Жер мен көктің арасында...

Новости
24.01.2017, 13:07
Шымкент электрмен жабдықтау дистанциясына қарасты Түркістан аудандық электр желісі  112 км диспетчерлік орталықтандырылған желі мен 100 км абонент желілеріне қызмет көрсетеді. Мекемедегі 17 маман Түркістандағы барлық темір жол мекемесі мен жол жиегіндегі  400-ге жуық абонентті, телім бойындағы 9 станция мен сонда тұратын мыңға жуық тұрғынды тәулік бойы электр тоғымен қамтамасыз етеді. Оған бағдаршамға баратын белгі нүктелері мен ПОНАБ, орталықтандырылған электр қосындарын қосыңыз. Түркістаннан бастап, Шойтөбе, Күншағыр, Ақшоқат пен Отырабаттың ортасында Ұзынқұдық разъезі  мен Темір, 37 разъезд, Қарақоңыр, Қостүйін бекеттері де кіреді. Ақдала мен Қостүйіннің ортасындағы Арыс өзенінің үстінен жүргізілген көпір мемлекеттік маңызы бар нысан саналатындықтан, түркістандықтар бақылайтын соңғы нүкте осы тұс. 7-8 электр механиктері мен монтерлері үнемі телім бойында жүреді. Негізгі ток беретін екі желінің бірінде жарық өшетін болса, қордағы тоқ екінші желіге 1,03 секундта қосылып, лезде бірінен-біріне өтуі керек. Сол кезде бағдаршам да, барлығы жұмыс атқара береді.   Халыққа жарық тарататын трансформаторлар үлкен станцияларда 3, шағын бекеттерде біреуден орналастырылған. Одан бөлек, әр бағдаршамның тұсындағы бағанада екеуден 130 кіші бір фазалық трансформатор қойылған. Бірі өшкенде, екіншісі іске қосылмақ. Егер, істен шықса бригада мүшелері реттеп тұрады. Телім бойынша бір «УАЗ» автокөлігі, Т-40 тракторы, АРВ-276  автомотодрезинасы бар.  Сосын тәуліктің кез келген уақытында электр мамандары жұмысқа шыға береді. Өткен жылы  жер астындағы кабельдік желі шіріген соң, оны жаңалау үшін 200 метрдегі 4 бағанаға 3 сым тартылып, 800 метр жердегі әуе желілері жаңарған. Кейбір тұстарда кеңес кезіндегі прожекторлар әлі «қызмет етеді». Шағын  станцияларда екі электр шамының сәулесімен жарық болса, үлкендерінде одан да көп. Себебі, вагонның алдыңғы дөңгелегін тексергенде жол бойы анық көріну керек –Біздің жұмыста асығыстық пен шалалық деген мүлдем болмауы керек. Қауіпті электр қуатымен жалғанған желілер күтімін жасаған мамандарымыз жерде де, көкте де жұмыс жасайды. Сондықтан, екі шоқып, бір қарайтын сауысқанның сақтығы керек.  Айына бір рет еңбек қорғау күніне ұжым мүшелері түгел қатысып, сабақпен қатар жазатайым оқиғалар талданып, жеделхаттар таныстырылып, жалпы біздің салаға қатысты жаңалықтар да осы күні кеңінен сөз болады. Одан соң, оқу- жаттығу полигонына барып, жаттығу жасаймыз,- дейді телім бастығы Самат Нұрғалиұлы.   Станциялардағы халыққа электр энергиясын тарататын 100 км желінің ағаш бағаналары 1964 жылғы салынған. Елу жылдан асса да ескіргендері жаңаланып, бірқатары әлі жарамды сапта.  Диспетчерлік орталықтандырылған желідегі бетон бағаналардың негізі 1985 жылы қаланған. Күтімі жақсы болғандықтан  сыр бере қоймаған. Күншағыр – Отырабаттың ортасын көктемде су басып, күзге дейін жатады. Түркістан – Шәуілдір автожолын су басып қалады. Бірақ рельс биікте орналасқандықтан, су теміржолдың екі жағасын алып тұрады. Мұндағы қауіп – судың кабельдерге кетіп қалуы. Электр мамандары «үйрек ұшып, қаз қонып» жатқан шағын көлшікте қайықпен жүріп, әр бағананы тексереді. Ал олардың түбіне судың қаншалықты кеткенін анықтау да оңай емес.      Түркістанда ғана емес, жалпы аймақта техникалардың дені ескірген. Сондықтан кейде бардан жоқ жасап, ескіні жамап-жасқап іске асырып отырған  электр мамандары «кәрілік жетіп, қуаты кеткен» техникалар сыр бермесе,  таңның атысы мен күннің батысы жер мен көктің арасында жүріп қауіпсіздікке сын келтірмейтіндеріне кепілдік береді.     

Динара БАЛҚЫБЕКОВА, Шымкент 

Грузовые перевозки
22.07.2024
АО "Кедентранссервис" заключило договор с Hamburger Hafen аnd Logistik AG
Грузовые перевозки
22.07.2024
Более тысячи тонн керамической плитки отправили в Казахстан по МТК «Север-Юг»
Новости
22.07.2024
Глава KAZLOGISTICS посетил порты Актау и Курык
Грузовые перевозки
22.07.2024
Условия нахождения и использования транспортных средств международной перевозки установили на таможенной территории ЕАЭС
Новости
22.07.2024
Казахстан прорабатывает экспорт пшеницы через Бейнеуский терминал в Афганистан и Пакистан
Новости
22.07.2024
Строительство новой железнодорожной магистрали обсуждают Казахстан, Туркменистан и Афганистан
Новости
22.07.2024
Пропускную способность восточного направления транспортного коридора «Север-Юг» через Казахстан увеличат до 10 млн тонн в год
Пассажирские перевозки
22.07.2024
Оформленный в честь 125-летия Каныша Сатпаева поезд отправился со станции Нұрлы жол в Жезказган
Новости
19.07.2024
Самрук-Қазына: Около 330 млрд тенге недополучило КТЖ из-за субсидирования грузоперевозок
Новости
19.07.2024
Казахстан намерен продолжить активное участие в развитии Восточной ветки Север-Юг - Карабаев
Новости
19.07.2024
Общий трудовой стаж династии железнодорожников из Алматы достиг 820 лет
Новости
19.07.2024
Цифровые тенге направили на строительство участка железной дороги «Достык-Мойынты»
Новости
19.07.2024
Новые маневровые тепловозы прибыли в эксплуатационное локомотивное депо Жана-Есиль
Грузовые перевозки
19.07.2024
Более 2 млн тонн зерна планируют экспортировать из Казахстана в Китай
Новости / Архив
19.07.2024
Газета «Қазақстан теміржолшысы», №59 от 19 июля 2024 года
Регионы
18.07.2024
Итоги работы за первое полугодие подвели в ревизорском аппарате Алматинского региона
Новости
18.07.2024
ТОО «КТЖ – Грузовые перевозки» приобретет 459 локомотивов
Регионы
18.07.2024
Земляные работы выполнили на участке Мойынты – Балхаш
Регионы
18.07.2024
Медицинский поезд прибыл в Костанайскую область
Новости
18.07.2024
Минтранс: Казахстан увеличил объемы экспортных несырьевых грузов железнодорожным транспортом