Ток соғудан қорғанудың тиімді әдісі

ҚТЖ келбеті
22.10.2024, 08:55
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Түркістандағы электрмен жабдықтау бөлімшесінде кезекші болып қызмет ететін Мұрат Әлімжанұлының қолындағы құрылғы УВН деп аталады. Бұл затпен жоғары кернеулі қуат көзін, яғни 10 мың кВт-тық желілерді тексереді екен. Ол жоғары кернеулі желіде токтың бар-жоғын көрсетеді.

Бүгінде Шымкент электрмен жабдықтау дистанциясының Түркістандағы бөлімшесінің ұжымы жүздеген шақырымға созылатын желілерді күтіп-баптау арқылы телімдерді электрмен толыққанды қамтамасыз етіп отыр. Ал Мақсат Бұзаубаев жетекшілік ететін бөлімшеде тәжірибесі толысқан, сайдың тасындай іріктелген сақа мамандар еңбек етеді.  

Соның бірі – дистанция кезекшісі Мұрат Түкібаев. Ол мекемедегі қауіпсіздік қағидасының қатаң сақталуы мен осыған қатысты құрал-жабдықтардың толық болуына және соған сай қызмет көрсетілуіне жауапты екен. Өйткені біз мекемеге келгенде ол өзінің қызметтік міндетімен байланысты құрал-жабдықтарды таныстырып, сол туралы айтып берді. Соның бірі осы біз сөз етіп отырған «сиқырлы таяқша» секілді УВН құрылғысы еді.  

Маманның түсіндіруінше, ақау анықталып, механиктер жөндеуге кіріспес бұрын желі толықтай электр қуатынан ажыратылады. Солай десек те, энергетиктер іске кіріспей тұрып, әлгі желіні бір тексеріп алуға міндетті. Әрине осы сәтте жоғарыда аталған УВН құрылғысы қолданылады. Яғни электр қобдишаларының ішіндегі автоматты құрылғылар мен тұтқалы қосқыштарға немесе үзілген желінің ашық қалған тұсына УВН-ның ұшын тигізу арқылы ол жерде қуат көзінің бар-жоқтығына көз жеткізіледі. Ал аспапты резеңкелі диэлектерлендіру қолғабынсыз қолдануға мүлдем болмайды. Қызығы сол, қолғап екеш қолғаптың өзі бекітілген кестеге сай мұқият тексеріліп тұрады. Ал оны Шымкенттегі электр құралдарының жұмысқа жарамдылық қабілетін анықтайтын арнайы зертханада ғана іске асырады. Жауапты мамандар ерінбей, талмай сол резеңке қолғаптар мен УВН құрылғыларын арқалап апарып, сол зертханалық тексерістен өткізуге міндетті екен. Содан соң ғана оларды қолдануға жарайтын немесе жарамайтыны жөнінде жазбаша қағаз беріледі.  

Сала мамандарының түсіндіруінше, оларды ток соғудан құтқаратын тағы бір тиімді амалдың бірі «заземление» деп аталатын көрінеді (бағана басындағы желінің бір ұшын жерге жалғау әдісі). Осы амалға сүйенетіндер «электрикті бір-ақ рет ток соғады» деп қалжыңдаса керек-ті. Ал бұл әдісті таратып айтар болсақ, ол – оң және теріс зарядты қос желімен қабаттаса жүретін үшінші желі саналатын заземлениенің үнемі қосылып тұруы. Бұл халық арасында кеңінен қолданысқа енгізілмегенімен, темір жолда мұқият сақталып, сапалы орындалуы тиіс міндеттеменің бірі.  

– Біз ақау орнында жұмыс істеп жатқан сәтте кенеттен желінің екінші ұшын жағдайдан бейхабар біреу-міреу кенеттен қуат көзіне қосып жіберуі де мүмкін. Сондай жағдайда жұмысшыны ток соқпайды және осы жерге көму әдісінің нәтижесінде біз аман қаламыз, – дейді Мұрат Әлімжанұлы.  

 

Жүк тасымалы
03.12.2025
Чунцин – Будапешт бағыты бойынша тұрақты жүк тасымалы басталды
Жүк тасымалы
03.12.2025
Жаңа бағыттар іске қосылады
Жолаушылар тасымалы
03.12.2025
14 желтоқсаннан бастап «Астана – Омбы» бағыты бойынша пойыз қатынайды
Инфрақұрылым
03.12.2025
2025 жылға арналған жолдарды жөндеу жоспары асыра орындалды
Жаңалықтар
02.12.2025
Цифрлық кешен бригадалардың өндірістік қауіпсіздігін және пойыздар қозғалысы қауіпсіздігін арттырады
Жүк тасымалы
02.12.2025
ҚТЖ желісі бойынша жүк тасымалдау 287,8 млн тоннаға жетті
Жаңалықтар
02.12.2025
Өзара сенім мен ынтымақтастық жолында
Сұхбат
02.12.2025
Басты міндет – қауіпсіз еңбек жағдайын қалыптастыру
Жүк тасымалы
02.12.2025
Аустрия әлеуетті әріптеске айналады
Қауіпсіздік
02.12.2025
Айыппұлмен шектелу жеткіліксіз
Жаңалықтар
02.12.2025
Ақтау порты Еуропалық Одақтың қаржылық қолдауына ие болды
Қауіпсіздік
02.12.2025
«Өртке оранған» тепловоз
Жаңалықтар / Мұрағат
02.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №100 02 желтоқсан 2025 жыл
Жаңалықтар
01.12.2025
«Жыл машинисі» байқауы мәреге жетті
Жаңалықтар
01.12.2025
Теміржолшылар еңбекті қорғауды бизнес-процестерге интеграциялау мәселелерін талқылады
Әлеумет
01.12.2025
Жастардың жанды бастамасы
Аймақтар
01.12.2025
Болашақ теміржолшылармен кездесті
Жаңалықтар
01.12.2025
ҚТЖ-да «е-Өтініш» жүйесінде азаматтардың өтініштерімен жұмыс бойынша оқыту өтті
Жолаушылар тасымалы
30.11.2025
ҚТЖ «Алматы – Новосибирск» бағытына жаңа вагондарды жолға шығарды
Жүк тасымалы / Апта саны
28.11.2025
Достық - Мойынты екінші жолдарымен 1,2 мыңнан астам пойыз өтті