Шекаралық шектеулер кедергі емес

Шахида Жұман

Маңғыстау облысы бойынша меншікті тілші

Қазақстанның Түркіменстанмен шектесетін нүктесі Болашақ станциясы арқылы жүк тасымалы қайта жандануда. Бүгінде мемлекеттік маңызды нысанға айналған шекаралық станцияда қарбалас жұмыс қызу жүріп жатыр. 

Станцияда Ковид-19 вирусына байланысты алғашқы шектеу шаралары енгізілгелі екі ел теміржолшыларының вагонды қабылдауда қашықтан құжат алмасуы жолға қойылған еді. 30 наурыздан бері құжаттарды рәсімдеу сол үрдіспен жалғасуда. Бұл санитарлық тұрғыда талапқа сай, пайдалы болғанымен, өндіріске кері әсері де жоқ емес. Артықшылығы сол, бұрын екі елге өтетін жүк құжаттарын рәсімдеуде бір пойызға 250 минуттай уақыт жұмсалатын. Енді ол екі есеге дейін қысқарған. Қазір бұл жұмыс баржоғы екі сағат немесе орта есеппен 120 минуттың көлемінде реттеледі. 

Яғни, бұрынғыдай көрші ел теміржолшылары Болашаққа келіп, мұндағы әріптестерімен бірлесе өз еліне өтетін вагонның тиісті талапқа сәйкестігін қарап жүрмейді. Тек машинист пен көмекшісі ғана келеді. Олар да қажет құжаттарды қорапқа салып қашықтан береді. Біздікілер оны қашықтан қабылдап алады. Осылай екі жақтың теміржолшылары бір-бірімен жақын арақашықтықсыз-ақ қажет жұмысын бітіреді. Болашаққа өзге станциялардан қабылданып, Түркіменстанға өтетін вагондарды станциялықтар көрші елдегі әріптестерінің қатысуынсыз өздері біржақты қарайды да жөнелтеді. 

Осының есебінен екі ел өкілдерінің вагондарды қарап, оның өз елдеріне өтетін-өтпейтінін саралап жүруіне кететін уақыт айтарлықтай қысқарды. 

Бірақ мұның бір кемшілігі, Серхатяка мен Болашақ станциялары тұсында бір бірінен қабылданған вагондар санының көбейіп кетуінде болып отыр. Себебі вагондар тек біржақты қабылдағандықтан оны станцияда қабылдаушы тарап өз талаптары бойынша тағы да тексерістен өткізеді. Талабына сай келмегенін кері қайтарады. 

– Бұрын Түркіменстанға тапсырылатын вагондардың техникалық коммерциялық құжаттарына тексерістер жүргізілгенде көрші елдегі әріптестеріміз бірге жүргендіктен ол вагондардың ағытылатыны не ағытылмайтыны осында шешілетін. 

Олар қай вагонды алатын не алмайтыны белгілі болатын. Оның себебі әрқалай, елдеріндегі ерекше шектеулер немесе вагонның техникалық жағдайына байланысты, басқалай да болуы мүмкін. Сондықтан ол вагондарға акт толтырып, Болашақтың басында алып қалатынбыз. Ал қазір жағдай басқа. Бізге келген пойыздың келгенін келгендей өзіміз жөнелтеміз. 

Көршілеріміз вагонды өз еліне барғасын бір-ақ қарайды. Жоғарыда айтқандай себептермен өз талаптарына сай келмейтіндерін кері қайтарады. Ол жақтан келетін вагондар бізде де солай қаралады. Қабылданбайтынын кері жөнелтеміз. Ал бұл өз кезегінде қосымша жұмысты туындататыны белгілі. Локомотивтер де артық маневр жасайды деген сөз. Мысалы, біз биылғы сегіз айда Түркіменстаннан келген 656 вагонды кері жібердік. Өткен жылы салыстырмалы кезеңде ондай 261 вагон тіркелген. Көршілерімізден осы жылы 111, былтыр сол уақытта 50 вагон кері қайтқан болатын, – деген Болашақ станциясының бастығы Мақсат Нұрбеков осындай шекаралық шектеулерге қарамастан Болашақтағы жүк айналымында өсім бар екенін де жеткізді. 

Станция басшысының мәліметінше, жылдың басынан бергі нәтижелер жаман емес. Аталған мерзім ішінде Болашақ станциясынан Түркіменстанға 277 пойыз-12 955 вагонмен 715 052 тонна жүк жөнелтілген. Ал Түркіменстаннан бізге 291 пойыз-13 703 вагонмен 45 181 тонна жүк өткен (2019 жылы 258 пойыз жөнелтіліп, 248 пойыз келген). Болашақтан Түркіменстанға ең көп жөнелтілген жүктер қатарында бидай – 1082 вагон, ұн – 1820, қант – 826 вагон, басқа да картоп, бұршақ, макарон өнімдері, чечевица, арпа, барит концентраты, спирт, қара металл прокаты, жанармай, ауыл шаруашылық комбайны, трактор, құбырлар, дезинфекциялық құрылғылар бар. Ал олардан біздің елге алма, кептірілген жемістер, мата, төсек-орын жабдықтары, ыдыстар, полиэтилен, матор майлары, битум, бояу, т.т. келген.

Әлемде
05.11.2025
Үндістанда пойыздар соқтығысып, ондаған адам қаза тапты
Қауіпсіздік
05.11.2025
Тоқтап тұған вагонның астынан өту тыйылмай тұр
Жолаушылар тасымалы
05.11.2025
Stadler вагондары Қазақстанның солтүстігіндегі климаттық сынақтардан сәтті өтті
Жаңалықтар
05.11.2025
ҚТЖ делегациясы АҚШ-тың темір жол нысандарын аралады
Жаңалықтар
04.11.2025
Қазақстан мен Қытай шекара маңындағы станциялардың ауысымдық қызметкерлерін өзара орналастыру туралы келісімге келді
Жаңалықтар
04.11.2025
«Самұрық-Қазына» корпоративтік омбудсмендері елорданың негізгі машина жасау кәсіпорындарына барды
Трансформация
04.11.2025
«Qorgau» – күзет қызметіндегі бірегей жоба
Жүк тасымалы
04.11.2025
80 мың вагон тасымалға жегілген
Әлеумет
04.11.2025
Үш жақты меморандумға қол қойылды
Жаңалықтар
04.11.2025
Корпоративтік көшбасшыларға арналған III модульдік оқыту басталды
Аймақтар
04.11.2025
Білікті бас инженерге құрмет
ҚТЖ келбеті
04.11.2025
Жас өнертапқыштар жобасы
Жаңалықтар / Мұрағат
04.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №92 04 қараша 2025 жыл
Жүк тасымалы
03.11.2025
Қазақстандық астықтың Қытайға экспорты құрама жем пайдасына ауысуда
Аймақтар
03.11.2025
Көмір қоры жеткілікті
Станция тынысы
03.11.2025
Қызылсай станциясы – даму мен жаңғыру жолында
Аймақтар
03.11.2025
Күзгі байқау көп кемшіліктің бетін ашты
Әлемде
03.11.2025
Қытайда суасты теміржол тоннелінің құрылысы басталды
Жүк тасымалы / Апта саны
03.11.2025
Қазан айында теміржол көлігімен 1,5 млн тоннадан астам астық тасымалданды
Әлеумет
31.10.2025
ҚТЖ-да «Қолжетімді баспана» пилоттық жобасын іске асыру туралы меморандумға қол қойылды