Қазақстанда жүрдек әрі қауіпсіз бағдарлар көбейді - Сұлтан Сырлыбаев

Сұхбат
05.10.2021, 12:31
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Көліктің қай түрінде де жолаушылар үшін жылдамдық пен жайлылық бірінші орында қарастырылуы керек. Қазақстанда 2012 жылдан бастап ТМД бойынша баламасы жоқ «Тұлпар-Тальго» зауыты жүрдек жолаушылар пойызына вагондар шығара бастады. Бүгінде елімізде 25 жолаушылар пойызы «Тальго» вагондарымен жабдықталған. Жолаушылар тасымалы паркін жаңартып- жаңғыртуда үлесі басым жүрдек пойыздардың бүгіні мен болашағы туралы «Жолаушылар тасымалы» АҚ – «Экспресс» филиалының сервистік қызмет көрсету бөлімінің бастығы Сұлтан Сырлыбаевтан сұхбат алған едік.

Сұлтан Сырлыбаев

– Бүгінде Қазақстан бойынша «Тальго» пойыздарының және вагондарының жалпы саны қанша? Жолаушылар қандай бағдарлар бойынша діттеген жеріне жылдам жетуге мүмкіндік алған?

– Қазақстан теміржолында 15 бағытта жүретін пойыздарда 668 жүрдек вагон бар. Олар – «Алматы-2-Шымкент», «Алматы-2-Петропавл», «Алматы-2-Павлодар», «Алматы-Орал», «Нұр-Сұлтан-Нұрлы жол-Алматы-2», «Нұр-Сұлтан-Нұрлы жол-Өскемен», «Нұр-Сұлтан-Нұрлы жол-Шымкент», «Алматы-Атырау», «Алматы-Нұр-Сұлтан-Нұрлы жол», «Алматы-Түркістан», «Нұр-Сұлтан-Нұрлы жол-Атырау», «Нұр-Сұлтан-Нұрлы жол-Орал», «Алматы-Өскемен» пойыздары. Олардың әрқайсысы бірнеше құрамнан тұрады.

– Тальго пойыздарын рейске дайындау процесінде ерекшелік бар ма? Сумен, жылу, жарықпен қатамасыз ету, төсек-орны, тазалығы, жөндеу жұмыстары қалай жүзеге асырылады?

– Біздің мақсатымыз – әрбір клиенттің өтініш-тілегіне құлақ түру, олардың сұранысын білу және қызметімізді солардың қажеттіліктеріне орай қайта бағдарлау. Компанияның клиентке бағдарлану ұстанымы осыны талап етеді. Тұлпар-Тальго пойызы жайлылық пен жылдамдық кепілі болуы керек. Әрине, әр рейс алдында пойыз құрамына техникалық қызмет көрсетіледі. Вагондарға техникалық қызмет және жөндеу жұмыстарын келісімшарт бойынша испаниялық «Patentes Talgo SL» компаниясы атқарады.Сервистік қызмет сапасын арттыру мақсатында екі стандарт әзірленді: бірінші, жолаушылар пойыздарын санитарлық-гигиеналық құралдармен жабдықтау мен ішкі клининг, екіншісі жолаушылар пойыздарын жабдықтау.

– Жол үстінде жолаушылардың қауіпсіздігі қалай қамтамасыз етілген?

– Тасымалдау процесіне қатысушылар, теміржол көлігінің көмекші қызметтері қозғалыс қауіпсіздігі бойынша бірқатар міндеттеме алады. Атап айтқанда, ҚР Көлік және коммуникация министрінің 2010 жылғы 20 қыркүйектегі №424 бұйрығымен бекітілген Теміржол көлігі қызметкерлері лауазымдарының тізімдемесіне және оларға қойылатын біліктілік талаптарына сәйкес кадрларды жасақтау мен орналастыру. Екінші, пойыздар қозғалысымен байла- нысты қызметтерге үміткерлерді кәсіби іріктеу. Еңбек тәртібін нығайтып, «Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы» ҚР Кодексінің 86-ба- бына және денсаулық сақтау саласындағы ҚР-ның өзге де нормативтік құқықтық актілеріне сәйкес қызметкерлерді мерзімді медициналық тексеруден өткізу. Сондай-ақ локомотив бригадаларын және пойыздар қозғалысымен тікелей байланысты қызметкерлерді ауысым алдында міндетті медициналық тексерулерден өткізу. Жаңа техниканың, технологиялардың және менеджмент құралдарының енгізілуін ескере отырып, теміржол көлігінің негізгі кәсіптерінің қызметкерлерін кәсіби дайындау, оқыту, біліктілігін арттыру жүйесін жетілдіру. Сонымен қатар теміржол көлігіндегі қозғалыс қауіпсіздігін бұзу тәуекелдеріне әкеп соғатын стандартты емес жағдайлардағы іс-қимылдардың тәжірибелік дағдыларын жетілдіру. Локомотив бригадаларын және пойыздар қозғалысымен байланысты қызметкерлердің осы қағидаларды, Теміржол көлігін техникалық пайдалану қағидаларын, Темір жол көлігіндегі сигнализация туралы нұсқаулығын, пойыздар- дың қозғалысы және теміржол көлігіндегі маневрлік жұмыс жөніндегі нұсқаулығын білуіне мерзімді тексерістер жүргізеді.

