Маңғыстау теміржолының ардагері Қожахмет Уәзір тәуелсіздік күнімен құттықтады

ҚТЖ келбеті
16.12.2021, 09:36
Қожахмет Уәзір, Маңғыстау теміржолының ардагері  - Биыл тәуелсіздігіміздің отыз жылдығы. Біз бұл күндерге оңайлықпен жеткен жоқпыз. Егемендік алған жылдары Маңғыстау жол дистанциясын басқардым.  Алғашқы жылдары ел қатары барлық қиыншылықтар теміржолшылардың да басынан өтті. Ақшаның тез құнсыздануы, ұжымшарлар тарап кетуі халықтың тұрмысына қатты әсер етті. Жұмысшылар уақытылы айлық еңбекақысын ала алмады. 5-6 айлап жалақыға қарыздар болдық. Ақшаның орнына заттай есептесуге тура келді. Дегенмен  теміржолдың артықшылығы дейміз бе, онда еңбек етіп, жол бойында тұратын халықтың жағдайы өзгелерден тәуір  еді. Сондықтан да жұмыссыз қалғандардың көбі бізге келетін. Теміржолшыларда айлық табыстан бөлек көбінде мал шаруашылығы да болатын. Теміржол сол жағынан қолдады. Жем-шөпті өте арзан бағамен жеткізіп беріп отырдық. Ол да көмек. Халық ет, сүт, шұбат, жұмыртқа дегендей басқа да өнімдерін жолдан өткендерге сатып, өзге тамаққа айырбастайтын. Осылай күн көрген қарапайым халық... Отыз жылдың ішінде Маңғыстау теміржолы үлкен табыстарға жетті. Бейнеуден бастап Маңғыстауға дейін теміржолды күрделі жөндеуден өткіздік. Жаңадан станция, бекеттер, көпір, су өткізгіштер, тұрғын үйлер салдық. Көп өзгерістер болды. Түбек теміржолы бұрын тек Өзен станциясына дейін келетін тұйық жол еді. Өзеннен Түркіменстанға жаңа жол тартылып, өрісі кеңи түсті. Бейнеуден Шалқарға жол ашылды.  Ақтауға қосымша Құрық порты салынды.  Солардың арқасында қаншама жұмыс орындары құрылды, жаңа елдімекендер пайда болды. Тәуелсіздікке дейін-ақ, тоқсаныншы жылдары жолдарымыздың жағдайы нашар, тозығы жетіп, жарамсыз күйге келіп қалғанды. Жоғары жағында жеңіл рельстер салынған. Онымен пойызға жоғары жылдамдық беріп, үлкен ауыр құрамдар  жүргізу қауіпті еді. Сондықтан Тәуелсіздіктен кейін 2000 жылға дейін біраз бөлігіне күрделі жөндеулер жүргіздік. Р43 рельстерін Р65 түріне ауыстырдық. Ағаш шпалдың орнына бетон шпалдар қойдық. Бірнеше бекет бой көтерді. Оған дейін бекеттер арасы 40-50 шақырымнан еді. 20-25 шақырым сайын бекеттер ашылды. Бейнеуден бастап Маңғыстау станциясына шейін 404 шақырымның ортасында үлкен станцияларымыз Сай-Өтес, Шетпе, Маңғыстаудың аралығында  16 бекет болатын. Арасы қашық болғасын Маңғыстаудан бастап Тамақ, Маната сияқты бірнеше бекет ашылды. Сай- Өтес станциясымен 9-бекет ортасында пойыздар тоқтаусыз қатынауы үшін қос жолды телімдер  салынды. Бекеттердің, станциялардың қосымша жолдары, мысалы Шетпе, Сай-Өтес, Маңғыстау, Бейнеу станцияларының басына бірнеше құрамды қатар  қабылдай алатындай жаңа жолдар тартылды. Қысқасы Маңғыстау теміржолы тәуелсіздік жылдары  тоғыз жолдың торабына айналды.  2009 жылғы дейін Маңғыстау жол дистанциясын басқарсам,  Маңғыстауда магистральдық желі қосалқы бөлімшесі ашылғасын оны басқарған мен осы жұмыстардың бел ортасында жүріп, егемен еліміздің дамуына өз үлесімді қосқанымды мақтаныш етемін. Тәуелсіздігіміз мәңгі баянды болсын!
Жаңалықтар
10.07.2025
ҚТЖ: Қытайдағы негізгі серіктестермен бірқатар уағдаластықтарға қол жеткізілді
Спорт
10.07.2025
Щучинск қаласындағы республикалық спартакиадаға 250 теміржолшы қатысуда
Жаңалықтар
10.07.2025
KTZ Express ЕО елдеріне экспорттық мультимодальды тасымалды ұйымдастырды
Жаңалықтар
10.07.2025
Транскаспий дәлізі: Қазақстанның көлік және цифрлық инфрақұрылымдағы жаңа бағыты
Жолаушылар тасымалы
10.07.2025
Жолаушы мен жолсерік қуанышы (Видео)
Аймақтар
09.07.2025
Арыстағы біліктілік сайысы: вагон қараушылар шеберлігін сынады
Жаңалықтар
09.07.2025
«ИННОПРОМ–2025» халықаралық көрмесінде ЗИКСТО-ның болашағы талқыланды
Жолаушылар тасымалы
09.07.2025
ҚТЖ «Jibek Joly 5.0» туристік пойызының жаңа маусымын іске қосады
Жаңалықтар
09.07.2025
Кірме жолдардағы қозғалыс қауіпсіздігіне бақылау күшейтілді
Жаңалықтар
09.07.2025
ҚТЖ мен Қытай темір жолдары стратегиялық ынтымақтастық туралы жаңа келісімге қол қойды
Қауіпсіздік
09.07.2025
Жамбыл өңірінде пойыз қозғалысы қауіпсіздігіне қатысты 8 заңбұзушылық анықталды
Әлемде
09.07.2025
Иран мен Ауғанстан Хаф – Герат теміржол жобасын тез арада аяқтауға ниетті
Жаңалықтар
08.07.2025
ҚТЖ басшылығы Бейжіңде өткен ХТЖО-ның XII конгресінде бірқатар стратегиялық кездесулер өткізді
Қауіпсіздік
08.07.2025
Қарағанды – Ағадыр бағытында машинист шұғыл тежегіш қолдануға мәжбүр болды
Аймақтар
08.07.2025
Бейнеудегі машинистердің демалыс үйі жаңа кейіпке енді
Әлемде
08.07.2025
Әзірбайжан темір жолдары жазғы кестеге көшеді
Әлемде
08.07.2025
Тәжікстан Қытай–Қырғызстан–Өзбекстан теміржолы жобасына қосылғысы келеді
Әлемде
08.07.2025
Қытайда панда бейнесіндегі монорельс пойызы таныстырылды
Жолаушылар тасымалы
07.07.2025
ҚТЖ Алматы-Саратов бағытына жаңа вагондар шығарды
Жаңалықтар
06.07.2025
КТЖ басшылығы «Нұрлы жол» вокзал кешенінің жұмысымен танысты