Жеті бастама жалғасын табады

Инфрақұрылым
12.02.2024, 14:22
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Магистральдық желі дирекциясы өткен жылы 7 стратегиялық бастамаға бастамашылық жасап, оларды іске асыруға шаралар қабылдаған. Олардың дені  ұзақ мерзімді қамтитын болғандықтан, биыл да, алдағы жылдары да жалғасын табатын көрінеді. Бүгін біз дирекция мамандары алға тартқан деректерге сүйеніп, осы бастамаларға, олардың тиімділігіне жеке-дара тоқталмақпыз.  

Бірінші бастама бойынша қолданыстағы теміржол инфрақұрылымының өткізу қабілетін 2029 жылға дейін арттыру бағдарламасы әзірленген. Бағдарлама 184 теміржол станциясын дамытуды, 2 814 км автоблоктауды енгізуді, 338 км екінші және айналма жолдарды салуды көздейді. Бірінші кезеңде басымдыққа ие іс-шаралар жүзеге асқан. Атап айтқанда, Қызылжар станциясын дамыту бойынша жобалық-сметалық құжаттама (ЖСҚ) әзірленіп, жолдың үстіңгі құрылымын төсеу жұмыстары аяқталған. Ақсу-1 станциясы бойынша жер төсемі дайындалып, эстакада кеңейтілген. Сонымен қатар Қостанай станциясының Солтүстік паркінің 10 жолы және Шеңгелді станциясы бойынша 5 жол қалпына келтіріліп, сондай-ақ, ЖСҚ әзірлеу үшін жобалық топ құрылыпты.  

Екінші бастама, теміржол инфрақұрылымы нысандарының тозуы мен моральдық тұрғыдан ескірген техникалық құралдарды пайдалану деңгейінің жоғары екенін ескере отырып, 2029 жылға дейін магистральдық теміржол желілерінің нысандарын жаңғырту және дамыту бағдарламасы жасалған. Бұл бағдарламаны дирекция мамандары Көлік және логистика академиясымен бірлесе отырып әзірлеген екен. Онда активтердің ағымдық жағдайы, нысандарды  жөндеу және күту сценарийлері жасалып, жаңа теміржол желілерін салу және жаңғырту қарастырылған. Бағдарламада көзделген іс-шараларды жүзеге асыру үшін тартылатын инвестиция көлемі 8 трлн теңгені құрайды. Алайда, аталған бағдарламаның іске асуы теміржол инфрақұрылымының, ең алдымен транзиттік бағыттардағы резервтік өткізу қабілетін жедел қамтамасыз етуге мүмкіндік бермек.  

Үшінші бастама 2023-2029 жылдар аралығында темір жолдарды жөндеу бойынша өндірістік бағдарлама әзірлеуге арналған. Оның шеңберінде 11 мың км теміржолға  жөндеу жүргізу межеленген. Былтыр осы бағдарлама аясында 1443 км жол жөнделіп, нәтижесінде бекітілген қозғалыс жылдамдығын сақтауды қамтамасыз етумен қатар жолаушылар пойыздары үшін жылдамдықты 657 шақырымда, Тальго жолаушылар пойыздары үшін 581 шақырымда, жүк және контейнерлік тасымалдар үшін 605 және 481 шақырымдарда арттыра түскенін айтар едік. Десек те, қозғалыс қауіпсіздігін бұзу оқиғаларының төмендегеніне қарамастан, өткен жылы рельстердің сынып кетуі көп болуына байланысты жұмыста қиындықтар туындағаны белгілі болып отыр. Әрине, оларға жасалған талдау жұмыстары, сынып кету оқиғаларының дені  ауа температурасының күрт төмендеуі кезінде болғанын және де аталған бұзушылық фактілерін жасыруға жол бермеу мақсатында былтыр жарияланған жұмысшыларды жазалауға мораторий енгізуімен байланысты көп анықталған.  

Осыған байланысты дирекция жолды диагностикалау орталығымен бірлесе отырып  рельстердің мұндай сыну жағдайларын болдырмау үшін 2024 жылға арналған тиісті іс-шаралар әзірлеп, оның ішінде жекелеген технологиялық процестерді қайта қарау және жол қозғалысы қауіпсіздігін бұзу жағдайларын жасырғаны үшін басшылардың жауапкершілігін арттыруды  қарастыруда.  

Дирекцияның төртінші бастамасы жол және қалпына келтіру жұмыстарына арналған заманауи техника сатып алу бағдарламасы бойынша  ауқымды жұмыс атқарылды. Жылжымалы құрамды және ауыр жүк көліктерін жаңарту мақсатында әзірленген бағдарлама шеңберінде былтыр 4 млрд теңгеден астам сомаға 5 техника сатып алынса, биыл 197 бірлік техниканы сатып алу көзделінуде екен.  

Магистральдық желі дирекциясы өндірістік бағдарламаларды іске асырумен қатар  санитарлық-тұрмыстық жағдайды жақсартуға және еңбекті ұйымдастыру деңгейін арттыруға көп көңіл бөлуде. Сол себепті дирекцияның бесінші бастамасы еңбек жағдайын жақсарту, тағысын тағы мәселелерге арналған.

