Өткелден өткен де бар, өтпеген де...  

Новости
23.02.2018, 12:22
Бейнебақылау орнатудың шығынын айыппұлдан өндіре алады деген еді осы сала маманы. Адамдар тек пойыз жолды кесіп өтуден емес, өтпелерде автокөлікпен пойызға өздері келіп соқтығысып ажал құшқан немесе мүгедек атанған оқиғалар сәт сайын қайталануда. Пойыздың алдын кескен жүргізуші ғана кінәлі емес, заманға сай өтпені  жабдықтамаған теміржолмен қатар қала, аудан басшылары да  қауіпсіздікке немқұрайлы қарауда. Қарапайым теміржолшының міндеті – қауіп-қатер жайлы айтып түсіндіріп, сақтандыру. Ал халықтың бір аты – тобыр. Естісі мен есері қатар жүретіндіктен, бірі ережені сақтаса, екіншісі сақтамайды.  Жыл басталмай жатып Семей, Павлодар сынды аймақтарда өтпедегі апаттың салдарынан екі адам қайтыс болды. 7 қаңтарда Ақсу – Құркөл аралығындағы күзетілетін өтпеде автокөлікпен жүк көлігі соқтығысқан. 29 қаңтарда Семей жол бөлімшесіндегі бір күзетпелі өтпеде жүк көлігімен маневр локомотиві соғысып, салдарынан пойыз құрастырушы қайтыс болған. Ал 14 ақпанда Павлодар жол бөлімшесінде күзетпесіз өтпеде жүк пойызымен жеңіл автокөлік соқтығысып, автокөлік жолаушысы оқиға орнында қаза тапқан. Айналдырған екі айға жетпейтін  уақытқа аз емес... Тағы да осындай қанды оқиғаның қайталанбауы үшін алынған шаралар қатарында  ұлттық компания бойынша «Абайлаңыз, өтпе!» айлығы жүріп жатыр.  Шымкентте ақпанның 15-інде басталған айлық шеңберінде Шымкент жол дистанциясының жетекші инженері Ақтолқын Жоланова өтпеде жүргізушілерге қауіптің алдын алуды ескерту үшін қалалық МАИ қызметкерлеріне ерте шығады. Әйтпесе сөзіңді тыңдау былай тұрсын, «не айтып тұрсың?» дегендей кекесінмен мазақ етіп кететіндер көп екен. Дистанция аумағындағы 7 күзетілетін, 11 күзетпесіз өтпе бар.  Жетекші инженері осы жеті нысанға айлық ішінде жеті рет барып, жеті рейд ұйымдастырған. Өтпеден өтудің ережесі жазылған парақшалар әрі-бері өткен көлік жүргізушілеріне таратылып, ал күзетілмейтін өтпелердегі ескірген қауіпсіздік белгілерін жаңарту қолға алыныпты.  Қалаға іргелес жатқан Сайрам ауданымен екі ортадағы көлік нөпірінде есеп жоқ. Жол ережесін бұзу оқиғасы Сайрамға баратын Қызылсай – Шымкент телімінің 3301-шақырымындағы өтпеде жиі орын алады. Бұл аумақтан тәулігіне шамамен 3500 көлік өтеді. Ал қаланың «Азат» мөлтек ауданынан қатынайтын  жеңіл және қоғамдық көліктер он мыңнан асып кетеді.  Өткен жылы Шымкент өңірінде жекеменшік темір жол тарапындағы өтпеде жүк көлігі пойыздың алдынан шығып апатқа ұшырап еді. Одан кейін  Ленгер бағытындағы күзетпесіз өтпеде ережеге бағынбаған жүргізуші локомотивпен соғысты. Жүргізуші ауруханаға түсіп, көлігі жарамсыз болған. Әрине, өтпелерде  сақтандыру шаралары айлық кезінде де, айлықтан тыс та ұдайы жүргізіліп келеді. Ал күнделікті кезекшілікте  тұратын өтпе кезекшісі тәулігіне 12 мыңнан асатын көліктің қайсыбірін қадағалап үлгерсін.  Кейде жартылай ашық шлагбаумнан көз ілеспес жылдамдықпен  өте шығатын көліктің нөмірін шырамытқан күйі қалады. Бүгінде Ресей темір жолдарында енгізілген талай жаңа технологиялар Қазақстанда да сынақтан өтіп, қолданысқа енгізіліп жүр ғой. Өтпеге келгенде де олардың тәжірибесі қолдануға сұранып тұр деседі. Яғни, пойыз келе жатқанда жер астынан екі-үш қарыс темір көтеріле қалады да көлік түгілі жай адамның өзі өте алмайтын кедергі пайда болады. Екінші жолы – бейнебақылау қою. Бұлтармас айғақты көріп, айыппұл төлегендер екінші рет сақтыққа көшетіні белгілі.  Әйтпесе қауіпсіздікті құр сөзбен қамтамасыз ету бекершілік дейді мамандар.  

Динар МЕЙІРМАН, Шымкент

Новости / Архив
30.08.2024
Газета «Қазақстан теміржолшысы», №74 от 30 августа 2024 года
Новости
29.08.2024
Корреспондент «Қазақстан теміржолшысы» стала победителем конкурса журналистов Industry Power
Регионы
29.08.2024
Железнодорожники и грузоотправители Абайской области обсудили актуальные вопросы перевозок
Новости
29.08.2024
Более 1 700 грузовых поездов проследовали в направлении «Китай — Европа»
Новости
29.08.2024
Кедентранссервис участвует в реализации строительства интермодального терминала в порту Алят
Новости
29.08.2024
Капсулу локомотивосборочного завода заложили в Атбасаре
Регионы
29.08.2024
Руководство КТЖ провело встречу с грузоотправителями Павлодарского региона
Новости
28.08.2024
Борьбу с коррупцией на железнодорожном транспорте обсудили в Уральске
Регионы
28.08.2024
Более 20 раз пришлось экстренно тормозить машинистам поездов в Костанайской области
Новости
28.08.2024
Умению вести переговоры в трудовых спорах научили сотрудников Акмолинского филиала ОО «Казпрофтранс»
Регионы
28.08.2024
Железнодорожникам напомнили об опасности пропагандирующих экстремизм сайтов в Караганде
Новости
28.08.2024
Молодые полицейские посетили центральный музей истории железной дороги
Грузовые перевозки
27.08.2024
Куда идет казахстанское зерно? В КТЖ назвали основные направления для экспорта
Регионы
27.08.2024
Итоги ревизорской проверки железнодорожных предприятий подвели в Алматинском регионе
Грузовые перевозки
27.08.2024
Казахстанским грузоотправителям презентовали возможности модернизированного маршрута Баку – Тбилиси – Карс
Грузовые перевозки
27.08.2024
Дорожную карту по перевозкам угля реализует КТЖ
Грузовые перевозки
27.08.2024
О готовности к перевозкам зерна нового урожая рассказали в КТЖ
Новости
27.08.2024
О проведенной работе по развитию Среднего коридора сообщили в правительстве Казахстана
Новости / Архив
27.08.2024
Газета «Қазақстан теміржолшысы», №73 от 27 августа 2024 года
Новости
26.08.2024
Школа развития «Білім экспрессі» побывала на станциях Железорудная и Боровое