Салалық зейнет жасы қаралса...
Жаңалықтар
09.02.2018, 11:53
Пойыз құрастырушы, вагон жылдамдығын реттеуші сынды қауіпті жерлерде еңбек ететін теміржолшылар салалық зейнетке ертерек шығуды қалайды.
Шымкент станциясының еңбек қорғау инженері Гүлжайна Талғатқызы біраз жыл бұрын пойыз құрастырушы, вагон жылдамдығын реттеуші, станция кезекшілерін ертерек зейнет жасына шығару жайлы жобаны оқығанын айтады. Онда салалық зейнетке әйелдерді 53, ерлерді 55 жастаншығару жайлы мәселе көтеріліпті. Әйел 58, ер кісілер 63-ке дейін осы ұлттық компания тарапынан зейнетақы алып тұрады. Бүгінде станциялықтардың «ҚТЖ - Жүк тасымалы» АҚ басшылығы осы жобаны қайта қараса деген өтініштері бар. Себебі, 63 жасқа дейін пойыз құрастырушының вагонға секіріп мініп-түсуі ауыр. Қазір елуге келген пойыз құрастырушының өзі шапшаң жүре алмайды. Шымкент станциясында ауыр жұмыста істейтін жасы 55-тен асқан теміржолшылар көп.
–Вагондар жылдамдығын реттейтін бір башмақтың өзі 7 келі. Әрқайсысы 7 кг болғанда 10 башмақ 70 кг тартады. Қазір есеп бойынша 60 вагондық бір құрамға 14 башмақтан жоғары бекітеді. Құрам жылжитын кезде қайтадан жинап алып кетеді. Башмақты ары-бері жылжытатын ашасын тағы көтеріп жүреді. Жұмыстары өте ауыр. Зияндылық үшін 12 пайыз жалақыға қосып төлейтіні бар, бірақ ол аз қаржы не болады? Маман тек башмақты көтеріп қоймай, күні бойы қанша шақырым жүреді. Зейнетке шығарудың әзірге мүмкіндігі болмаса, жеңіл жұмыстарға ауыстырылса екен. Біздегі пойыз құрастырушының ең үлкені 40 жаста. Вагон жылдамдығын реттеушілердің алды 57-де. Қыстың суығында, жаздың ыстығы мен күзде жел өтінде, көктемнің жаңбырында жүріп осындай жұмыс атқаратын маманның еңбегін елеп, денсаулығынан айырылмай тұрғанда, салалық зейнет жасына жіберіп, орнына жас мамандары қабылдаса дейміз. Жеңіл жұмыста істеп жүрген елудегі кісі мен теміржолдың өндірісінде еңбек ететін ер кісілерді салыстырсаңыз, айырмашалық бірден байқалады. Олардың денсаулығы ерте сыр береді. Бізде 1959 жылғы Әбдіқадыров деген әріптесіміз зейнетке шығарда 6-7 жыл қалғанда аяғы қатты ауырып, медициналық тексеруден өте алмады. Вагондар жылдамдығын реттеуші еді. Жұмыс тәртібіне сай жүре алмайтын болған соң, жеңіл жұмысқа өтініш берген. Теміржолда жеңіл жұмыс жоқ қой. Сол кісі қанша жыл ауыр жұмыс істесе де, зейнетке шыға алмай кетті, – дейді еңбек қорғау инженері.
Динар МЕЙІРМАН, Шымкент
Жүк тасымалы
26.12.2025
Түбектегі тасымал жандана түсті
Аймақтар
26.12.2025
ҚТЖ Басқарма төрағасы Қарағанды өңіріне барды
Аймақтар
26.12.2025
«Үздік маман-2025»: Арыста теміржолшылар арасындағы кәсіби байқау мәресіне жетті
Сұхбат
26.12.2025
Қауіпсіздік күн тәртібінен түскен емес
Инфрақұрылым
26.12.2025
Ақтөбе-2 станциясы жаңғыртуды қажет етеді
Қауіпсіздік
26.12.2025
Әдістемелік сабақ өтті
Жаңалықтар
26.12.2025
Зейнеткерлер марапатталды
Жаңалықтар / Мұрағат
26.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №108 26 желтоқсан 2025 жыл
Спорт
25.12.2025
Алаңда ардагерлер бақ сынады
Аймақтар
25.12.2025
Үздіктер анықталды
Жаңалықтар
25.12.2025
Қытай — Қырғызстан — Өзбекстан желісінің құрылысын қаржыландыру тәртібі анықталды
Жаңалықтар
25.12.2025
Жұмысшы мамандықтары жылында 80 мыңнан астам ҚТЖ қызметкері марапатталды
Спорт
25.12.2025
Адал достықтың үлгісін көрсетті
Әлемде
24.12.2025
Ташкент пен Қазан арасындағы пандемияға байланысты үзілген теміржол қатынасы қайта жанданды
Жаңалықтар
24.12.2025
ҚТЖ «Таза Қазақстан» акциясы аясында қалдықтарды азайту жөніндегі іс-шараларды іске асырады
Жаңалықтар
24.12.2025
Теміржол саласындағы 2025 жылдың негізгі оқиғалары
Әлеумет
24.12.2025
ҚТЖ ардагерлері Жаңа жыл қарсаңында спорттық рухтарын көрсетті
Жаңалықтар
24.12.2025
Олжас Бектенов пен Alstom теміржол өндірісін талқылады
Инфрақұрылым
23.12.2025
Вокзал құрылысы бақылауда
Жаңалықтар
23.12.2025
«Қауіпсіздік білгірлері» байқауының жеңімпаздары анықталды