Үнемшілдігімен үлгі болған  машинистер

Новости
10.02.2017, 10:41
Темір жолдағы нөмірі бірінші мамандық – ол жылжымалы құрамды алға сүйрейтін локомотив тізгіндеген машинистер. «Машинист» мамандарын білім, білігі бойынша төмен, жоғары деп бөле алмайсың. Өйткені, мыңдаған жолаушылар мен миллиондаған тонна жүктерді тасымалдау жауапкершілігі артылған машинистің бәрі – қауіпсіздікке жауапты бірінші тұлға. Локомотив тізгіндеудегі жауапкершілігі мен кәсібилігінен бөлек, үнемділік мәселесін бірінші орынға қойып, жанар-жағар май мен отын үнемдеуде өзгелерге үлгі болып жүрген машинистер жайлы айтпай кету мүмкін емес. Жуырда Орал локомотив пайдалану депосында өз жұмысында кәсібилікпен қатар үнемшілдікті арқау еткен бірнеше машинисті марапаттау рәсімі өтті. Жалпы, бұл депоның машинистері дизельді отынды үнемдеуде жыл сайын жақсы жетістіктерге жетіп келеді, биыл мысалы, 23351 тонна отын үнемдеген. Оған өз үлесін ең аз дегенде 13 машинист қосқан екен, олардың әрқайсысы 100 тоннадан бастап бірнеше мың тоннаға дейінгі көлемде отынды үнемдеуге атсалысқан. Соның ішінде ең жоғары жетістікке қол жеткізген жолаушылар қозғалысы бойынша 1 класты машинист Дмитрий Порошин 4 728 тонна отын үнемдесе, жүк қозғалысынан машинист Руслан Құрманов 3146 тонна және Виктор Деревянченко 397 тонна, жас машинист Қанат Мырзахметов 2533 тонна отынды ысырапшылдықтан сақтаған. –Дизельді отынды үнемдей білу көптеген факторларға тәуелді, соның ішінде локомотивтің техникалық жағдайына, құрамды құруды дұрыс ұйымдастыруға, ауа-райына және локомотив бригадаларының пойызды қалай жүргізуіне байланысты болады. Әрине, барлық уақытта үнемдей беру мүмкін емес. Кейде артығымен жағып жіберуің де мүмкін. Сондықтан, бұл жерде үнем мәселесі машинаның жүрісіне де байланысты болмақ,– дейді машинист Қанат Мырзахметов. Ал Руслан Құрмановтың айтуынша, жолдың пішінін жақсы білетін машинист пойыз инерциясын тиімді пайдалана білу арқылы үнемге қол жеткізе алады. Орал темір жол телімінде жолдың пішіні сынық, еңістері көп. Ұзаққа созылатын дөңді телімдердің бірі,  шекаралық «Семиглавый Мар» станциясы аумағында жатыр. Ауыр салмақты пойыздармен ол жерде жүру қиын. МК сериялы тепловоздарда осы модель үшін сәйкес келмейтін салмақпен, 3800 тонна жүкпен жүріп, сол жерде еңістен көтерілу тек 25-30 км/сағ жылдамдықпен ғана мүмкін болады. Осындай жылдамдықтардың кесірінен отын да, уақыт да көп кетеді. Алайда, бұл жерде тепловоз жылдамдығының төмендеуіне машинисті кіналай алмаймыз, таулы жерден көтерілу темір тұлпарға қиын. Ал жүк аз, қарсы беттен баяу жел соғып тұрса және басқа тепловоздармен үнемдеу мәселесі мүлде басқаша шешіледі екен. Орал локомотив пайдалану депосының директоры Мерей Бисембаевтың айтуынша, темір тұлпарды тізгіндеу біліктілігі бар барлық машинистің қолынан келеді, ал осындай үнемдеуге қол жеткізу арқылы олар өздерінің нағыз кәсіби маман екендіктерін дәлелдей түседі. Көбінесе, үнемдеу ісіне үлес қосқандар еңбегі үнемі еленбей қалып жатады. Сондықтан депоның кәсіподақ комитетінің төрағасы Ербол Меңлібаевтың бастамасымен жалпы жиналыста үнемдеуден ұтқан  машинистерді марапаттау мәселесі Орал депосында соңғы жылдары дәстүрге айналып келе жатқаны құптарлық іс. Бұл жолы да үнемшілдігімен үлгі болған  бір топ машинистер марапатталып, сый-сыяпатқа ие болды. 

Юлия НИКИТИНА,

Райхан РАХМЕТОВА

Суретті түсірген Ю. Никитина

Грузовые перевозки / Цифра недели
09.09.2025
Грузоперевозки железнодорожным транспортом выросли на 4%
Новости
09.09.2025
Вагоны габарита Т: новый стандарт комфорта на железной дороге (ФОТО)
Регионы
09.09.2025
Около 17 км скотоизгороди возведут в сентябре в Карагандинском регионе
Новости
09.09.2025
Информационную кампанию по безопасности на железной дороге провели в КТЖ с участием полиции и акиматов
Пассажирские перевозки
09.09.2025
Более 90% забытых в поездах вещей возвращаются пассажирам АО «Пассажирские перевозки»
Новости
09.09.2025
КАЗПРОФТРАНС подарил праздник 250 детям железнодорожников
Новости / Архив
09.09.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №73 от 09 сентября 2025 года
Регионы
08.09.2025
«Дорога в школу»: первоклассники железнодорожников получили ранцы в Усть-Каменогорске
Пассажирские перевозки
08.09.2025
Более 50 вагонов Stadler пополнят парк КТЖ в декабре 2025 года
Регионы
08.09.2025
Более 400 сельчан обратились к специалистам поезда «Саламатты Қазақстан» в Павлодарской области
Новости
08.09.2025
Повторное использование стройматериалов помогло улучшить условия труда железнодорожников
КТЖ в лицах
08.09.2025
Агент по передаче грузов Сауле Баянбаева награждена медалью «Ерен еңбегi үшiн»
Новости
08.09.2025
Президент обозначил новые задачи для транспортной отрасли
Регионы
08.09.2025
Ветераны и профсоюз подвели итоги совместной работы в Костанайском регионе
Регионы
08.09.2025
Железнодорожники фиксируют рост случаев выхода скота на пути в Карагандинском регионе
Новости
07.09.2025
Выездные комиссии КТЖ проверили ремонтные работы на 125 вокзалах
Интервью
05.09.2025
120 лет профсоюзного движения: взгляд почетного железнодорожника Калтая Самбетова
Интервью
05.09.2025
Оразгали Ахметбаев: «Главная цель профсоюза неизменна — защита работников»
Регионы
05.09.2025
Новые руководители станций прошли обучение в Акмолинском отделении ГП
Новости
05.09.2025
Международный пассажирский форум прошел в Санкт-Петербурге