Ерлікке тең ерен еңбек иелері

Аймақтар
05.07.2024, 11:05
Суретті түсірген автор
Ардақ Үсейінова

"Қазақстан теміржолшысы" газетінің Жамбыл облысындағы меншікті тілшісі

3 шілде – вагон шаруашылығының құрылған күніне орай ВЧД-27 Жамбыл вагон пайдалану депосының Тараз қаласындағы вагондарға техникалық қызмет көрсету пунктіне бардық. Жұмыс күнін 8.15-те кезекті жоспарлаудан бастаған вагоншылар әрі қарай техникалық сабаққа кірісті.

Жалпы вагон қараушылар үшін техникалық қызмет көрсету пунктінде айына бір рет арнайы техникалық оқыту сағаты өтіп тұрады. Шілде айындағы кезекті практикалық дәріс сабағы вагоншылардың кәсіби мерекесіне тұспа-тұс келіпті.  

Техникалық сағатта вагоншылар мен слесарьларға дәріс оқылып, мамандар жолаушылар және жүк вагондарын қарау бойынша практикалық тұрғыда тәжірибе алмасты.  

– Жамбыл вагон пайдалану депосының вагондарға техникалық қызмет көрсету пункттері Сарышаған, Шу, Түркісіб, Тараз, Қаратау, Жаңатас станцияларында орналасқан. Ай сайын өткізілетін техникалық оқу кезінде телеграмма, бұйрықтармен таныстырамыз. Барлық техникалық қызмет көрсету пункттеріндегі вагоншыларға 5 нұсқаушы арқылы тиісті нұсқаулықтар беріп отырамыз. Осындай техникалық оқуларда вагон қарау кезінде ақаулар анықталғанда орындалатын нұсқаулықтарды талқылаймыз. Қозғалыс кезінде автотіркегіштердің бұзылуына байланысты, тежегіштер істен шығып тоқтайтын пойыздар бар. Соған қатысты нұсқаулықтар береміз. Мысалы, вагон келіп тұр. Оны қалай тексереді, ақау табылған жағдайда ары қарай не істеуі керек, соны түсіндіреміз. Негізі вагондағы ақау пойыз қозғалғанда байқалады, – дейді депоның аға нұсқаушысы Ербол Манапов.  

Тараздағы техникалық пунктте әкімшілік ғимараты, шағын компрессорлық станция бар. Онда инженерлер, басшылардың жұмыс кабинеттерінен басқа, вагоншылардың киім ауыстыратын, жуынатын бөлмелері бар. Пунктте әр ауысымда 35 адам жұмыс істейді, жалпы жұмысшылардың саны 150-ден асады. Депоға келген дипломды жас мамандар «ҚТЖ» ҰК» АҚ Тараз көлік оқу орталығы филиалы - Темір жол көлігі персоналын бағалау және дамыту орталығына оқуға жіберіледі екен. Бірнеше ай практика жүзінде оқу курстарынан өткен соң бас инженер барып, емтихан өткізіп қабылдап алады.  

– Білікті маман, жақсы вагоншы болу үшін слесарьдан бастап, кемі 3 жыл жұмыс істеуі керек. Қажетті практикалық дағдының бәрін вагонның қасында жүріп үйренеді. Әр вагонның қолданыстағы уақыты, физикалық жағдайына қарай, «мінезі» болады. Жұмысқа келген адам кемі жарты жыл оқып үйреніп, жұмыс барысында тәжірибе жинаған соң соны жазбай тани бастайды. Вагонның рельстен бір миллиметр ауытқуы үлкен қауіп тудырады. Ал вагоншылар қысы-жазы ашық далада аяз бен боран, аптап ыстыққа қарамай, қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етуі тиіс, – деп түсіндірді аға нұсқаушы.  

