Цифрландыру – корпоративтік міндеттер шешімі
Новости
03.04.2018, 14:20

Қазақстан теміржолына дендеп енгізіліп жатқан цифрландыру жүйесі мультимодальдық, жолаушылар және жүк тасымалындағы жобаларды, инфрақұрылымдық теміржол нысандарын да қамтып, сонымен бірге корпоративтік міндеттер шешіміне де ықпал етпек. Бұл ұлттық компанияның «Цифрлы темір жол» ақпараттық технологиясын дамыту стратегиясы аясында жүргізілуде.
Ұлттық компания цифрландыру жұмыстарын белсенді жүргізіп отыр, «Цифрлы темір жол» стратегиясы шеңберінде ҚТЖ-ның 26 бастамалық жобасы бар. Соның үшеуі «Цифрлы Қазақстан» бағдарламасы бойынша жүзеге асырылуда. Бұл бастамалар бес бағыт қызметіне бағытталған: жолаушылар тасымалы, жүк тасымалы, мультимодальды тасымал, теміржол инфрақұрылымы және корпоративтік міндеттер.
Жақында «Цифрлы Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасының теміржолдағы қызмет түрлеріне енгізілу мәселесі «Қазақстан теміржолы» компаниясында өткен брифингте талқыланған еді. Компанияның ақпараттық технологиялар жөніндегі вице-президенті Арман Нұрышев жолаушылар тасымалының клиентке бағдарлануы туралы атап өте келе, соның айғағы ретінде билет сатылымдарының айқындылығы, яғни, бос орындардың болуын бақылап отыру мүмкіндігі қарастырылып, «Күту парақшасы» қызметі пайда болғанын алға тартты. Оның айтуынша, қызмет көрсету сапасын арттыру үшін жолаушылардың шағым-тілектерін басқарудың тәуліктік жүйесін енгізу жоспарлануда екен.
– 2018 жыл мен 2020 жылдар аралығында тарифтерді динамикалық басқарудың жүйесін енгізу көзделуде. Бұл арқылы сатып алу мерзімі, тасымалға сұраныс, маусымдылыққа байланысты клиенттерге тиімді тарифтер ұсынылатын болады. Аталған шешім билет сатылымынан түсетін кірісті 3-12 пайызға арттырады, – дейді А.Нұрышев.
Мамандардың айтуынша, цифрландыру секторының басты міндеті транзиттік жүк айналымы көлемін арттыру болып табылады. Қазірдің өзінде транзит бойынша жолдағы уақытты қысқарту теміржолдағы транзиттік жүк айналымын Қазақстан арқылы Қытайдан Еуропа, Түркия, Иран бағытында айтарлықтай ұлғайтады. Мұндағы ең басты тиімділікке электронды құжат айналымы арқылы қол жеткізілмек, соның ішінде авиатасымал саласында және интеллектуалды көлік жүйесін арттыру арқылы автожүк тасымалын да көбейтуге септік етеді.
«Цифрлы Қазақстан» бағдарламасын жүзеге асыру мақсатында ҚТЖ-ның негізгі бизнес-үдерістерін автоматтандыруға бағытталған теміржол инфрақұрылымын цифрландыру жобалары жасалды. Жобалар мәліметі бойынша оны жүзеге асырудың жеке жоспары құрылды: атап айтқанда, электронды коммерция, өнеркәсіптік интернет және ауқымды мәліметтер талдауы. Осы үш негізгі ақпараттық технологиялық бағыттар теміржол индустриясын дамытпақ. Өз кезегінде электронды коммерция қатарына мультимодальды тасымал мен цифрлық логистикалық тұғырнама кіреді. Өнеркәсіптік интернет – бұл теміржол бойындағы LTE-R желілерін ұйымдастыру, GE Trip Optimizer, жолды цифрлық диагностикалау желілері. Ал ауқымды мәліметтер талдауы болса, бұл пойыздардың болжалды кестесінің нұсқалық жүйесі, қозғалысты басқару орталығы және SAP.
Мақсаттарға қол жеткізу үшін ұлттық компанияда клиенттермен өзара әрекет механизмдерін тиімді басқару, көлік-логистикалық қызметтің өзіндік құнын оңтайландыру, көлік компанияларымен әріптестік, активтерді пайдалану мерзімін ұлғайту секілді міндеттерді орындау жоспарлануда.