– Жол үстіндегі клининг процестері қалай жүзеге асырылады? «Тальго» пойыздары жолсеріктерінің еңбек жағдайы қалай жасалған? Жалпы осы пойыздарға жолсеріктерді жұмысқа қабылдауда ерекше талаптар бола ма?

– «Жолаушылар тасымалы» акционерлік қоғамы мен оның еңбек ұжымы арасында ұжымдық шарт бар. Жолсерікке, біріншіден, жоғары немесе арнайы орта білімінен бөлек жолсерік курсын бітіргенін растайтын құжаты мен сертификаты қажет. Қазақша, орысша тіл біліп және ағылшыншадан хабары болуы керек. Жас шамасы 35 жасқа дейінгі ер немесе әйел адамдар жұмысқа қабылданады. Олардан ұқыптылық пен еңбекқорлық, сыпайылық және әртүрлі санаттағы адамдармен жұмыс жасай білу қабілеті жоғары болуы талап етіледі. Жолаушыларды пойызға мінгізу және түсіру кезінде техникалық қауіпсіздік шараларын сақтауы, мобильді терминалмен жұмыс істей білуі, тасымалдау ережелерін және вагондардың санитарлық жағдайын сақтай алуы назарға алынады.

– Тальго пойыздарының жылдамдық шегі қандай? Жалпы, Қазақстан жолдары оған қаншалықты дайын?

– Қазіргі уақытта екі «Tұлпар-Тalgo» пойызы жоғары жылдамдық санатында жүреді, бұл №701/702 «Нұр-Сұлтан-Нұрлы жол-Алматы» және №712/711 «Нұр-Сұлтан-Нұрлы жол-Шымкент» пойыздары, мұнда пойыздардың қозғалыс жыл- дамдығы сағатына 140 км. Теміржол учаскелерінің өткізу қабілеттілігіне қолданыстағы шектеулерді ескере отырып, 13 жұп пойыз жылдамдық санаты бойынша жүреді. Тасымалдау процесінің тиімділігі мен бағдар жылдамдығын арттыру мақсатында Компанияның құрылымдық бөлімшелері теміржолдарды сауықтыру бағытында кешенді жұмыс атқаруда. Осы жұмыстар аяқталғаннан кейін Тальго пойыздарының бағдар жылдамдығын айтарлықтай өсіру мүмкін болады.

– Алдағы уақытта «Тальго» вагондарының санын арттыру мүмкіндігі бар ма?

– 2021 жылдың желтоқсан айында «Тұлпар-Тальго» зауытынан 62 жаңа вагон аламыз деп жоспарлап отырмыз. Алдағы уақытта сол вагондардан Маңғыстауға елорда мен Алматыдан жүрдек пойыз ашу көзделіп отыр.

– Сұхбатыңызға рахмет!

Жаңалықтар
13.11.2025
Жетісуға тәулігіне орта есеппен 38 вагон көмір жеткізілуде
Аймақтар
13.11.2025
Таразда болашақ теміржолшыларға арналған ашық сабақ өтті
Аймақтар
13.11.2025
Таза Қазақстан: Ерікті жастардың елеулі еңбегі
Қауіпсіздік
13.11.2025
Химиялық төгілу: Атырау станциясында оқу-жаттығу өтті
Аймақтар
13.11.2025
Байланыстың сенімді кепілі
Жаңалықтар
13.11.2025
«ҚТЖ» мен «РЖД» 2030 жылға дейін түйіспе бекеттерін дамыту туралы келісімге қол қойды
Жаңалықтар
13.11.2025
Қазақстан мен Ресей көлік саласындағы әріптестікті дамыту жөнінде келісімдерге қол қойды
Жолаушылар тасымалы
13.11.2025
«Астана – Жезқазған» бағытындағы Тальго пойызы Қызылордаға дейін ұзартылады
Жүк тасымалы
12.11.2025
Қазақстан Арменияға ай сайын 20 мың тоннаға дейін астық жөнелтпек
Жаңалықтар
12.11.2025
ҚТЖ энергия тиімділігі және цифрлық басқару жүйелері бойынша дәріс өткізуде
Әлемде
12.11.2025
Siemens Мысыр елі үшін жасалған жоғары жылдамдықты пойызды таныстырды
Жаңалықтар
12.11.2025
Жүк контейнерінен жалпы құны 2 млн теңгеден асатын металды ұрлағандар сотталды
Жаңалықтар
11.11.2025
Биыл 80 вокзал пайдалануға беріледі – Көлік министрлігі
Жаңалықтар
11.11.2025
Олжас Бектенов теміржол вокзалдарын жөндеу барысына қатысты ескерту жасады
Жаңалықтар
11.11.2025
ҚТЖ ALT UNIVERSITY базасында заманауи зертхана ашты
Цифрландыру
11.11.2025
Бірыңғай цифрлық терезе – бірегей жоба
Қауіпсіздік
11.11.2025
Шымкентте «Темір жол – қауіпті аймақ» акциясы өтуде
Жаңалықтар
11.11.2025
Жаңа тариф енгізіледі
Қауіпсіздік
11.11.2025
Баршаға ортақ жауапкершілік
Аймақтар
11.11.2025
Шеберхана жөнделді