Теңіз бен түз тоғысқанда
Новости
19.05.2016, 16:10

Қазақстанның бірден-бір теңіз қақпасы болып табылатын Ақтау порты Каспий теңізінің шығыс жағалауында орналасқан. Бүгінде Елбасының тапсырмасымен Каспий жағасында тағы бір порттың іргетасы қалануда. Ол – Құрық порты.
Қазақстанның арнайы экономикалық аймағына айналып отырған Ақтау халықаралық теңіз сауда портының негізгі қызметі – түрлі құрғақ жүктер, шикі мұнай мен мұнай өнімдерін шет елдерге шығарады. Маңғыстау өңірінің көлік кешенінің негізі болып табылатын Ақтау порты Қазақстанның көлік инфрақұрылымында ерекше орын алады. Ақтау портының қолданыстағы порт инфрақұрылымын кеңейту, шикізат пен мұнай құю жүктерін экспорттық әлеуетін күшейту және мемлекеттік бюджетке түсірілімдерді көбейтіп, жаңа жұмыс орындарын құруды қамтамасыз ету бағытында соңғы онжылдықта аса ауқымды жұмыстар атқарылып, қыруар инвестиция тартылды. Бүгінде «Ақтау теңіз порты» еліміздің инфрақұрылымдық жобаларының қарқынды дамуына ерекше ықпал етіп отыр. Қазақстандағы арнайы он экономикалық аймақтың біріне енген порт өз әлеуетін жоғары технологиялар мен импорт алмастыру бағытында арттырып жатыр. Оның ішінде портты солтүстік бағытқа қарай кеңейту жұмыстары үздіксіз жүруде.
Жуырда Ақтау портында отандық астықты экспортқа шығарудың бірінші кезеңі аяқталды. Бұл туралы "Ақтау халықаралық теңіз сауда порты" АҚ ҰК президенті Михаил Ялбачев мәлім етті. Порт басшысының айтуынша, Иранға баратын жол екі тәуліктен тұрады. Ол жақтан Түркістан және Бекет ата кемелері құрылыс материалдары және басқа да құрғақ жүктермен оралады. Қазақстандық су көліктері көрші мемлекетке бір айда үш рет қатынайды.Порт президенті Ялбачев портты солтүстік бағытқа кеңейту жұмыстары 2016 жылдың І тоқсанында аяқталатынын айтты. Кеңейту жұмыстарының нәтижесінде жүк тиеу қарқыны жылына 3 млн тоннаға артпақ. Осылайша, еліміздің теңіз қақпасының жүк тиеп түсіру қуаттылығы 19 млн тоннаға дейін жетіп, транзиттік тасымалдың әлеуеті күшеймек.
Елбасының тапсырмасымен бой көтеріп жатқан екінші порт, мұнай құятын жүктерді тасымалдау бағытында жоспарланған жаңа паромдық кешеннің құрылысын үстіміздегі жылдың сәуір айында басталған болатын. Заманауи паромдық кешенді қажетсіну Қазақстанның транзиттік әлеуетінің өсуіне орай күннен күнге ұлғайып отырған жүк ағындары мен өңірдегі паромдық ауыстырып тиеу қуаттылықтарының тапшылығынан туындаған. Осы орайда, толық әрі жан-жақты талдау жүргізіліп, теңіз инфрақұрылымы үшін оңтайлы екені ескеріліп, Құрық елді мекенінен жаңа паромдық кешен салу қолға алынды. Жалпы Құрық атауының өзі теңіз операцияларының сәтті орындалатындығына орай қойылған екен. Кеме қайырлап қалмайтын өзегі бар, жағалауы терең болғандықтан алып кемелердің өзі жағасына дейін емін еркін жүзіп келіп, зәкірін тастай алатындығы үшін тура осы аумақта осыдан сан ғасыр бұрын сауда кемелері желкен керіп, Ұлы Жібек жолы арқылы Қазақ жерінде сауда керуендері жүріп өткен. Ғасыр жобаларының санатына енетін Құрық портының құрылысының салынуы, оған апарар Боржақты – Ерсай темір жол желісінің іске асуы – Ұлы Жібек жолының қайтадан жаңғыруы десе де болады. Сарапшы мамандардың пікірінше, Каспий теңізінің жағалауында паромдық кешеннің құрылысын салу Еуропадан Кавказ және Орталық Азия арқылы Қытайға және Қиыр Шығысқа дейін тартылған темір жол мен автомобиль жолдарының тізбегін тұйықтау, Еуропа, Қытай, Кавказ, Қиыр Шығыс елдерінің арасында негізгі транзиттік мемлекет ретінде танылу үшін қажет.
Бүгінгі күні Құрық портын салу үшін қызу да қарабалас жұмыс еш тоқтамастан жүріп жатыр. Темір жолдың портқа кірме телімдері төсеу үшін, жер қабатын жарып, топырақ шығару жұмыстары жасалуда. Сондай-ақ, порт аумағына жылына 23-32 млн тоннаға дейін жобалық қуаты бар мамандандырылған мұнай құятын терминал құрылысы да жоспарланып отыр.
Анаргүл ЖЕКСЕМБАЙҚЫЗЫ,
Маңғыстау
Новости
29.04.2025
Заседание профсоюзного актива железнодорожного узла «Астана» посвятили Дню охраны труда
Регионы
29.04.2025
Павлодарские железнодорожники обсудили важность использования современных технологий в День охраны труда
Регионы
29.04.2025
Железнодорожники провели викторину ко Дню охраны труда в Усть-Каменогорске
Новости
29.04.2025
KTZ Express представил планы развития на форуме ESE ASIA 2025
Новости
29.04.2025
Повышение конкурентоспособности ТМТМ обсудили в Бишкеке
Новости / Архив
29.04.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №33 от 29 апреля 2025 года
Новости
28.04.2025
КТЖ и РЖД подвели итоги сотрудничества и наметили планы до 2027 года
Новости
28.04.2025
Итоги работы по предупреждению несчастных случаев на железной дороге подвели в Кокшетау
Новости
28.04.2025
Встреча с ветеранами-железнодорожниками прошла в Высшем колледже транспорта и коммуникаций
Спорт
28.04.2025
Спортивный праздник ҰмтылFest прошел в КТЖ
Регионы
28.04.2025
Уникальные экспонаты времён войны храни музей боевой и трудовой славы в Кокшетау
Регионы
28.04.2025
Час памяти в честь 80-летия Великой Победы прошел в Центральном музее железнодорожного транспорта
КТЖ в лицах
28.04.2025
Замначальника противопожарной службы Многофункционального центра обслуживания Игоря Аржаных проводили на пенсию в Павлодаре
Регионы
28.04.2025
Работу по предотвращению выхода скота на пути усилили в Костанайском регионе
Новости
28.04.2025
О реализации крупных проектов в Мангистауской области рассказали в Минтрансе
Регионы
28.04.2025
Рекорд по погрузке угля установили в Павлодарском регионе
Пассажирские перевозки
28.04.2025
На маршруте №614/613 «Уральск–Мангистау» будет запущен женский вагон
Новости
25.04.2025
Три новых железнодорожных вокзала построят в Мангистауской области
Пассажирские перевозки
25.04.2025
Новая функция для просмотра планировки вагона появилась на сайте АО «Пассажирские перевозки»
Новости
25.04.2025
Дноуглубительные работы в порту Актау начнут в июне