТП-2, ТП-3, ТП-4 сынды төрт трансформатордың екеуі 40 кВт тоқпен жұмыс істейтінін, қалғаны резерв үшін қорда тұратынын, апатты жағдай бола қалса, алғашқы көмекке барудың амалдары мен кіл электр тоғынан жасақталған станцияда еңбек етудің қауіпті тұстарына дейін тәптіштей түсіндірді.   – Қызылсай қосалқы тарту станциясына 1989 жылы жаңадан кірген мені Омбы қаласына біліктілікті арттыру курсына оқуға жіберді. Ал станция 1990 жылы іске қосылған. Содан бері болат жол бойын электрмен  жабдықтаудың түрлі сатысынан өттім. Осы ұжымды бірнеше жыл басқардым. Теміржолдағы электр жүйесі жүрген желілердің бәрі – қауіпті. Аса мұқият болуды талап етеді. Кезекші электр-механиктің міндеті – желі бойындағы электр қуатының үздіксіз жұмыс істеуін қадағалау. Абайсызда өшкен жағдайда жылдам әрекет жасап, қосуы тиіс. Өздерінің мүмкіндігі болмаса, әріптестерін көмекке шақырады. Өйткені пойыздар қозғалысында іркіліс болмау керек. Сосын, техника қауіпсіздігін сақтап, наряд бойынша бригаданы жұмысқа жібереміз. Бұдан бөлек, жұмысқа келген және кеткен уақытта толық аумақты көріп шығып, қайсысы өшірулі және қосулы екеніне көз жеткізіп, егер ақау шықса басшылыққа, диспетчерге хабарлаймын. Осы жерде еңбек етіп жатқан жігіттердің бәрі менің шәкірттерім. Отыз жыл бұрын 15 шақты маман болса, қазір 7-8 электр-механигі бар. Бұл саланың маманы ең алдымен нұсқаулықты түсініп, есте сақтап жүрсе көп қауіптің алдын алады. Біз енді зейнеттік  демалысқа кетеміз,  кейінгі жастардың жағдайын ойлаймын. Ұлттық компания қауіп-қатермен бетпе-бет жүріп еңбек ететін сала жұмысшыларының қауіпсіздігін арттыра түссе дейміз, – дейді жас әріптестерінің қауіпсіздігіне алаңдаған тәжірибелі маман. Айта кетерлігі, Шадихан Рысбековтың  қос ұлы әке кәсібін жалғастырыпты. Рауан 8 жылдан бері осы қосалқы тарту станциясында әкесімен қатар жұмыс істеп, қазір басқарып отыр. Ал Рамазан жөндеу, тексеру телімінде (РРУ) электромеханик, немересі Думан Павлодардағы энергетика және электрофикация мамандығы бойынша университет студенті.   Демек, электро-энергетиктердің тұтас бир династиясы қалыптасты деген сөз.   Ұлттық компанияның бұрынғы президенті Асқар Маминнің «Алғыс хатын» алған теміржолшы биыл алпыс екіде, зейнеткерліктің де ауылы алыс емес...   

    Динар МЕЙІРМАН, Шымкент

Новости
04.09.2025
ЗИКСТО начнет использовать роботов для сборки подвижного состава
КТЖ в лицах
04.09.2025
Станции, проекты, люди: путь Риты Енсебаевой от инструктора до почетного железнодорожника
Регионы
04.09.2025
Железнодорожники и полицейские напомнили уральцам о правилах безопасности вблизи ж/д путей
Регионы
03.09.2025
Пожарный поезд станции Кушмурун отметил 85-летний юбилей
Регионы
03.09.2025
Угольные склады проверило руководство Алматинского отделения ГП
Новости
03.09.2025
Кедентранссервис и China Construction развивают совместные инфраструктурные проекты
Новости
03.09.2025
Железнодорожники приняли участие в дармарке в рамках «Таза Қазақстан»
Пассажирские перевозки
03.09.2025
Более 20 тысяч билетов оформлено через услугу «Поезд+Поезд»
Новости
02.09.2025
Президент Казахстана обсудил с главой CRRC локализацию производства локомотивов
Регионы
02.09.2025
«Дорога в школу»: около 150 первоклассников-детей железнодорожников получили ранцы к 1 сентября
Новости
02.09.2025
Токаев: транзит по маршруту «Китай – Европа» через Казахстан вырастет в 5 раз
Новости
02.09.2025
КТЖ запустило новый формат перевозки растительного масла в Китай
Новости
02.09.2025
КТЖ и «Китайские железные дороги» обсудили развитие перевозок и инфраструктуры
Новости
02.09.2025
«Дорога в школу»: в КТЖ поздравили семьи железнодорожников
Новости
02.09.2025
КТЖ и China Communications Construction Company обсудили строительство железнодорожной линии «Бахты – Аягоз»
Новости
29.08.2025
«PRO//Движение.Экспо»: лидерам отрасли представили инновации и новые проекты
Новости
29.08.2025
Более 96 тысяч железнодорожников приняли участие в отчетно-выборной кампании профсоюза
Регионы
29.08.2025
Итоги отчетно-выборной кампании профсоюза железнодорожников подвели в Караганде
Социум
29.08.2025
Железнодорожники могут получить выходной на первый звонок и выпускной детей
Инфраструктура
29.08.2025
Первый стрелочный перевод уложен на перегоне Сарыагаш – Дарбаза