Тасымал үдерісін ұйымдастыруда тиімділікті арттыруға бағытталған жүк қозғалысындағы ақпараттық жүйені пайдалану және енгізу туралы «ҚТЖ-Жүк тасымалы» АҚ біріктірілген жоспарлау жөніндегі атқарушы директоры Владимир Петров баяндады. Оның мәлімдеуінше, компанияның жүк тасымалына енгізіліп жатқан автоматтандырылған жүйе қызметтің ауқымды көлемін қамтиды және тасымалды, станциялардағы жұмысшы орындарын, машинист бағдарының біріктірілген өңделуін, пойыз-вагон айналымы қозғалысын жоспарлау және болжауды жедел басқаруға бағытталған. «ҚТЖ» ҰК-ның жүк шаруашылығында сәтті енгізіліп жатқан жобалардың бірі «Келісім-шарттық және коммерциялық жұмыстар» автоматтандырылған басқару жүйесі болып табылады. Бұл жобамен тасымалды ұйымдастыру, жүзеге асыру, жоспарлауда, жүк тасымалына қатысты қызметтердің электронды төлемі бойынша «бірыңғай электронды терезе» қағидаты қолданылады.
– Жүк жөнелтуші интернетке шыға отырып, осы АСУ ДКР арқылы тасымалды жоспарлап, өз бетінше өтініш толтырып, тасымал құжатын рәсімдей алады және тасымал үшін тарифтің шамалас бағасын есептей алады, – дейді В. Петров.
Бүгінгі таңда аталған жүйеге жиырма мыңнан астам компания клиенттері мен бес мыңнан астам жүк станциялары тіркеліп, осымен жұмыс істеуде. Ал корпоративтік міндеттер шеңберінде тасымал үдерісін тиімді жоспарлау, тасымал бағыттары мен көлемін болжау нақтылығы және сапасын арттыру, жылдық жоспарлау үдерісін жеделдету үшін machine learning элементі арқылы жоспарлаудың біріктірілген жүйесін енгізу жұмыстары жүргізілуде. Бұл жүйе ресурстарды оңтайлы бөлуге, пайдалану, коммерциялық және инвестициялық жоспарлау кезінде тиімді шешім қабылдауға мүмкіндік береді.
Райхан РАХМЕТОВА
Пассажирские перевозки
11.09.2025
Более 70 тысяч пассажиров воспользовались спутниковым интернетом в поездах
Новости
11.09.2025
Более 63 тысяч нарушителей наказаны на объектах транспорта
Новости
11.09.2025
ТЭ26 заменит сразу четыре серии тепловозов
Новости
11.09.2025
Транспортная полиция определила задачи на предстоящий период
КТЖ в лицах
11.09.2025
Дежурная Лариса Коломынцева посвятила станции Жайык более 40 лет
Грузовые перевозки
11.09.2025
Перевозку зерна обсудили в КТЖ
Грузовые перевозки
10.09.2025
Более 17 тыс. тонн пшеницы перевезено без смены контейнеров из Казахстана во Вьетнам
Пассажирские перевозки
10.09.2025
Нацперевозчик предоставил вагоны для музыкального реалити-шоу «Voice Beyond Horizon»
Регионы
10.09.2025
Месячник «Прими меры – сохрани жизнь» стартовал в Павлодарском регионе
Регионы
10.09.2025
Профилактику несчастных случаев на железной дороге усилили в Восточном Казахстане
Грузовые перевозки
10.09.2025
Перевозка зерновых удвоилась за семь месяцев в Акмолинском регионе
Грузовые перевозки / Цифра недели
09.09.2025
Грузоперевозки железнодорожным транспортом выросли на 4%
Новости
09.09.2025
Вагоны габарита Т: новый стандарт комфорта на железной дороге (ФОТО)
Регионы
09.09.2025
Около 17 км скотоизгороди возведут в сентябре в Карагандинском регионе
Новости
09.09.2025
Информационную кампанию по безопасности на железной дороге провели в КТЖ с участием полиции и акиматов
Пассажирские перевозки
09.09.2025
Более 90% забытых в поездах вещей возвращаются пассажирам АО «Пассажирские перевозки»
Новости
09.09.2025
КАЗПРОФТРАНС подарил праздник 250 детям железнодорожников
Новости / Архив
09.09.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №73 от 09 сентября 2025 года
Регионы
08.09.2025
«Дорога в школу»: первоклассники железнодорожников получили ранцы в Усть-Каменогорске
Пассажирские перевозки
08.09.2025
Более 50 вагонов Stadler пополнят парк КТЖ в декабре 2025 года