«Тастанды» пойыздар «жыры» таусылар емес...
Социум
07.10.2016, 10:27
«ӘТЖК»АҚ Шымкент филиалының 1132 күзетшісі Сарыағаш пен Сексеуіл арасындағы 1561 шақырымдағы теміржол бойын күзетеді. Бұл аралықта 88 станция, 112 разъезд, 149 тұйық жол, 4 темір жол көпірі орналасқан. Он бес атқыштар командасының төртеуі көпірлерге бекітілсе, 11-і құрамадағы жүкті ілесіп күзетеді.
Сексеннен аса станцияның 15-і Арыс, Қазалы, Шымкент сынды ірі тораптар. Мәселен, бір ғана Арыс станциясының қызмет атқару аймағына Қалаш, Ақдала, Монтайтас, Шығанақ, Майқұдық, Талдықұдық бекеттері кіреді. Осы шағын станциялардан шыққан вагонның қауіпсіздігі күзетшілердің назарында. Былтыр ашылған 271 шақырымдық Қоскөл – Сексеуіл арасында 4 станция 10 разъезд орналасқан. Сексеуіл, Сарыағаш, Түлкібас, Қоскөл бұл филиалдың шекаралық түйіспе бекеттеріне жатады. Соның ішінде Сарыағаш атқыштар командасы мемлекетаралық станция болғандықтан, олардың жүк қабылдау жұмысы күрделірек.
– Бүгінде ұлттық компания бойынша біріктірілу үдерісі жүруде. «Шымкент ЖТ» филиалы станциялардың парктерін күзетуді біздің міндетке жүктеген. Бірақ жылдың соңына дейін белгіленген қаржыны өтей алмай, күзетшілерді қысқартуға әрекет жасауда. Сондықтан, өзгерістің бірі алдағы уақытта бізге де келіп қалар. Күзет саласындағы жұмыс жүйелі жүруде, тек тастанды пойыздардың өзектілігі әлі маңызын жоймады. Дегенмен, былтырғымен салыстырғанда бұл жылы азайған. Тастанды пойыздар негізінен қараша, желтоқсан, қаңтар айларында көбейеді. Барлық мәселе Өзбекстан жағында. Себебі, өзбектердің 35 тепловозы біздің Сарыағаш бекетінде қызмет жасайтындықтан, олар жаңағы айларда ТО1,ТО2 деполарында жөндеу жүргізеді. Уақытында келіп, вагондарды алып кетпеген соң, көбейе береді. Өзбекстан аумағыннан өтіп, Түрікменстан мен Тәжіктерге кететін және Қырғызстанның Жалалабад, Ош облыстарына өтетін пойыздардың барлығы Сарыағаш арқылы барады. Осы жерден өзбек шекарасы қабылдамай қойған соң, қаңтарылып тұрып қалады. Сарыағашта, Арыста, Түркістанда дегендей. Дарбазада мүмкіндігіне қарай 5-6 пойыз, Жылға мен Шеңгелдіде 10 пойыз, Талдықұдықта да біршамасы аялдайды. Қабылдамаған сайын пойыздар Шымкентке қарай созыла береді. Тіпті, Түлкібаста, Жамбылда, Шуда да осы Орта Азияға баратын пойыздар шекара босамағанша қосымша жолдарда күтіп тұрады,- дейді аталған филиалдағы әскерилендірілген күзет қызметін ұйымдастыру бөлімінің басшысы Әбдіразақ Марқабай.
Жезқазан – Бейнеу жолындағы Қоскөл – Сексеуіл бағыты әзірге бір жолдық болғандықтан, күніне 10-15 пойыз жүреді екен. Қарсы келген пойыз өтіп кеткенше, келесі пойыз басқа станцияда күтіп тұрады. Оның үстіне жылдамдық сағатына 35-40 шақырымнан аспауда. Бірақ осы жаздан бастап 40 тонналық контейнерлердің тасымалдануына байланысты, оларды тез жіберу үшін жылдамдықты сағатына 40-50 шақырымға жеткізіпті. Сексеуіл – Қоскөл аралығын бақылайтын екі күзетші Қарағанда филиалына қарасты Жезқазған атқыштар командасындағы әріптестерінен Қарағандыдан Шымкент филиалына өтетін құрамаларды қабылдап алады. Ғимараттар енді салынып жатқандықтан, олар әзірге вагонды мекен етеді екен. Себебі, аймаққа бағдаршамдар енді құрылып жатқан көрінеді.
