«Қала маңы тасымалы» былтыр шамамен 2 млн астам жолаушыға қызмет көрсеткен

Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Қазақстанда қала маңы тасымалы – халық арасында көліктің ең сұранысқа ие танымал түрі, солай болып қала да береді. «Жолаушылар тасымалы» АҚ «Қала маңы тасымалы» филиалының директоры Сұлтан Табынбаев осы бағыттағы жұмыстар туралы баяндап берді, деп хабарлайды Rail-news.kz.

Кәсіпорын басшысының айтуынша, бүгінгі таңда аталған филиал 59 бағдарда жолаушылар тасымалын жүзеге асырады. Соның ішінде 7 бағдар бойынша тапсырыс беруші – ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі, бұл пойыздар облыстар арасында қатынайды. Мәселен, Нұр-Сұлтан станциясынан шығатын электр пойыздар құрамын филиал толық қамтамасыз етеді, атап айтқанда Павлодар, Көкшетау, Атбасар, Қарағанды қалаларына дейінгі барлық бағыт бойынша жолаушылар тасымалы қажеттілігін өтеп отыр.

– Жергілікті атқарушы органдар, яғни 6 облыс әкімдігінің тапсырысымен біз 21 әлеуметтік маңызды бағытта жолаушылар тасымалдаймыз. Бәрі де сол облыстар ішінде, сонымен қатар «ҚТЖ» ҰК» АҚ тапсырысы бойынша теміржол көлігі қызметкерлерін тасымалдауға 36 бағдар ұйымдастырылған. Алайда, бір айта кетерлігі, бұл пойыздарға шалғай станция, бекеттердегі тұрғындар да билет алып, отыра алады. Бізде сонымен қатар мұнай-газ саласы қызметкерлерін таситын екі коммерциялық бағдар бар: «Атырау-Мақат-Құлсары» және «Атырау -Мақат-Мұқыр» пойыздары. Міне, осы жергілікті пойыздардың үздіксіз, қауіпсіз және жайлы қозғалысын қамтамасыз ету – біздің кәсіпорынның негізгі міндеті, – дейді Сұлтан Табынбаев.

Соңғы екі жылда ел экономикасы және бірқатар салалар, соның ішінде көлік саласы коронавирус пандемиясына байланысты сын-қатерге ұшырады. Егер 2019 жылы аталған филиал 3 460 486 жолаушы тасымалдаған болса, 2020 жылы ол іс жүзінде екі есе азайып, 1 799 149 жолаушыға түсті. 2021 жылы қайта жанданып, жолаушылар ағыны 2,2 млн адамнан асты. Биыл да артып келеді. Бір ғана Наурыз мейрамы кезінде филиал республика бойынша шамамен 58 мың жолаушыны тасымалдаған. Әрине, бұған ауа-райының қолайсыздығы, қарлы боранның кесірінен автожолдардың жабылып қалғаны да әсер етті. Мұндай жағдайлар қыс пен көктем айларында жиі болып тұрады. Сол себепті алдын ала шаралар қабылданып, электр пойыздарға қосымша вагондар қосылған, ауа-райы нашарлаған сол күндері жолда қалған жолаушының көбін қала маңы тасымалы жеткізген. 

– Жаз мезгілінде жолаушылар тасымалына әдеттегідей сұраныс артатыны сөзсіз. Еңбек демалысы басталар кезде, әсіресе, Бурабай, Балқаш, Алакөл курорттық аймақтар бағытындағы бағдарларға сұраныс күрт өседі. Мәселен, ұлттық туризмді дамыту және жолаушылар сұранысын қанағаттандыру үшін тапсырыс беруші – Шығыс Қазақстан облысы әкімдігімен бірге құрамы бес вагоннан тұратын №457/458 Семей-Жалаңашкөл- Достық және №459/460 Өскемен-Жалаңашкөл пойыздары ұйымдастырылды. 2021 жылы осы екі пойыздың құрамындағы вагондар саны 10-нан 15-ке дейін көбейтілді. Биыл құрамдар схемасын тағы 3 вагонға көбейту жоспарланып отыр, – деп тарқатты сөзін мекеме басшысы.

