Жетілдіру - өз қолымызда

Жаңалықтар
12.05.2020, 13:57
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Локомотив шаруашылығында маневрлік қозғалыстар кезінде қызыл және сары түсті белгі беру жалаушасының маңызы зор. Маңғыстау локомотив пайдалану депосының Жолаушылар тасымалы бойынша колоннасы қызметкерлері сол жалаушаның заманауи түрін өз қолдарымен жасап, өндірісте пайдалануда.

Нақтырақ айтқанда, депоның автотежегіш жөніндегі машинист нұсқаушысы Тілектес Алхабеков осы жалаушалардың заманауи түрін қолдан өте ыңғайлы әрі арзан етіп жасау туралы бригадалармен ақылдаса отырып, іске кіріскен екен.

– Бұл енді біз үшін аса бір үлкен ғылыми жаңалық ашқандай жетістік емес. Ағымдағы жұмыстардың бірі ретінде қарадық. Дегенмен қолда бар дүниемен қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етуді арттыруға тырыстық. Осы көктемгі байқау басталғалы қолға алдық. Алдымен сары, қызыл атлас матаны алып, тігіншілерге бір сыдыртып тіктірдік. Ал ұстайтын жеріне 20-лық пластмасса құбырды өлшеп кесіп алып орнаттық. Ол жеңіл және қыстырғышы бар, соны қабырғаға бекіттік. Кез-келген уақытта машинист көмекшісі де, пойыз құрастырушылар да ыңғайлы жерден қолын созып, алып кете береді. Бұрынғы қолданыстағы жалаушалардың ұстайтын тұсы ағаштан еді. Және ол қорапта, құрал-саймандардың арасында салулы тұратын, - дейді машинист нұсқаушы.

Бұл жалаушалар локомотивпен бекеттерге бір вагон су тасыған кезде немесе кез-келген маневрлік жұмыстар кезінде белгі беру үшін қолданылады. Бір кабинада бір сары және бір қызыл жалаудан тұруы керек. Ал қазір олар керек кезінде жылдам пайдалана қою үшін екі жақтағы кабинаға да орнатып қойды. Жалаушаларды олар сонымен қатар сигнализация бойынша нұсқаулық талаптарына сай жасаған. №643 бұйрыққа сәйкес бұл жалаушалар әр локомотивте болуы қажет. Депо теміржолшыларының еңбек өнімділігі үшін үлес қосып жатқан тағы бір ілгері ізденісі – тепловоздың зауыттан шыққан айнасының сапасын арттыру жұмыстары.

– Бұл айналардың артқы ұстағыштарының сапасы төмендеу, жұқалау, қатты желде сынып немесе түсіп қалып жатады. Сөйтіп бригаданың жұмысына кедергі келтіреді. Әсіресе, түнгі мезгілде тепловоз айнасы дұрыс болса, құрамның артқы жағын анық көруге көмегі зор. Соны ескере келе, неге осы айнаны сапалылау етіп, өз қолымызбен жасамасқа деп ойладық. Сосын оның артқы ұстағышын темірден жасадық. Айналасына селикон құйып, үстіне айнаны кигіземіз. Сонда ол бір орнында тұрады. Алып салып жүрмейміз. Бір рет қатырып қоямыз. Айнасы сынып қалған жағдайда оны түбірімен ауыстырмай тек әйнек жағын ауыстыра қоямыз, – дейді Т. Алхабеков.

Осындай игі бастамалардың ұйытқысы болып жүрген машинист нұсқаушы Тілектес Алхабеков - теміржолшылар династиясының өкілі. Ең алғашқы еңбек жолын туған жері Қазалы станциясындағы тепловоз жөндеу зауытында бастаған. Әкесі Ұлықпан көп жылдар Қазалы станциясының бастығы болған. Қазір үйдегі 4 ағайынды бауырларының бәрі теміржол саласында. Маңғыстау теміржолында 2006 жылдан бері еңбек етіп келеді. Білікті маман барлық бастама бригаданың, депо ұжымының қолдауы мен еңбегінсіз бітпейтінін, сондықтан кез-келген жақсылықтың артында бүтін бір депо теміржолшыларының күші мен қажырпы еңбегі тұрғанын жеткізді. «Кем-кетік барлық жерде бар, ал оны өзімізге ыңғайлап, жетілдіру – өз қолымызда» дейді өнертапқыш теміржолшы. 

Жаңалықтар
17.11.2025
Болашақ машинистер ҚТЖ мұражайында болды
Аймақтар
17.11.2025
Құқықтық сауаттылық артуда
ҚТЖ келбеті
17.11.2025
Өнерге әркімнің-ақ бар таласы
Аймақтар
17.11.2025
Атырауда Абай мұрасы дәріптелді
Аймақтар
17.11.2025
Бөрітескен бекеті жаңа келбетке ие болды
Жүк тасымалы
17.11.2025
Теміржол көлігімен 38 млн тоннадан астам көмір тасымалданды
Жаңалықтар
17.11.2025
Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан теміржол жобасын бес жыл ішінде аяқтауды жоспарлап отыр
Жолаушылар тасымалы
17.11.2025
Атырау–Алматы бағыты бойынша енді пойыз күн сайын қатынайды
Спорт
17.11.2025
Астанада ҚТЖ қызметкерлерінің Спартакиадасы өтіп жатыр
Жаңалықтар
15.11.2025
ҚТЖ мен O'ТУ үйлестіруді күшейтеді: жүктемесі жоғары бағыттарда жедел шаралар қабылданды
Жаңалықтар
14.11.2025
Астанада «Пойыздар қозғалысы қауіпсіздігі бойынша үздік тәжірибелер» байқауының жеңімпаздары марапатталды
Инфрақұрылым
14.11.2025
Биыл 1400 шақырым жол жөнделді
Жаңалықтар
14.11.2025
Транскаспий халықаралық көлік бағытының экономикалық және геосаяси маңызы
Инфрақұрылым
14.11.2025
Ірі жобалар – игі істер бастауы
Инфрақұрылым
14.11.2025
Манкент вокзалы жаңа келбетке енеді
Инфрақұрылым
14.11.2025
Құрылыс жұмыстары қызу жүруде
Аймақтар
14.11.2025
Теміржолдағы адал еңбек иесіне құрмет көрсетілді
Жаңалықтар
14.11.2025
Заңдағы жаңа нормалар түсіндірілді
Жаңалықтар
14.11.2025
Таразда теміржолды кесіп өтпек болған скутер жүргізушісі оқиға орнынан қашып кетті
Жаңалықтар / Мұрағат
14.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №95 14 қараша 2025 жыл