Тұғырда – тарихтың тірі куәгері

Новости
14.06.2016, 11:53
 Сарыөзек станциясына темір жол тарихынан сыр шертіп, көненің көзіне айналған паровоз-ескерткіш орнатылды. Бұл Түркісіб құрылысына қатысып, жапан дүзде тіршілікті жандандырған ата-бабаларымызға, пойыздардың қауіпсіз жүріп тұруын қамтамасыз етуші барлық теміржолшыларға етілген тағзым, көрсетілген құрмет іспеттес. Күн сәулесімен шағылысқан паровоз алыстан менмұндалайды. Паровоз тарихына үңілсек, ол екінші дүниежүзілік соғыс соңында Коломенск зауытында, даңқты конструктор Лев Лебедянский мен академик Сергей Сыромятниктің жетекшілігімен жасалыпты. Ал бүгінде ол сарыөзектік локомотившілер үшін өзінің қызметін толыққанды атқарып шыққан жәдігер ретінде бой түзеп тұр. Паровоз-ескерткіштің ашылу салтанатында «Локомотив» АҚ вице-президенті Айтым Құрақбаев сөз сөйледі. –Бұл ескерткіштің ашылуы – кешегі Түркісіб құрылысшылары мен осы өлкенің теміржолшыларына көрсетілген деген үлкен құрмет, ізгі ілтипат. Мен жерлестерімді, локомотивші ретінде еңбек жолымды бастаған Сарыөзектей туған депо ұжымын осынау айтулы оқиғамен құттықтаймын. Бұл ескерткіш өскелең ұрпаққа теміржолшы кәсібінің қандай мәртебелі мамандық екенін айқындап, ой салар деген үміттемін, – деді Айтым Тұрсынұлы локомотившілер символына айналған паровоз ескерткішінің маңыздылығына айрықша тоқталып. Өз кезегінде жергілікті билік өкілдері де, өлке экономикасының өркендеп, дамуына сүбелі үлес қосып отырған теміржолшы қауымына жылы лебіздерін білдіріп, тілектерін арнап, естеліктер айтылды. Кезінде Сарыөзек паровоз депосының  ұзындығы 622 шақырымды құраған Үштөбе – Шу теліміне қызмет көрсетілгені,   сол кездері депо тіркелімінде 50 паровоз болғаны сөз болды, бригадалар  бірінші күннен  бастап-ақ,  ауыр техникаларды басқарудың озық тәсілдерін сәтті меңгеріп алған екен. Ал Ұлы Отан соғысы жылдары ұрыс даласына эшелондарды шапшаң жеткізу үшін майдан паровоз колонналары жасақталыпты. Соғыстан соң пойыздарды жүргізуге қатысты паровозшылар көптеген бастамалар көтеріп, паровоз жұмысының сенімділігін арттыратын рационализаторлық ұсыныстар, сонымен қатар тасымалды ұйымдастырудың жаңа әдістерін ұсынған. Тіпті теміржолшылар «Л» сериясындағы паровоздарды өздерінше «еркелетіп»  «Лебедянка», «Лебедь» деп те атаған көрінеді. Ал паровоздарға «Л» сериясы бас конструктор Лев Лебедянскийдің жобасы бойынша құрастырылғандықтан беріліпті. Бұл паровоздар сол заманда ең озық, қызмет көрсетілімінде қарапайым болып келген. Өзіндік құрылымымен, өлшемімен ерекшеленген бұл паровоздың конструктивтік жылдамдығы 80 км/сағат, ұзындығы 13796 мм болса, салмағы 102,1 тонна. 1945-1955 жылдар аралығында Коломенск, Брянск, Волошиловоградск зауыттарында барлығы 4199 паровоз құрастырылыпты. –Бұл айбынды монумент барлық теміржолшылардың қажырлы еңбегін асқақтатын белгі болып қалмақ. Оның жанында ардагер-машинистер жас ұрпаққа сан мәрте ақ жол тілеп, жақсы тілек-лебіздерін айтары сөзсіз, – деп ой түйген Сарыөзек локомотив айналым депосының бастығы Қасен Егзековтің сөзін қазіргі зейнеткер-машинистер, өлкенің қадірлі азаматтары Ярмуш Пермухаметов, Виктор Ткаченко, Серғали Ахатов, Валерий Кулжанов, Өмірғали Құрақбаев, Бегәлі Оспанов сынды машинистер қостады және толықтырды. Салтанатты шара барысында депоның үздік қызметкерлері, машинист Айқын Сыдықов, машинист-нұсқаушы Талғат Жакилин, техника қауіпсіздігі және еңбек қорғау жөніндегі инженер Валерий Головин  «Локомотив» АҚ президентінің Мақтау грамотасымен марапатталды.  

Елена ҚОЛДАСБАЕВА, Алматы

Сұлугүл БАКЕСОВА

Новости
22.11.2024
КТЖ выявило хищение дизельного топлива на 16 млн тенге в депо Бесколь
Пассажирские перевозки
22.11.2024
Нацперевозчик объявил о скидках на железнодорожные билеты
Новости
22.11.2024
Железнодорожную инфраструктуру продолжают обновлять в Акмолинском регионе
Регионы
22.11.2024
Обучение первозимников ведут на предприятиях Семейского отделения ГП
Регионы
22.11.2024
Семинар-совещание по технике безопасности провели на станции Балхаш
Новости
22.11.2024
Около сотни руководителей линейного уровня путевого хозяйства прошли обучение в Астане
Новости
22.11.2024
Вопросы в области логистики и инфраструктуры обсудили на СВМДА в Астане
Грузовые перевозки
22.11.2024
Более 160 тысяч тонн зерна погрузили в ноябре в Костанайском отделении ГП
Новости / Архив
22.11.2024
Газета «Қазақстан теміржолшысы», №99 от 22 ноября 2024 года
Регионы
21.11.2024
Директор специализированного мостового отряда Канат Карбозов стал обладателем «Самұрық-Қазына» акционерлік қоғамының құрметті қызметкері»
Регионы
21.11.2024
Экскурсию для подростков провели на железнодорожных предприятиях станции Илецк
Регионы
21.11.2024
Условный пожар потушили на станции Кушмурун
Новости
21.11.2024
Дноуглубительные работы досрочно завершили в порту Курык
Новости
21.11.2024
Новые инновационные технологии диагностики пути внедряют на железной дороге в Казахстане
Новости
21.11.2024
КТЖ расширит терминальную сеть в Европе
Грузовые перевозки
20.11.2024
Более 307 тыс. тонн зерна погрузили в ноябре в Акмолинском отделении ГП
Новости
20.11.2024
KAZAKH GRAIN & LOGISTIC FORUM 2024 пройдет в Астане
Новости
20.11.2024
Казахстан планирует развивать транспортно-транзитные коридоры в формате СНГ +
Регионы
20.11.2024
О мерах безопасности вблизи железной дороги продолжают напоминать учащимся школ и колледжей в Уральске
Интервью
20.11.2024
Об обеспечении безопасности на железной дороге рассказали ревизоры в ВКО