Айтуынша, бүгінде елорда аумағында жолаушылар тасымалын қамтамасыз ету үшін электр пойыздардың жұмыс паркінде 17 құрамда 123 вагон бар. Соның ішінде 15 құрамды филиал «Вагонсервис» АҚ-дан, ал 2 құрамды басқа жеке компаниядан жалға алады.

– Қала маңы тасымалын мотор вагонды жылжымалы құраммен қамтамасыз етуге «ҚТЖ» ҰК» АҚ тарапынан үлкен мән берілді. 2003-2016 жылдар аралығында ресейлік «Демихов машина құрастыру зауыты» ААҚ- дан 13 құрам – 106 вагон және 2 вагоннан тұратын бір құрам, Песа (Польша) өндірген дизель-рельсті пойыздар алынды. Электр пойыз құрамдары үшінші класты, заманауи дизайндағы, желдеткіш, кондиционер жүйелері, салон мен тамбурында бейнебақылау бар вагондардан жасақталған, – дейді С.Табынбаев.

Адамдардың қимыл-қозғалысы шектеулі топтарына қолайлы болу үшін елорданы Қарағанды, Көкшетау және Атбасармен байланыстыратын 4 электр пойызында мүмкіндігі шектеулі жандарды түсіріп-мінгізуге арналған көтергіштер орнатылып, арбада отыратын мүгедектерге арналған орындар бөлінген, олар қауіпсіздік белдіктері, арбаны бекіту құрылғылары, жолсерікті шақыру тетіктерімен қамтылған. Ал көзі нашар көретін жолаушылар үшін Брайль қарпімен жазылған ақпараттық тақтайшалар орнатылған.

Филиал басшысы шешімін күткен мәселелерімен де бөлісті. Айтуынша, 2022 жылдың соңында 10 вагонның, келесі жылы 8 вагонның жарамдылық мерзімі бітеді. Осыған орай «ҚТЖ» ҰҚ» АҚ және «Жолаушылар тасымалы» АҚ басшылығы тарапынан қазіргі таңда әлеуетті электр жылжымалы құрам өндірушілерді іздеу және оларды сатып алу жолдары қарастырылуда екен.

Жаңалықтар
19.04.2025
«Алматы – Ташкент» пойызының жолсерігі баланы құтқарып қалды
Инфрақұрылым
18.04.2025
Достық-Мойынты учаскесінде 90 көпір орнатылды
Әлеумет
18.04.2025
Балалар арасында сурет салу байқауы басталды
Аймақтар
18.04.2025
Мамандық таңдау – маңызды іс
Аймақтар
18.04.2025
Қарт түбектің қақпасы қайта түлемек
Жүк тасымалы
18.04.2025
Қазақстан баламалы маршруттарды белсенді дамытуда
Жаңалықтар / Мұрағат
18.04.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №29 18 сәуір 2025 жыл
Жаңалықтар
17.04.2025
ҚТЖ теміржол вокзалдарын ауқымды қайта құруға кірісті
Жаңалықтар
17.04.2025
ҚТЖ-да көктемгі комиссиялық тексеру басталды
Аймақтар
17.04.2025
Жамбыл облысында бес вокзал күрделі жөндеуден өтеді
Жүк тасымалы
17.04.2025
Кері байланыс қызмет көрсету сапасын арттырады
Аймақтар
17.04.2025
«Жолшы кәсібімен мақтан» республикалық семинары өтті
Инфрақұрылым
17.04.2025
Еліміздің алты өңірінде темір жолды жөндеу жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.04.2025
Қызылорда өрт сөндіру пойызы кәсіби дайындықтарын шыңдады
Аймақтар
16.04.2025
Жолаушы қызметінде – қырық жыл
Жаңалықтар
16.04.2025
ҚТЖ-да танымал ақындардың шығармашылық кеші өтті
Жаңалықтар
16.04.2025
ҚТЖ Бизнес трансформация орталығы озық технологияларды енгізуде
Жаңалықтар
16.04.2025
Темір жолдарда су басу қаупі жоқ
ҚТЖ келбеті
15.04.2025
ЦЖС аруы Қызылордада тұрады
Спорт
15.04.2025
Теміржолшылар қалалық спартакиадада топ жарды