Өткелден өткен де бар, өтпеген де...  

Новости
23.02.2018, 12:22
Бейнебақылау орнатудың шығынын айыппұлдан өндіре алады деген еді осы сала маманы. Адамдар тек пойыз жолды кесіп өтуден емес, өтпелерде автокөлікпен пойызға өздері келіп соқтығысып ажал құшқан немесе мүгедек атанған оқиғалар сәт сайын қайталануда. Пойыздың алдын кескен жүргізуші ғана кінәлі емес, заманға сай өтпені  жабдықтамаған теміржолмен қатар қала, аудан басшылары да  қауіпсіздікке немқұрайлы қарауда. Қарапайым теміржолшының міндеті – қауіп-қатер жайлы айтып түсіндіріп, сақтандыру. Ал халықтың бір аты – тобыр. Естісі мен есері қатар жүретіндіктен, бірі ережені сақтаса, екіншісі сақтамайды.  Жыл басталмай жатып Семей, Павлодар сынды аймақтарда өтпедегі апаттың салдарынан екі адам қайтыс болды. 7 қаңтарда Ақсу – Құркөл аралығындағы күзетілетін өтпеде автокөлікпен жүк көлігі соқтығысқан. 29 қаңтарда Семей жол бөлімшесіндегі бір күзетпелі өтпеде жүк көлігімен маневр локомотиві соғысып, салдарынан пойыз құрастырушы қайтыс болған. Ал 14 ақпанда Павлодар жол бөлімшесінде күзетпесіз өтпеде жүк пойызымен жеңіл автокөлік соқтығысып, автокөлік жолаушысы оқиға орнында қаза тапқан. Айналдырған екі айға жетпейтін  уақытқа аз емес... Тағы да осындай қанды оқиғаның қайталанбауы үшін алынған шаралар қатарында  ұлттық компания бойынша «Абайлаңыз, өтпе!» айлығы жүріп жатыр.  Шымкентте ақпанның 15-інде басталған айлық шеңберінде Шымкент жол дистанциясының жетекші инженері Ақтолқын Жоланова өтпеде жүргізушілерге қауіптің алдын алуды ескерту үшін қалалық МАИ қызметкерлеріне ерте шығады. Әйтпесе сөзіңді тыңдау былай тұрсын, «не айтып тұрсың?» дегендей кекесінмен мазақ етіп кететіндер көп екен. Дистанция аумағындағы 7 күзетілетін, 11 күзетпесіз өтпе бар.  Жетекші инженері осы жеті нысанға айлық ішінде жеті рет барып, жеті рейд ұйымдастырған. Өтпеден өтудің ережесі жазылған парақшалар әрі-бері өткен көлік жүргізушілеріне таратылып, ал күзетілмейтін өтпелердегі ескірген қауіпсіздік белгілерін жаңарту қолға алыныпты.  Қалаға іргелес жатқан Сайрам ауданымен екі ортадағы көлік нөпірінде есеп жоқ. Жол ережесін бұзу оқиғасы Сайрамға баратын Қызылсай – Шымкент телімінің 3301-шақырымындағы өтпеде жиі орын алады. Бұл аумақтан тәулігіне шамамен 3500 көлік өтеді. Ал қаланың «Азат» мөлтек ауданынан қатынайтын  жеңіл және қоғамдық көліктер он мыңнан асып кетеді.  Өткен жылы Шымкент өңірінде жекеменшік темір жол тарапындағы өтпеде жүк көлігі пойыздың алдынан шығып апатқа ұшырап еді. Одан кейін  Ленгер бағытындағы күзетпесіз өтпеде ережеге бағынбаған жүргізуші локомотивпен соғысты. Жүргізуші ауруханаға түсіп, көлігі жарамсыз болған. Әрине, өтпелерде  сақтандыру шаралары айлық кезінде де, айлықтан тыс та ұдайы жүргізіліп келеді. Ал күнделікті кезекшілікте  тұратын өтпе кезекшісі тәулігіне 12 мыңнан асатын көліктің қайсыбірін қадағалап үлгерсін.  Кейде жартылай ашық шлагбаумнан көз ілеспес жылдамдықпен  өте шығатын көліктің нөмірін шырамытқан күйі қалады. Бүгінде Ресей темір жолдарында енгізілген талай жаңа технологиялар Қазақстанда да сынақтан өтіп, қолданысқа енгізіліп жүр ғой. Өтпеге келгенде де олардың тәжірибесі қолдануға сұранып тұр деседі. Яғни, пойыз келе жатқанда жер астынан екі-үш қарыс темір көтеріле қалады да көлік түгілі жай адамның өзі өте алмайтын кедергі пайда болады. Екінші жолы – бейнебақылау қою. Бұлтармас айғақты көріп, айыппұл төлегендер екінші рет сақтыққа көшетіні белгілі.  Әйтпесе қауіпсіздікті құр сөзбен қамтамасыз ету бекершілік дейді мамандар.  

Динар МЕЙІРМАН, Шымкент

Инфраструктура
27.11.2024
Более 250 км железнодорожного полотна капитально отремонтировало ТОО «Теміржол жөндеу»
Регионы
27.11.2024
Меры предотвращения наездов на людей и скот обсудили в Алматинском отделении магистральной сети
Регионы
27.11.2024
Обеспечение безопасности движения проверят в Оскеменском эксплуатационном вагонном депо
Новости
27.11.2024
Более 250 студентов и школьников побывали на экскурсии в Центре оценки и развития персонала железнодорожного транспорта
Новости
26.11.2024
Более 155 мостов построят во время строительства новых железных дорог в Казахстане
Новости
26.11.2024
Олжас Бектенов дал ряд поручений Минтранспорта и КТЖ
Новости
26.11.2024
До 2027 года КТЖ построит 9 терминалов
Новости
26.11.2024
Развитие железнодорожной отрасли и транзитного потенциала рассмотрели в правительстве Казахстана
Новости
26.11.2024
Объемы контейнерных перевозок за три года выросли на 30%
Грузовые перевозки
26.11.2024
Минтранс: объем грузоперевозок вырос на 3,5% в Казахстане
Новости
26.11.2024
Более 1600 договоров с отечественными производителями заключило КТЖ в 2024 году
Инфраструктура
26.11.2024
Ремонтные работы железных дорог завершили на 96% в Казахстане
Грузовые перевозки
26.11.2024
Годовой план по сдаче грузов через Достык – Алашанькоу выполнили досрочно
Пассажирские перевозки
26.11.2024
Нацперевозчик напомнил правила использования стоп-крана в пассажирских вагонах
Новости
26.11.2024
Развитие ТМТМ обсудили в Стамбуле
Инфраструктура
26.11.2024
Инфраструктуру железных дорог продолжают улучшать в Павлодарском отделении магистральной сети
Новости / Архив
26.11.2024
Газета «Қазақстан теміржолшысы», №100 от 26 ноября 2024 года
Новости
25.11.2024
Неизвестные похитили болты скрепления пути на перегоне Көкпекті – Нұра
Новости
25.11.2024
Около 3 тысяч раз пришлось применить экстренное торможение машинистам КТЖ в 2024 году
Регионы
25.11.2024
Тянь-шаньские ели посадили сотрудники Алматинского отделения ГП