Теміржолшының бір күні: тілшіміз машинист мамандығының қыр-сырына қанықты

Аймақтар
17.05.2022, 09:19
Сабырхан Сейілбекұлы

Қызылорда облысы бойынша меншікті тілші

Бір қарағанда машинистің жұмысы оңай көрінеді. Қос рельстің бойымен жылжыған алып машинаны басқарып отырғанның несі қиын деп ойлайтындар жоқ емес. Редакция тапсырмасымен машинистер бригадасы құрамында Қызылордадан Шиеліге дейін сапар шеккен едік...

  Тепловоз кабинасына бөтен адамды жолатпайтын қатал машинистер бригадасы бүгін басшылықтың рұқсаты әрі тапсырмамен жүргенімізді ескеріп біршама жұмсарды, жұмыс орындарын «көзбен көріп, қолмен ұстауға» рұқсат берді. 

Ара-тұра «...пойыз басып кетіпті», «малды паршалап өтіпті», «машинист тежегішті басқанмен пойыз тоқтамапты...» деген қорқынышты ақпараттарды естіп, осы бір алып машинадан алыстау жүргенді ұнататындар қатарынанбыз. Бұл жолы да қорқынышты дүлейдің каби- насына сескеніңкіреп мініп, жан-жағымызға зер сала қарадық. 

Жалпы, басынан бастасақ, деподағы локомотив жасақшы- сының «Машинист Әлібек Сейткамалов көмекшіңізбен бірге депоға келіп, «Ақтөбе-Алматы» бағытындағы №34 жолаушылар пойызын Шиелі станциясына дейін жеткізесіз» деген бұйрығын алған бригада депода дәрігерлік тексеруден өткеннен жандарынан бір елі ажырамадым. Қан қысымы, жүрек қағысы, т.т. толып жатқан өлшемдер қалыпты жағдайда екен, демек бүгінгі рейске дәрігер рұқсаты дайын. Енді машинист-нұсқаушы Дастан Сарабековтің рейс алды пысықтау инструктажынан өтудеміз. Бүгінгі рейстің ерекшелігін, ауа-райының температурасын, секундына 15-20 метрге дейін желдің ұйытқу қатері бар екенін, оның бағытын және өзге де жағдайларды ескертіп өтіп, ең бастысы сапар барысында адам өмірі мен пойыздардың қауіпсіз қозғалысын қатаң сақтауды тапсырған нұсқаушы тепловозды қабылдауға рұқсат берді. 

Тепловозға келіп ТУ-152 борт жорналындағы техникалық жағдайымен, оның ішінде жүріс бөлігін жеке тексеруден өткізіп, көмекшісі Азамат Қазақбаев- тың тепловоз дизелінің барлық тетігін мұқият қарап шығуын қадағалаған машинистің өзі қосымша жарық көздері, жанармай бактерінің беріктігі секілді өзге де тетіктерді тексеріп, көліктің техникалық жағдайы талапқа сай екеніне көз жеткізген соң вагондар құрамына тіркеуге беттеді. Бақылау постына келіп, рация арқылы станция кезекшісімен байланысқа шығып: 

«Машинист Әлібек Сейткамалов 16 сағат 45 минут №019609 тепловозымен М35 сигналында тұрмын, нұсқау күтемін» деп баяндады. 

«Қабылданды, машинист Сейткамалов!» деген станция кезекшісі М35 сигналын ашып, екінші жолда тұрған вагондар құрамына тіркелуге рұқсат берді. Осыған дейін де сөйлесу регламентін сақтаған машинистер бригадасы станция кезекшісімен арадағы диалогтарды талапқа сай орындап, қайталап отыруы қажет екенін ұқтым. Құрамаға тіркелгеннен кейін көмекшіге тежегіш жалғағышта- рын жалғап, вагон құрамының ауамен толық қамтылғанына көз жеткізуге бұйрық берген машинист бағдаршамның жасыл түске ауысуын күтіп, кесте бойынша станциядан жүріп кетуге дайындала бастады. Ескере кететін жайт, 748-ші бұйрық бойынша 1 минуттық дайындық жасалу міндетті, мұнда машинист жо- лаушылардың мінген жағынан   қарап, вагонға жабысқан, міне алмаған, вагонға ентелеп жүгіріп келе жатқан жолаушының бар- жоғын байқап, ешқандай кедергі жоқ екеніне көз жеткізіп барып бекеттен аттану үшін берілетін бір ұзын сигналдан соң станция кезекшісінің рұқсатымен жолға шығады. 