Нұрахмет Бекжан бүгін күндізгі ауысымға түсіпті. Таңертең жоспарлауға дейін медициналық тексерістен өтіп үлгеріп, тиісті нұсқау алған вагон қараушыны жұмыс үстінде кездестірдік. Жаңа ғана келіп тоқтаған жүк пойызы вагондарын тексеруден өткізген ол нұсқау бойынша құжаттарды толтырып жатты.  

Нұрахмет Бекжанның айтуынша, вагон дөңгелегін балғамен ұрып тексергенде оның дыбысынан ақау бар-жоғы білінеді екен. «Бір вагонды қарап шығу үшін вагоншы 24 рет еңкейеді. Осының бәріне 2 минут уақыт беріледі. Ал кейбір пойызда 60 вагон бар, күніне 50 пойыз өтеді. Осы бір тәулікте вагон қараушы барлық вагонды қарап, анализ жасауы керек. Жазба жасап, тіркеп отыруы қажет», – дейді 7 жылдық тәжірибесі бар жас маман.  

Вагоншылардың бір вагон ағытқаны – жетістік, себебі бір қауіптің алдын алды деген сөз. Жүк пойызының вагондары бөлек, ал жолаушылар вагонының механизмі өз алдына күрделі. Екі пойыздың вагондарын тексеру кезінде ескеретін талаптар бар. Дерекке сүйенсек, Тараз техникалық қызмет көрсету пунктінен 80, ал бір ауысымда 40 жүк пойызы өтеді. Жолаушылар пойызының тәуліктік көрсеткіші – 30 болса, ауысымда 15 пойызды құрайды. Жалпы облыс бойынша вагоншылар тәулігіне 119 жолаушылар пойызын қарап-тексереді.  

Аймақтар
26.12.2024
«Еңбекті қорғау жылы» қорытындыланды
Әлемде
26.12.2024
Қытай темір жолдары 11 айда 4 миллиардтан астам жолаушы тасымалдады
Жаңалықтар
25.12.2024
Бейжіңде Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран бағыты бойынша сарапшылар кеңесі өтті
Жаңалықтар
25.12.2024
Ақтөбе жүк тасымалдау бөлімшесінде жүктерді тиеу 9,2%-ға артты
Жаңалықтар
25.12.2024
Биылғы маңызды оқиғалар
Аймақтар
25.12.2024
Жамбыл облысында электровоз жөндеу депосы салынып жатыр
Жүк тасымалы
25.12.2024
Қарағанды жүк тасымалдау бөлімшесінде қара метал тиеу 39%-ға өсті
Жүк тасымалы
24.12.2024
Бейжіңде ТХКБ-ның 2024 жылғы жұмысы қорытындыланды
Жаңалықтар
24.12.2024
ҚТЖ-да қызметкерлердің әлеуметтік-экономикалық әл-ауқатын жақсарту мәселесі айтылды
Жүк тасымалы
24.12.2024
Көлік-логистика әлеуетін дамыту сөз болды
Жолаушылар тасымалы
24.12.2024
Елордадан Атбасар мен Көкшетау бағытында жаңа жылдық электропойыз жолға шықты
Спорт
24.12.2024
Қурорттық аймақта қысқы спорттық ойындар өтті
Әлеумет
24.12.2024
Жаңа жылға тарту
Әлеумет
24.12.2024
Өзін мойындатқан жан
ҚТЖ келбеті
24.12.2024
Маңғыстаулық теміржолшылар Жастар сыйлығына ие болды
Аймақтар
24.12.2024
Кәсіподақ жетекшілері бас қосты
Аймақтар
24.12.2024
Арыс қаласының әкімі теміржолшылармен кездесті
Жаңалықтар
24.12.2024
Мемлекеттік тіл мәртебесі ұлықталды
Аймақтар
24.12.2024
Тәжірибе алмасты
Инфрақұрылым
24.12.2024
Негізгі меже – пойыз жылдамдығын 120-140 км/сағатқа дейін жеткізу