Мәселен, шалғай елді мекендерге барып жұмыс істейтін дистанция жұмысшыларын  орналастыру үшін барлық қажетті инженерлік желілер қосылған модульдік ғимараттар сатып алынған. Жол жұмысшыларының қысқа мерзімді демалуы үшін контейнерлер жылу пункттеріне ыңғайластырылып, жабдықталған. Бұдан бөлек, жұмысшылар мен қажетті құрал-жабдықтарды жұмыс орнына жеткізу үшін көліктер сатып алынған. Сонымен қатар қол еңбегінің үлесін азайту және өндірістік процестерді жеңілдету мақсатында шағын көлемді механикаландыру құралдары сатып алынса, тұрмыстық және өндірістік үй-жайларға қолайлы еңбек жағдайларын жасау шеңберінде жиһаздар мен тұрмыстық техникалар, ал желілік және өңірлік  бөлімшелердің әкімшілік-басқару персоналының кабинеттерін жабдықтау үшін оргтехникалар алынған. Жалпы, дирекция тарапынан 2023 жылы Санитарлық-тұрмыстық жағдайды жақсарту және еңбекті ұйымдастыру деңгейін арттыру бағдарламасына 19,1 млрд теңге бөлініпті.  

Алтыншы бастама ғимараттарды жөндеу бағдарламасын жүзеге асыруға арналған. Оның шеңберінде өткен жылы көлемі 59 мың м² құрайтын 208 өндірістік және әкімшілік ғимараттарға ағымдық жөндеу жұмыстары жүргізілген.  

Ал жетінші бастама, Компанияның басты құндылығы қызметкерлерінің еңбек қауіпсіздігін сақтауға бағытталған. Дирекция мамандары алған тартқан деректерге сүйенсек, өткен жылы 2022 жылғы 8 жағдаймен салыстырғанда 7 жазатайым оқиға тіркелген. Алайда, өнеркәсіптік қауіпсіздік деңгейінің жалпы жақсара бастағанына қарамастан, өкінішке орай, адам өлімімен аяқталған екі жазатайым оқиға орын алыпты. Сол себепті Дирекция 2024 жылды «Еңбек қауіпсіздігі және технологиялық процесті сақтау жылы» деп жариялады. Осыған байланысты «Еңбек қауіпсіздігі – 2024-2027 жылдарға арналған өндірістегі басты басымдық» бағдарламасы әзірленіп отыр.  

 

Жаңалықтар
20.06.2024
Астана вокзалында ерекше көрме өтіп жатыр
Аймақтар
20.06.2024
Семейде қалаішілік жаңа желінің құрылысы басталды
Әлемде
20.06.2024
Hyundai Rotem Өзбекстанға алты жүрдек пойыз жеткізеді
Қауіпсіздік
20.06.2024
Түркістан түлеп келеді, ал өткелдің жайы өзекті
Қауіпсіздік
19.06.2024
Өндірісте еңбек қауіпсіздігін сақтау маңызды
Темір жол тарихы
19.06.2024
Теміржол тарихы: Әулиеатаға теміржол қалай келді?
Спорт
19.06.2024
Атырауда теміржолшылардың жазғы спорт алаңы ашылды (Фото)
Жаңалықтар
19.06.2024
ҚТЖ-да "Үздіктер алаңы" корпоративтік даму бағдарламасы басталды
Әлеумет
19.06.2024
Ақмолалық дәрігер жүрдек пойызда толғағы қысқан әйелді босандырды
Әлемде
19.06.2024
Euro-2024 жанкүйерлері үшін Германия жаңа жүрдек пойызды іске қосты
Әлемде
18.06.2024
Мамырда Қытай-Еуропа бағытындағы жүк пойыздар рекордтық көрсеткішке жетті
Инфрақұрылым
18.06.2024
Шымкенттің вокзалы жаңа келбетке ие болды
Жолаушылар тасымалы
18.06.2024
Елдің батысына су жаңа вагонмен қамтылған пойыздар жүре бастады
Жаңалықтар
18.06.2024
Теміржолда киіктердің қоныс аудару жолдарын қамтамасыз ету жұмыстары жүргізілуде
Жаңалықтар / Мұрағат
18.06.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №51 18 маусым 2024 жыл
Әлемде
17.06.2024
Үндістанда екі пойыз соқтығысып, 15 адам қаза тапты
Жаңалықтар
17.06.2024
Қазақстанның екі қаласындағы теміржол бекеттерінде жөндеу жұмыстары толығымен аяқталды
Жаңалықтар
17.06.2024
Пойыздағы адамдардың мазасын алған мас жолаушы айыппұл арқалады
Қауіпсіздік
17.06.2024
Маңғыстауда биыл 12 мал пойыздың астына түскен
Жүк тасымалы
17.06.2024
Жіңішке жүк станциясының бүгінгі жай-күйі