Салалық зейнет жасы қаралса...
Новости
09.02.2018, 11:53
Пойыз құрастырушы, вагон жылдамдығын реттеуші сынды қауіпті жерлерде еңбек ететін теміржолшылар салалық зейнетке ертерек шығуды қалайды.
Шымкент станциясының еңбек қорғау инженері Гүлжайна Талғатқызы біраз жыл бұрын пойыз құрастырушы, вагон жылдамдығын реттеуші, станция кезекшілерін ертерек зейнет жасына шығару жайлы жобаны оқығанын айтады. Онда салалық зейнетке әйелдерді 53, ерлерді 55 жастаншығару жайлы мәселе көтеріліпті. Әйел 58, ер кісілер 63-ке дейін осы ұлттық компания тарапынан зейнетақы алып тұрады. Бүгінде станциялықтардың «ҚТЖ - Жүк тасымалы» АҚ басшылығы осы жобаны қайта қараса деген өтініштері бар. Себебі, 63 жасқа дейін пойыз құрастырушының вагонға секіріп мініп-түсуі ауыр. Қазір елуге келген пойыз құрастырушының өзі шапшаң жүре алмайды. Шымкент станциясында ауыр жұмыста істейтін жасы 55-тен асқан теміржолшылар көп.
–Вагондар жылдамдығын реттейтін бір башмақтың өзі 7 келі. Әрқайсысы 7 кг болғанда 10 башмақ 70 кг тартады. Қазір есеп бойынша 60 вагондық бір құрамға 14 башмақтан жоғары бекітеді. Құрам жылжитын кезде қайтадан жинап алып кетеді. Башмақты ары-бері жылжытатын ашасын тағы көтеріп жүреді. Жұмыстары өте ауыр. Зияндылық үшін 12 пайыз жалақыға қосып төлейтіні бар, бірақ ол аз қаржы не болады? Маман тек башмақты көтеріп қоймай, күні бойы қанша шақырым жүреді. Зейнетке шығарудың әзірге мүмкіндігі болмаса, жеңіл жұмыстарға ауыстырылса екен. Біздегі пойыз құрастырушының ең үлкені 40 жаста. Вагон жылдамдығын реттеушілердің алды 57-де. Қыстың суығында, жаздың ыстығы мен күзде жел өтінде, көктемнің жаңбырында жүріп осындай жұмыс атқаратын маманның еңбегін елеп, денсаулығынан айырылмай тұрғанда, салалық зейнет жасына жіберіп, орнына жас мамандары қабылдаса дейміз. Жеңіл жұмыста істеп жүрген елудегі кісі мен теміржолдың өндірісінде еңбек ететін ер кісілерді салыстырсаңыз, айырмашалық бірден байқалады. Олардың денсаулығы ерте сыр береді. Бізде 1959 жылғы Әбдіқадыров деген әріптесіміз зейнетке шығарда 6-7 жыл қалғанда аяғы қатты ауырып, медициналық тексеруден өте алмады. Вагондар жылдамдығын реттеуші еді. Жұмыс тәртібіне сай жүре алмайтын болған соң, жеңіл жұмысқа өтініш берген. Теміржолда жеңіл жұмыс жоқ қой. Сол кісі қанша жыл ауыр жұмыс істесе де, зейнетке шыға алмай кетті, – дейді еңбек қорғау инженері.
Динар МЕЙІРМАН, Шымкент
Новости
25.10.2025
В «КТЖ-Грузовые перевозки» наградили работников ко Дню Республики
Регионы
24.10.2025
Условный пожар потушили на станции Оскемен-1
Новости
24.10.2025
Искусственный интеллект в КТЖ — новый уровень управления железной дорогой
Регионы
24.10.2025
Работники локомотивного хозяйства приступили к обучению в рамках Корпоративной программы развития
Регионы
24.10.2025
Алматинское отделение магистральной сети завершает подготовку к зиме
Новости
24.10.2025
Около 60 студентов колледжа побывали на экскурсии в Центральном музее КТЖ
Новости / Архив
24.10.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №88-89 от 24 октября 2025 года
Интервью
23.10.2025
Жамбул Байдельдинов: внедряется система видеожетонов
Новости
23.10.2025
КТЖ разрабатывает цифровую платформу нового поколения
Новости
23.10.2025
Нурлан Сауранбаев: развитие ТМТМ — стратегический приоритет Казахстана
Грузовые перевозки
23.10.2025
Казахстан экспортировал 1,6 млн тонн зерна нового урожая
Регионы
23.10.2025
Почетный железнодорожник Султан Буромбаев отмечает 60-летний юбилей
Безопасность
23.10.2025
Машинист пассажирского поезда сумел избежать ДТП на участке Астана – Ерейментау
Пассажирские перевозки
23.10.2025
В АО «Пассажирские перевозки» напомнили о правилах и ответственности за провоз запрещённых вещей
Новости
23.10.2025
Простаивающие частные вагоны на сети КТЖ снижают эффективность перевозок
Новости
22.10.2025
Встреча со школьниками - авторами инновационных ж/д решений состоялась в КТЖ
Новости
22.10.2025
В Казахстане отмечают 120-летие профсоюзного движения железнодорожников
Новости
22.10.2025
Казахстан и Германия обсудили развитие Транскаспийского транспортного маршрута
Новости
22.10.2025
Железнодорожники вместе с первоклассниками высадили 250 деревьев у школы №117 в Астане
Новости
22.10.2025
Пакет поправок в Таможенный кодекс ЕАЭС вышел на финальную стадию подготовки