...Сонымен жолдамыз, Қызылорда артта қалды. Станциялық жолдан шыққан бойы, сағатына 25 шақырымға дейінгі жылдамдықтан 50-60 шқ/сағатқа көшірілген құрам перегонға шыққан соң жүрісін одан әрі үдете түсіп, пневматикалық тежегіш тексерілді. Тежегіш толық жұмыс жасап тұр. Бұдан кейін электропневматикалық тежегіш тексерілді. Әр бекетке жақындағанда станция кезекшілерімен кіріс бағдаршамының сары түсті, шығыс бағдаршамның жабық екені баяндалып, айтылған бұйрық, пәрмендер қайталанып отырды, әр перегонда бекітілген жылдамдық қатаң ұсталып, кіріс бағдаршамының жасыл түсін белгіленген жылдамдықпен кесіп өтудің маңызды екеніне көз жеткіздім. 

Шиелі станциясына жеткен- ше сапарымыз бірқалыпты өтті, ешқандай тосын жағдай болған жоқ. Сырт көзге өңки- ген қорқынышты дүлей көрінетін алып тепловоз станция кезекшісі мен диспетчердің, машинист-нұсқаушының айтқанын бұлжытпай орындап, телім бойындағы ескерту белгілері мен бағдаршамды назарда ұстап, учаскелік жылдамдықты сақтай отырса, айтқанға көніп, айдауға жүретін «тіл алғышқа» айналады екен. Демек, оны қорқынышты дүлей жасайтын да, момақан «тіл алғыш» ететін де өзіміз – адамдар екенбіз. Асығыс, жолды кез келген жерден кесіп өткіміз келіп жанталасамыз. Ал, адам басып кеткен машинистің ауыр психологиялық жағдайға душар болатынын ойлаған кім бар?

Жаңалықтар
30.07.2025
"ҚТЖ" ҰК" АҚ және TCDD Taşimacilik A.Ş. Орта дәлізді дамыту жөнінде келісті
Инфрақұрылым / Әлеумет
30.07.2025
Ірі құрылыс жобалары 12,8 мыңнан астам адамды жұмыспен қамтып, өңірлер экономикасына серпін беруде
ҚТЖ келбеті
30.07.2025
Ерлік емей, немене?!
ҚТЖ келбеті
30.07.2025
Әке жолын жалғаған ұл
ҚТЖ келбеті
30.07.2025
Талабыңа нұр жаусын, Ержан!
Жаңалықтар
30.07.2025
ҚТЖ жүк тасымалының өсуіне байланысты машинист көмекшілерін қабылдауды ұлғайтты
Жолаушылар тасымалы
30.07.2025
«Астана – Бурабай курорты» бағыты бойынша қосымша электр пойызы іске қосылды
Жаңалықтар
30.07.2025
ҚТЖ мен Мерсин халықаралық порты Орта дәлізді дамыту аясындағы ынтымақтастықты талқылады
Жолаушылар тасымалы
29.07.2025
“Алматы-3” теміржол вокзалының құрылысы: Жоба қай кезеңде?
Жаңалықтар / Апта саны
29.07.2025
ҚТЖ-да қозғалыс қауіпсіздігін бұзу 4% қысқарды
Жолаушылар тасымалы
29.07.2025
Жолаушылар тасымалы жартыжылдық жұмысын қорытындылады
Сұхбат
29.07.2025
Қырықбай ӘЛСЕЙІТҰЛЫ: Теміржол саласында тағы бір жарқын кезең басталды
Станция тынысы
29.07.2025
Сағыз станциясы – құрылыс жүктерінің күретамыры
Инфрақұрылым
29.07.2025
Ақтөбе облысында жеті вокзал жөнделіп жатыр
Аймақтар
29.07.2025
Қырағылық – кәсібилік белгісі
Аймақтар
29.07.2025
Маңғыстау магистральдық желісінде 17 нысанға жөндеу жұмыстары жүргізілуде
Әлеумет
29.07.2025
Елордаға саяхат
Жаңалықтар / Мұрағат
29.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №57-58 29 шілде 2025 жыл
Спорт
28.07.2025
ҚТЖ-ның «Railways team» командасы «Summer Relay 2025» жарысында жүлдегер атанды
ҚТЖ келбеті
28.07.2025
Сайыс өте қызық әрі қиын болды – Жасұлан Смағұл