Филиалдағы 15 атқыштар командасы 1561 шақырымды 32 қызметтік көлікпен жүріп бақылайды. Соның ескірген екеуі Өскеменде құрастырылған «Нива» автокөлігімен жаңаланыпты. Шымкент, Арыс, Қазалы сынды үлкен станциялар екі көлікпен қамтылған. Жекеменшік автокөліктерге қызметтік қарумен отыруға болмайтындықтан, жігіттер қаруларды тек осы көлікпен алып жүреді.
– Ұлттық компаниядағы өзгерістерге байланысты жүк тасымалын ілесіп күзету 80 пайызға орындалуда. Енді жалпы ортақ жұмыс жүйеленсе, бұл жұмысты 100 пайызға жеткіземіз. Жүкті қауіпсіз тасымалдау басты міндет болғандықтан, аймақтардағы ЖІІБ тәртіп сақшылармен, көлік прокуратурасымен бірлесіп, шұғыл профилактикалық жаттығу шараларын жоспарға сай орындап келеміз. Кейде, шұғыл оқиғаларға байланысты, жоспардан тыс жаттығулар болады. Яғни, ұрылардың жолын кесу үшін, антитеррорлық, сепаратистік оқиғаларға қарсы ұйымдасқан іс-шаралар өтеді. Сол үшін аймақтағы вокзалдарда күзетшілер санын көбейту мәселесін көтердік. Шымкент вокзалының өзінде ауысымға екі күзетші түседі. Ал, қауіпті жағдайлардың алдын алу үшін, күзетшілер саны алтаудан онға жету керек. Себебі, біздегі вокзалдар бейнебақылаумен қамтылмаған. Күзетшілер ЖІІБ тәртіп сақшылармен бірге жұмыс істегенде вокзал аумағын толық байқап, жолаушылар мен бөге адамдарды арнайы тексеріп өткізгенде ғана, қауіп сейілмек. Бұл Арыс, Түркістан, Қазалы сынды үлкен бекеттерге де қатысты. Егер бейнебақылау жақын уақытта қойылмаса, аталған станциялардың бәрінде күзет қызметі күшейтіледі, – дейді Әбдіразақ Асқарбайұлы.
Динар МЕЙІРМАН, Шымкент
Суретті түсірген автор
Регионы
21.11.2024
Директор специализированного мостового отряда Канат Карбозов стал обладателем «Самұрық-Қазына» акционерлік қоғамының құрметті қызметкері»
Регионы
21.11.2024
Экскурсию для подростков провели на железнодорожных предприятиях станции Илецк
Регионы
21.11.2024
Условный пожар потушили на станции Кушмурун
Новости
21.11.2024
Дноуглубительные работы досрочно завершили в порту Курык
Новости
21.11.2024
Новые инновационные технологии диагностики пути внедряют на железной дороге в Казахстане
Новости
21.11.2024
КТЖ расширит терминальную сеть в Европе
Грузовые перевозки
20.11.2024
Более 307 тыс. тонн зерна погрузили в ноябре в Акмолинском отделении ГП
Новости
20.11.2024
KAZAKH GRAIN & LOGISTIC FORUM 2024 пройдет в Астане
Новости
20.11.2024
Казахстан планирует развивать транспортно-транзитные коридоры в формате СНГ +
Регионы
20.11.2024
О мерах безопасности вблизи железной дороги продолжают напоминать учащимся школ и колледжей в Уральске
Интервью
20.11.2024
Об обеспечении безопасности на железной дороге рассказали ревизоры в ВКО
Новости
20.11.2024
Главы транспортных ведомств Казахстана и России обсудили сотрудничество в Москве
Новости
19.11.2024
Акмолинские железнодорожники стали победителями республиканского IT-семинара
Новости
19.11.2024
Интеллектуальную игру провели в Акмолинском отделении ГП
Новости
19.11.2024
Вопросы развития транспортно-логистической отрасли обсудили в правительстве Казахстана
Новости
19.11.2024
Развитие транспортно-логистического комплекса в современных экономических условиях обсудили на круглом столе ЕЭК и КСТП
Новости
19.11.2024
Создание торгово-распределительного центра обсудили Казахстан и Узбекистан в порту Актау
Спорт
19.11.2024
Железнодорожник стал чемпионом Казахстана по пауэрлифтингу
Инфраструктура / Цифра недели
19.11.2024
Около 570 км железной дороги капитально отремонтировано в Казахстане
Новости / Архив
19.11.2024
Газета «Қазақстан теміржолшысы», №98 от 19 ноября 2024 года