Үнемшілдігімен үлгі болған  машинистер

Новости
10.02.2017, 10:41
Темір жолдағы нөмірі бірінші мамандық – ол жылжымалы құрамды алға сүйрейтін локомотив тізгіндеген машинистер. «Машинист» мамандарын білім, білігі бойынша төмен, жоғары деп бөле алмайсың. Өйткені, мыңдаған жолаушылар мен миллиондаған тонна жүктерді тасымалдау жауапкершілігі артылған машинистің бәрі – қауіпсіздікке жауапты бірінші тұлға. Локомотив тізгіндеудегі жауапкершілігі мен кәсібилігінен бөлек, үнемділік мәселесін бірінші орынға қойып, жанар-жағар май мен отын үнемдеуде өзгелерге үлгі болып жүрген машинистер жайлы айтпай кету мүмкін емес. Жуырда Орал локомотив пайдалану депосында өз жұмысында кәсібилікпен қатар үнемшілдікті арқау еткен бірнеше машинисті марапаттау рәсімі өтті. Жалпы, бұл депоның машинистері дизельді отынды үнемдеуде жыл сайын жақсы жетістіктерге жетіп келеді, биыл мысалы, 23351 тонна отын үнемдеген. Оған өз үлесін ең аз дегенде 13 машинист қосқан екен, олардың әрқайсысы 100 тоннадан бастап бірнеше мың тоннаға дейінгі көлемде отынды үнемдеуге атсалысқан. Соның ішінде ең жоғары жетістікке қол жеткізген жолаушылар қозғалысы бойынша 1 класты машинист Дмитрий Порошин 4 728 тонна отын үнемдесе, жүк қозғалысынан машинист Руслан Құрманов 3146 тонна және Виктор Деревянченко 397 тонна, жас машинист Қанат Мырзахметов 2533 тонна отынды ысырапшылдықтан сақтаған. –Дизельді отынды үнемдей білу көптеген факторларға тәуелді, соның ішінде локомотивтің техникалық жағдайына, құрамды құруды дұрыс ұйымдастыруға, ауа-райына және локомотив бригадаларының пойызды қалай жүргізуіне байланысты болады. Әрине, барлық уақытта үнемдей беру мүмкін емес. Кейде артығымен жағып жіберуің де мүмкін. Сондықтан, бұл жерде үнем мәселесі машинаның жүрісіне де байланысты болмақ,– дейді машинист Қанат Мырзахметов. Ал Руслан Құрмановтың айтуынша, жолдың пішінін жақсы білетін машинист пойыз инерциясын тиімді пайдалана білу арқылы үнемге қол жеткізе алады. Орал темір жол телімінде жолдың пішіні сынық, еңістері көп. Ұзаққа созылатын дөңді телімдердің бірі,  шекаралық «Семиглавый Мар» станциясы аумағында жатыр. Ауыр салмақты пойыздармен ол жерде жүру қиын. МК сериялы тепловоздарда осы модель үшін сәйкес келмейтін салмақпен, 3800 тонна жүкпен жүріп, сол жерде еңістен көтерілу тек 25-30 км/сағ жылдамдықпен ғана мүмкін болады. Осындай жылдамдықтардың кесірінен отын да, уақыт да көп кетеді. Алайда, бұл жерде тепловоз жылдамдығының төмендеуіне машинисті кіналай алмаймыз, таулы жерден көтерілу темір тұлпарға қиын. Ал жүк аз, қарсы беттен баяу жел соғып тұрса және басқа тепловоздармен үнемдеу мәселесі мүлде басқаша шешіледі екен. Орал локомотив пайдалану депосының директоры Мерей Бисембаевтың айтуынша, темір тұлпарды тізгіндеу біліктілігі бар барлық машинистің қолынан келеді, ал осындай үнемдеуге қол жеткізу арқылы олар өздерінің нағыз кәсіби маман екендіктерін дәлелдей түседі. Көбінесе, үнемдеу ісіне үлес қосқандар еңбегі үнемі еленбей қалып жатады. Сондықтан депоның кәсіподақ комитетінің төрағасы Ербол Меңлібаевтың бастамасымен жалпы жиналыста үнемдеуден ұтқан  машинистерді марапаттау мәселесі Орал депосында соңғы жылдары дәстүрге айналып келе жатқаны құптарлық іс. Бұл жолы да үнемшілдігімен үлгі болған  бір топ машинистер марапатталып, сый-сыяпатқа ие болды. 

Юлия НИКИТИНА,

Райхан РАХМЕТОВА

Суретті түсірген Ю. Никитина

Новости
22.11.2024
КТЖ выявило хищение дизельного топлива на 16 млн тенге в депо Бесколь
Пассажирские перевозки
22.11.2024
Нацперевозчик объявил о скидках на железнодорожные билеты
Новости
22.11.2024
Железнодорожную инфраструктуру продолжают обновлять в Акмолинском регионе
Регионы
22.11.2024
Обучение первозимников ведут на предприятиях Семейского отделения ГП
Регионы
22.11.2024
Семинар-совещание по технике безопасности провели на станции Балхаш
Новости
22.11.2024
Около сотни руководителей линейного уровня путевого хозяйства прошли обучение в Астане
Новости
22.11.2024
Вопросы в области логистики и инфраструктуры обсудили на СВМДА в Астане
Грузовые перевозки
22.11.2024
Более 160 тысяч тонн зерна погрузили в ноябре в Костанайском отделении ГП
Новости / Архив
22.11.2024
Газета «Қазақстан теміржолшысы», №99 от 22 ноября 2024 года
Регионы
21.11.2024
Директор специализированного мостового отряда Канат Карбозов стал обладателем «Самұрық-Қазына» акционерлік қоғамының құрметті қызметкері»
Регионы
21.11.2024
Экскурсию для подростков провели на железнодорожных предприятиях станции Илецк
Регионы
21.11.2024
Условный пожар потушили на станции Кушмурун
Новости
21.11.2024
Дноуглубительные работы досрочно завершили в порту Курык
Новости
21.11.2024
Новые инновационные технологии диагностики пути внедряют на железной дороге в Казахстане
Новости
21.11.2024
КТЖ расширит терминальную сеть в Европе
Грузовые перевозки
20.11.2024
Более 307 тыс. тонн зерна погрузили в ноябре в Акмолинском отделении ГП
Новости
20.11.2024
KAZAKH GRAIN & LOGISTIC FORUM 2024 пройдет в Астане
Новости
20.11.2024
Казахстан планирует развивать транспортно-транзитные коридоры в формате СНГ +
Регионы
20.11.2024
О мерах безопасности вблизи железной дороги продолжают напоминать учащимся школ и колледжей в Уральске
Интервью
20.11.2024
Об обеспечении безопасности на железной дороге рассказали ревизоры в ВКО