Жол сапасымен қауіпсіз

Инфрақұрылым
04.04.2023, 11:09
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰК» АҚ жыл сайын 500-600 км жолға күрделі жөндеу жүргізеді. Оның сыртында теміржолды ағымдағы күтіп ұстау және орташа жөндеу бар. Әйтсе де, бүгінгі таңда елімізде теміржол инфрақұрылымының тозу деңгейі 57% құрайды екен. Демек, жыл сайын 2500 км жолды жөндеуге қажеттілік бар.

«ҚТЖ» ҰК» АҚ Басқарма төрағасының стратегия және цифрландыру жөніндегі орынбасары Әнуар Ахметжанов «Expert Talks» пікірталас платформасында берген сұхбатында осындай мәліметтер келтірді. Айтуынша, жыл сайынғы күрделді жөндеу телімдердің барлық көлемін түгел қамтымайды, келесі жылға қала береді. Осылайша тозу деңгейі де өсе береді.  – Осыған орай жол жөндеу жұмыстарын дер кезінде жүргізу үшін қаржыландыру көздері туралы мәселе қашан да маңызды болып саналады. Бұл ретте біріншіден ойға келетіні – тариф. Яғни жыл сайын жасалатын жөндеу жұмыстары тарифке енгізілген. Аталған мәселеде аса маңызды сала – транзит туралы да тоқтала кеткен жөн. Транзиттік тасымал – Қазақстанда монополияға қарсы орган реттемейтін қызмет түрі. Бұл бізге инфрақұрылымды күтіп ұстау, жылжымалы құрамды, локомотив тартымын жаңарту, жолаушылар тасымалын субсидиялау үшін қажет қаржы жетіспеушілігінің орнын толтыруға мүмкіндік береді, – деді Ә.Ахметжанов.  

Инвестициялық жобаларды қаржыландыру көзіне тариф жатады. Теміржол қауіпсіздікке нұқсан келетіндей шығындарға түспеуі керек. Бұған дейін компанияда жүктердің негізгі 5-6 санаттары бойынша орташа тариф есептеліп, соның нәтижесінде ҚТЖ-дағы тариф Ресейге қарағанда 3 есе төмен екеніне және Белоруссияға қарағанда 30-40% аз екеніне көз жеткізілген.  

Жөндеу жұмыстарын қаржыландырудың екінші көзі – бюджет қаржысы. Әлемдегі елдерде теміржол инфрақұрылымын дамытуда бюджеттен тікелей қаржы бөлінеді. Қазақстандық теміржолшылар қаржыландырудың барлық нұсқаларын зерттеп көруде. Мысалы, инфрақұрылымдық жобаларды дамыту үшін компанияны капитализациялау. Атап айтқанда, Достық-Мойынты теміржол желісі жобасын ҚТЖ Ұлттық қорды тарту, яғни облигациялық займ арқылы жүзеге асыруда. 

Жүк тасымалы / Инфографика
18.12.2025
ҚТЖ жүк тасымалы мен теміржолдағы оқиғаларға түсініктеме берді
Әлемде
18.12.2025
Қытайда жолаушылар ағыны өсуде
Әлеумет
18.12.2025
«Маңғыстау–Алматы» пойызында шетел азаматы түсіріліп 5 тәулікке қамауға алынды
Спорт
17.12.2025
Тәуелсіздік күніне орай теміржолшылар арасында волейболдан жарыс өтті
Жүк тасымалы
17.12.2025
Каспий мен Парсы шығанағы: Қазақстан мен Иран логистикалық серіктестіктің жаңа белесінде
Жолаушылар тасымалы
17.12.2025
ҚТЖ ауа райының қолайсыздығына байланысты пойыздарда қосымша орындар ұйымдастырды
Жолаушылар тасымалы / Инфографика
16.12.2025
Осы жылы ҚТЖ пойыздарымен 12,2 млн жолаушы тасымалданды
Жаңалықтар
16.12.2025
Талғат Алдыбергенов теміржолшыларды Тәуелсіздік күнімен құттықтады
Жаңалықтар
16.12.2025
«Қазтеміржолкәсіп» ҚБ төрағасы теміржолшыларды Тәуелсіздік күнімен құттықтады
Сұхбат
16.12.2025
Сапа – қозғалыс қауіпсіздігінің басты факторы
Жүк тасымалы
16.12.2025
Семейде жүк айналымында өсім жоғары
Жаңалықтар
16.12.2025
Ақтаулық студент WorldSkills Kazakhstan 2025 чемпионатында үздік шықты
Жаңалықтар
16.12.2025
Жеке даму стратегиясынан дәріс
Жаңалықтар
16.12.2025
Үздік жобалар көрмесі: мүдде ортақ, жеңіс жалқы
Жаңалықтар
16.12.2025
Жаңа кезең көшбасшысы қандай болмақ?
Жаңалықтар
16.12.2025
Өнерге әркімнің-ақ бар таласы
ҚТЖ келбеті
16.12.2025
Аралдың ару қызы
Жаңалықтар
16.12.2025
«Теміржол білгірлері»: білім һәм ақыл-ой жарысы
Спорт
16.12.2025
Жыл садақшысы – Жаңаөзенде
Спорт
16.12.2025
Тораптық жарыста топ жарды