Ерлікке тең ерен еңбек иелері

Аймақтар
05.07.2024, 11:05
Суретті түсірген автор
Ардақ Үсейінова

"Қазақстан теміржолшысы" газетінің Жамбыл облысындағы меншікті тілшісі

3 шілде – вагон шаруашылығының құрылған күніне орай ВЧД-27 Жамбыл вагон пайдалану депосының Тараз қаласындағы вагондарға техникалық қызмет көрсету пунктіне бардық. Жұмыс күнін 8.15-те кезекті жоспарлаудан бастаған вагоншылар әрі қарай техникалық сабаққа кірісті.

Жалпы вагон қараушылар үшін техникалық қызмет көрсету пунктінде айына бір рет арнайы техникалық оқыту сағаты өтіп тұрады. Шілде айындағы кезекті практикалық дәріс сабағы вагоншылардың кәсіби мерекесіне тұспа-тұс келіпті.  

Техникалық сағатта вагоншылар мен слесарьларға дәріс оқылып, мамандар жолаушылар және жүк вагондарын қарау бойынша практикалық тұрғыда тәжірибе алмасты.  

– Жамбыл вагон пайдалану депосының вагондарға техникалық қызмет көрсету пункттері Сарышаған, Шу, Түркісіб, Тараз, Қаратау, Жаңатас станцияларында орналасқан. Ай сайын өткізілетін техникалық оқу кезінде телеграмма, бұйрықтармен таныстырамыз. Барлық техникалық қызмет көрсету пункттеріндегі вагоншыларға 5 нұсқаушы арқылы тиісті нұсқаулықтар беріп отырамыз. Осындай техникалық оқуларда вагон қарау кезінде ақаулар анықталғанда орындалатын нұсқаулықтарды талқылаймыз. Қозғалыс кезінде автотіркегіштердің бұзылуына байланысты, тежегіштер істен шығып тоқтайтын пойыздар бар. Соған қатысты нұсқаулықтар береміз. Мысалы, вагон келіп тұр. Оны қалай тексереді, ақау табылған жағдайда ары қарай не істеуі керек, соны түсіндіреміз. Негізі вагондағы ақау пойыз қозғалғанда байқалады, – дейді депоның аға нұсқаушысы Ербол Манапов.  

Тараздағы техникалық пунктте әкімшілік ғимараты, шағын компрессорлық станция бар. Онда инженерлер, басшылардың жұмыс кабинеттерінен басқа, вагоншылардың киім ауыстыратын, жуынатын бөлмелері бар. Пунктте әр ауысымда 35 адам жұмыс істейді, жалпы жұмысшылардың саны 150-ден асады. Депоға келген дипломды жас мамандар «ҚТЖ» ҰК» АҚ Тараз көлік оқу орталығы филиалы - Темір жол көлігі персоналын бағалау және дамыту орталығына оқуға жіберіледі екен. Бірнеше ай практика жүзінде оқу курстарынан өткен соң бас инженер барып, емтихан өткізіп қабылдап алады.  

– Білікті маман, жақсы вагоншы болу үшін слесарьдан бастап, кемі 3 жыл жұмыс істеуі керек. Қажетті практикалық дағдының бәрін вагонның қасында жүріп үйренеді. Әр вагонның қолданыстағы уақыты, физикалық жағдайына қарай, «мінезі» болады. Жұмысқа келген адам кемі жарты жыл оқып үйреніп, жұмыс барысында тәжірибе жинаған соң соны жазбай тани бастайды. Вагонның рельстен бір миллиметр ауытқуы үлкен қауіп тудырады. Ал вагоншылар қысы-жазы ашық далада аяз бен боран, аптап ыстыққа қарамай, қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етуі тиіс, – деп түсіндірді аға нұсқаушы.  

Нұрахмет Бекжан бүгін күндізгі ауысымға түсіпті. Таңертең жоспарлауға дейін медициналық тексерістен өтіп үлгеріп, тиісті нұсқау алған вагон қараушыны жұмыс үстінде кездестірдік. Жаңа ғана келіп тоқтаған жүк пойызы вагондарын тексеруден өткізген ол нұсқау бойынша құжаттарды толтырып жатты.  

Нұрахмет Бекжанның айтуынша, вагон дөңгелегін балғамен ұрып тексергенде оның дыбысынан ақау бар-жоғы білінеді екен. «Бір вагонды қарап шығу үшін вагоншы 24 рет еңкейеді. Осының бәріне 2 минут уақыт беріледі. Ал кейбір пойызда 60 вагон бар, күніне 50 пойыз өтеді. Осы бір тәулікте вагон қараушы барлық вагонды қарап, анализ жасауы керек. Жазба жасап, тіркеп отыруы қажет», – дейді 7 жылдық тәжірибесі бар жас маман.  

Вагоншылардың бір вагон ағытқаны – жетістік, себебі бір қауіптің алдын алды деген сөз. Жүк пойызының вагондары бөлек, ал жолаушылар вагонының механизмі өз алдына күрделі. Екі пойыздың вагондарын тексеру кезінде ескеретін талаптар бар. Дерекке сүйенсек, Тараз техникалық қызмет көрсету пунктінен 80, ал бір ауысымда 40 жүк пойызы өтеді. Жолаушылар пойызының тәуліктік көрсеткіші – 30 болса, ауысымда 15 пойызды құрайды. Жалпы облыс бойынша вагоншылар тәулігіне 119 жолаушылар пойызын қарап-тексереді.  

Жаңалықтар / Мұрағат
19.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №76 19 қыркүйек 2025 жыл
Аймақтар
18.09.2025
Көкшетауда Құрметті теміржолшы Мұратбек Тілеуленовпен кездесу өтті
Жаңалықтар
18.09.2025
Теміржолшылар экологиялық акцияны белсенді қолдады
Жүк тасымалы
18.09.2025
Қазақстаннан Қытайға өсімдік майының пилоттық партиясы жеткізілді
Цифрландыру
18.09.2025
Германия теміржолға 5G желісін енгізуде
Жаңалықтар
18.09.2025
Қарағандыда жүк пойызынан дизель ұрлаған қылмыстық топ ұсталды
Жаңалықтар
18.09.2025
Алматыда оқыту семинары өтті
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Адамдар неге пойызбен жүруді жөн санайды?
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Тағы қай бағыттың пойыздары Starlink интернетіне қосылатыны айтылды
Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды