Жылжымалы құрам паркін жаңартуда жаңалық бар

Новости
08.06.2018, 15:49
Тәуелсіздік алғаннан кейін бұрынғы Кеңес одағындағы елдер сияқты Қазақстанның да алдында жылжымалы құрам паркін жаңарту қажеттілігі туындады. Осы сұранысты қанағаттандыру үшін локомотивтердің жаңа өндірісін іске қосу туралы шешім қабылданды. Астанада жаңа индустриалдық аймақ пайда болып, теміржол машиналарын құрастыру өндірісін дамыту дәуірі басталды. 2009 жылы Елбасы Н.Назарбаевтың тапсырмасымен «Қазақстанның Күшейтілген Индустриялы Инновациялық Дамуы» мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде «ҚТЖ» ҰК» АҚ-ның еншілес кәсіпорны ретінде «Локомотив құрастыру зауыты» акционерлік қоғамы құрылып, «Эволюшн» сериялы отандық локомотивтер құрастырыла бастады.  Бүгінде құрылтайшылары «Трансмашхолдинг» АҚ және GE компаниясы болып табылатын аталған зауыт осы 9 жыл ішінде еліміздің экономикалық өсуі, республиканың ауыр машина жасау саласында жаңа тарихтың басталуы кезінде күрделі құрылымдық өзгерістер бастамасының алғашқы жаршыларының бірі болып, Қазақстанның индустриялы-инновациялық дамуына лайықты үлес қосып келеді. Қазақстанның теміржол көлігі жүйесінің бәсекеге қабілеттілігін арттырып, «1520 кеңістігінде» жылжымалы құрам иелеріне сапалы өнімдер беруде. Зауыттың маркетинг және өткізу бөлімінің бастығы Рауан Донсебаевтың айтуынша, зауыт құрылғалы бері жүк және жолаушылар пойыздарына арналған ТЭ33А сериялы 300-ге жуық локомотив шығарылып, пайдалануға берілген, соның 23-і Тәжікстан, Әзербайжан, Түркіменстан, Украина, Қырғызстан елдеріне экспортталған. – Жылжымалы құрам паркін жаңартуда жаңалық бар. Зауыт былтырдан бері Қазақстан теміржолының сұранысымен жаңа сериялы жолаушылар пойызы локомотивтерін шығаруды қолға алды. Алғашқы екі жолаушылар локомотиві 2014 жылы шығарылған. Ал сериялық түрлері 2017 жылы шығарылып, жоспар бойынша 6 локомотив тапсырдық. Бүгінгі таңға тағы екеуі өндіріске берілді. Әрі қарай да жыл бойы осылай жалғаса береді, – деді Рауан Донсебаев әлі бояуы да кеппеген су жаңа  локомотивтерді көрсетіп.  Сыртқы келбеті көз тартарлық қос локомотив рельс бойын зулай сапарға шығуға дайын тұр. Оның дизайны да бұрынғылардан бөлектеу. Негізі, сыртқы келбеті, қалай бояу керектігі «ҚТЖ» компаниясының тапсыруымен жүзеге асырылады екен. – Бұл локомотивтердің тежегіш бөлігі де жүк локомотивінен ерекше. Жылдамдығы сағатына 160 км-ға артқан. Және бұларда автобасқару жүйесі бар, яғни машинист соны қосқанда локомотив өзін-өзі басқара береді. Заманауи талаптарға сай, жетілдірілген әлемдік локомотивтердің соңғы буыны, соңғы үлгі. Барлық локомотивтер мәлімделген техникалық сипаттамалар мен пайдалану қауіпсіздігіне сәйкестігін тексерудің толық циклінен өтеді. Әрбір тепловоз соңғы құрастыру мен бояудан кейін сынау учаскесіне жіберіледі. Жаңа машиналар бес негізгі бағыттарды қамтитын әртүрлі сынаудың 19 түрінен өткізіледі. Сынау кезінде дәлдігі жоғары қазіргі заман аспаптары қолданылады, – деп түсінік берді зауыттың кепілдік қызмет көрсету бөлімінің бастығы Руслан Қажиев. Зауытта тек локомотив қана емес, сонымен бірге Қазақстан теміржолына қажетті қосалқы бөлшектер, электровоздарға арналған арбашалар, бүйір рамалары, шанақтар жасалып шығарылады. Қазіргі таңда зауытта 700-ге жуық адам жұмыс істейді. Олардың дені – техникалық сала мамандары. Локомотив құрастыру барысында зауытта 11 мың атаулы бөлшекке дейін жасалады екен. Оның ішінде қазақстандық үлес 32 пайызды құрайды. Астана үшін, оның даму тарихында орны ерекше алғашқы зауытта жұмыс жасайтындардың дені – техникалық мамандық алған жастар, көбісі Австралияға, Америкаға барып оқып келген, ағылшын тілін меңгерген. Өндірісте заманауи станоктар,  дүниежүзілік озық станок жасаушылар беретін жабдықтар пайдаланылады.

Райхан РАХМЕТОВА

Новости
13.05.2025
Имена фронтовиков — на бумажных крыльях: акцию памяти провели в Кокшетау
Регионы
13.05.2025
Цветы, слёзы и песни Победы: как в Караганде прошла годовщина Великой Отечественной
Регионы
13.05.2025
Железнодорожники Оскеменского региона провели серию памятных акций к юбилею Победы
Новости
13.05.2025
Вопросы укрепления стратегического партнерства обсудили Казахстан и ОАЭ
Грузовые перевозки / Цифра недели
13.05.2025
Объем грузоперевозок увеличился на 4,5% на сети КТЖ
Новости / Архив
13.05.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №36 от 13 мая 2025 года
Новости
12.05.2025
Первый поезд с партией казахстанской пшеницы отправлен в порт Джебель-Али
Регионы
12.05.2025
Железнодорожники провели профилактическую беседу со школьниками в поселке Утеген батыр
Регионы
12.05.2025
Условный пожар при течи дизельного топлива потушили на станции Тобол
Новости
12.05.2025
Представители железных дорог Казахстана, Китая, Узбекистана, Туркменистана, Ирана и Турции обсудили развитие евразийского транспортного коридора
Регионы
12.05.2025
Охрану труда обсудили в Карагандинском отделении ГП
Регионы
12.05.2025
Год рабочих профессий: пример ВЧД-24
Регионы
12.05.2025
Итоги работы за первый квартал подвели в РЦУП-2
Грузовые перевозки
12.05.2025
Железнодорожники Казахстана, Узбекистана и Таджикистана обсудили увеличение объемов грузоперевозок
Новости
10.05.2025
Павлодарские железнодорожники поздравили ветерана Великой Отечественной войны Василия Григораша
Пассажирские перевозки
09.05.2025
КТЖ оформило поезда ко Дню Победы
Новости
08.05.2025
Канапья Акпаев: закалённый войной, преданный делу железной дороги
Новости
08.05.2025
Ветерана Арсения Щудляка поздравили с Днем Победы в Щучинске
Регионы
08.05.2025
Ушёл на фронт мальчишкой, вернулся героем: путь ветерана Великой Отечественной войны Бориса Шолубая
Новости
08.05.2025
Ветеранов Великой Отечественной войны поздравили в КТЖ