Жетілдіру - өз қолымызда

Жаңалықтар
12.05.2020, 13:57
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Локомотив шаруашылығында маневрлік қозғалыстар кезінде қызыл және сары түсті белгі беру жалаушасының маңызы зор. Маңғыстау локомотив пайдалану депосының Жолаушылар тасымалы бойынша колоннасы қызметкерлері сол жалаушаның заманауи түрін өз қолдарымен жасап, өндірісте пайдалануда.

Нақтырақ айтқанда, депоның автотежегіш жөніндегі машинист нұсқаушысы Тілектес Алхабеков осы жалаушалардың заманауи түрін қолдан өте ыңғайлы әрі арзан етіп жасау туралы бригадалармен ақылдаса отырып, іске кіріскен екен.

– Бұл енді біз үшін аса бір үлкен ғылыми жаңалық ашқандай жетістік емес. Ағымдағы жұмыстардың бірі ретінде қарадық. Дегенмен қолда бар дүниемен қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етуді арттыруға тырыстық. Осы көктемгі байқау басталғалы қолға алдық. Алдымен сары, қызыл атлас матаны алып, тігіншілерге бір сыдыртып тіктірдік. Ал ұстайтын жеріне 20-лық пластмасса құбырды өлшеп кесіп алып орнаттық. Ол жеңіл және қыстырғышы бар, соны қабырғаға бекіттік. Кез-келген уақытта машинист көмекшісі де, пойыз құрастырушылар да ыңғайлы жерден қолын созып, алып кете береді. Бұрынғы қолданыстағы жалаушалардың ұстайтын тұсы ағаштан еді. Және ол қорапта, құрал-саймандардың арасында салулы тұратын, - дейді машинист нұсқаушы.

Бұл жалаушалар локомотивпен бекеттерге бір вагон су тасыған кезде немесе кез-келген маневрлік жұмыстар кезінде белгі беру үшін қолданылады. Бір кабинада бір сары және бір қызыл жалаудан тұруы керек. Ал қазір олар керек кезінде жылдам пайдалана қою үшін екі жақтағы кабинаға да орнатып қойды. Жалаушаларды олар сонымен қатар сигнализация бойынша нұсқаулық талаптарына сай жасаған. №643 бұйрыққа сәйкес бұл жалаушалар әр локомотивте болуы қажет. Депо теміржолшыларының еңбек өнімділігі үшін үлес қосып жатқан тағы бір ілгері ізденісі – тепловоздың зауыттан шыққан айнасының сапасын арттыру жұмыстары.

– Бұл айналардың артқы ұстағыштарының сапасы төмендеу, жұқалау, қатты желде сынып немесе түсіп қалып жатады. Сөйтіп бригаданың жұмысына кедергі келтіреді. Әсіресе, түнгі мезгілде тепловоз айнасы дұрыс болса, құрамның артқы жағын анық көруге көмегі зор. Соны ескере келе, неге осы айнаны сапалылау етіп, өз қолымызбен жасамасқа деп ойладық. Сосын оның артқы ұстағышын темірден жасадық. Айналасына селикон құйып, үстіне айнаны кигіземіз. Сонда ол бір орнында тұрады. Алып салып жүрмейміз. Бір рет қатырып қоямыз. Айнасы сынып қалған жағдайда оны түбірімен ауыстырмай тек әйнек жағын ауыстыра қоямыз, – дейді Т. Алхабеков.

Осындай игі бастамалардың ұйытқысы болып жүрген машинист нұсқаушы Тілектес Алхабеков - теміржолшылар династиясының өкілі. Ең алғашқы еңбек жолын туған жері Қазалы станциясындағы тепловоз жөндеу зауытында бастаған. Әкесі Ұлықпан көп жылдар Қазалы станциясының бастығы болған. Қазір үйдегі 4 ағайынды бауырларының бәрі теміржол саласында. Маңғыстау теміржолында 2006 жылдан бері еңбек етіп келеді. Білікті маман барлық бастама бригаданың, депо ұжымының қолдауы мен еңбегінсіз бітпейтінін, сондықтан кез-келген жақсылықтың артында бүтін бір депо теміржолшыларының күші мен қажырпы еңбегі тұрғанын жеткізді. «Кем-кетік барлық жерде бар, ал оны өзімізге ыңғайлап, жетілдіру – өз қолымызда» дейді өнертапқыш теміржолшы. 

Инфрақұрылым
24.10.2025
Қызылжар жобасынан не күтеміз?
Инфрақұрылым
24.10.2025
Жол техникалары сапқа қойылды
Аймақтар
24.10.2025
Шаруашылықтар қысқа дайын ба?
Аймақтар
24.10.2025
Кемшіліктер қайталанбауы тиіс
ҚТЖ келбеті
24.10.2025
Жолаушының алғысына бөленген кассир
Аймақтар
24.10.2025
Вагон қараушыдан ұстазға айналған теміржолшы
Қауіпсіздік
24.10.2025
Өткел қауіпсіздігі – сенімді қолда
Әлеумет
24.10.2025
Үздік еңбек әулеті
Аймақтар
24.10.2025
«Таза Қазақстан» челленджі жалғасып жатыр
ҚТЖ келбеті
24.10.2025
Ақмаралдың алғашқы жеңісі
Аймақтар
24.10.2025
Вокзал маңы абаттандырылды
Жаңалықтар
24.10.2025
60-қа жуық студент ҚТЖ мұражайында болды
Жаңалықтар / Мұрағат
24.10.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №88-89 24 қазан 2025 жыл
Жаңалықтар
23.10.2025
Көлік министрі Тбилисиде өткен V «Silk Road Forum» аясында сөз сөйледі
Инфрақұрылым
23.10.2025
Ақмая–Шиелі телімінде қызу жұмыс жүріп жатыр
Станция тынысы
23.10.2025
Рельс үстіндегі өмір: Манкент станциясының қаһармандары
ҚТЖ келбеті
23.10.2025
«Жыл машинисі» анықталды
Аймақтар
23.10.2025
«Таза Қазақстан»: Арыстық теміржолшылар 120 түп ағаш отырғызды
Қауіпсіздік
23.10.2025
Астана – Ерейментау учаскесінде машинист жол апатының алдын алды
Жолаушылар тасымалы
23.10.2025
Пойызда қандай заттарды алып жүруге болмайды?