Жол сапасымен қауіпсіз

Инфрақұрылым
04.04.2023, 11:09
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰК» АҚ жыл сайын 500-600 км жолға күрделі жөндеу жүргізеді. Оның сыртында теміржолды ағымдағы күтіп ұстау және орташа жөндеу бар. Әйтсе де, бүгінгі таңда елімізде теміржол инфрақұрылымының тозу деңгейі 57% құрайды екен. Демек, жыл сайын 2500 км жолды жөндеуге қажеттілік бар.

«ҚТЖ» ҰК» АҚ Басқарма төрағасының стратегия және цифрландыру жөніндегі орынбасары Әнуар Ахметжанов «Expert Talks» пікірталас платформасында берген сұхбатында осындай мәліметтер келтірді. Айтуынша, жыл сайынғы күрделді жөндеу телімдердің барлық көлемін түгел қамтымайды, келесі жылға қала береді. Осылайша тозу деңгейі де өсе береді.  – Осыған орай жол жөндеу жұмыстарын дер кезінде жүргізу үшін қаржыландыру көздері туралы мәселе қашан да маңызды болып саналады. Бұл ретте біріншіден ойға келетіні – тариф. Яғни жыл сайын жасалатын жөндеу жұмыстары тарифке енгізілген. Аталған мәселеде аса маңызды сала – транзит туралы да тоқтала кеткен жөн. Транзиттік тасымал – Қазақстанда монополияға қарсы орган реттемейтін қызмет түрі. Бұл бізге инфрақұрылымды күтіп ұстау, жылжымалы құрамды, локомотив тартымын жаңарту, жолаушылар тасымалын субсидиялау үшін қажет қаржы жетіспеушілігінің орнын толтыруға мүмкіндік береді, – деді Ә.Ахметжанов.  

Инвестициялық жобаларды қаржыландыру көзіне тариф жатады. Теміржол қауіпсіздікке нұқсан келетіндей шығындарға түспеуі керек. Бұған дейін компанияда жүктердің негізгі 5-6 санаттары бойынша орташа тариф есептеліп, соның нәтижесінде ҚТЖ-дағы тариф Ресейге қарағанда 3 есе төмен екеніне және Белоруссияға қарағанда 30-40% аз екеніне көз жеткізілген.  

Жөндеу жұмыстарын қаржыландырудың екінші көзі – бюджет қаржысы. Әлемдегі елдерде теміржол инфрақұрылымын дамытуда бюджеттен тікелей қаржы бөлінеді. Қазақстандық теміржолшылар қаржыландырудың барлық нұсқаларын зерттеп көруде. Мысалы, инфрақұрылымдық жобаларды дамыту үшін компанияны капитализациялау. Атап айтқанда, Достық-Мойынты теміржол желісі жобасын ҚТЖ Ұлттық қорды тарту, яғни облигациялық займ арқылы жүзеге асыруда. 

Жаңалықтар
30.01.2025
Қазақстан мен Пәкістан темір жол қатынасын дамытпақ
Аймақтар
30.01.2025
Электровоз жабдықтарын тарту етті
ҚТЖ келбеті
30.01.2025
Пойыздың «Қара жәшігі»
Жаңалықтар
29.01.2025
Көлік тораптарын дамытуға назар аударылады
Жаңалықтар
29.01.2025
ҚТЖ Балқаш – Мойынты учаскесінде екінші жол бойынша пойыздар қозғалысын ашты
Жаңалықтар
29.01.2025
2024 жылы өрттің алдын алу шараларына көп көңіл бөлінді
Әлемде
29.01.2025
Иран мен Әзербайжан «Солтүстік – Оңтүстік» халықаралық көлік дәлізі бойынша ынтымақтастықты нығайтуда
Әлемде
29.01.2025
Қытай теміржол желісін кеңейтуде
Жаңалықтар
28.01.2025
Президент: Қазақстан арқылы өтетін темір жол дәлізін дамыту жұмысын тездету қажет
Аймақтар
28.01.2025
Табыс формуласы
Аймақтар
28.01.2025
Жемқорлыққа жол жоқ
Инфрақұрылым
28.01.2025
Жаңа өткел қосыны ашылды
Аймақтар
28.01.2025
Жұмыс киімнің бірегей үлгісі қарастырылады
Инфрақұрылым
28.01.2025
Биыл 1400 шақырым темір жол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
28.01.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №6 28 қаңтар 2025 жыл
Жаңалықтар
27.01.2025
«Көліктегі қауіпсіздік» профилактикалық іс-шарасында 1200-ден астам құқық бұзушылық анықталды
Инфрақұрылым
27.01.2025
Маңғыстау теміржолында ауқымды жұмыс атқарылды
Жаңалықтар
27.01.2025
Ақмола облысының темір жолында қауіпсіздікті арттыру жөніндегі шаралар
Аймақтар
27.01.2025
Отын үнемдеу маңызды
Аймақтар
27.01.2025
Жолда қалған жолаушылар пойызбен жеткізілді