ТХКБ-ға Еуропа елдері қызығушылық танытуда

Жүк тасымалы
25.06.2024, 11:16
Әділет Мұсахаев

"Қазақстан теміржолшысы" газетінің тілшісі

Қазақстан, Қытай, Әзербайжан, Грузия, Түркия, Украина, Румыния және Польша, Болгария елдерінің теміржол, теңіз әкімшіліктері мен логистикалық операторларының қатысуымен Транскаспий халықаралық көлік бағдары (ТХКБ) халықаралық қауымдастығының жұмыс істеп жатқанына жеті жылдың жүзі болды. Бүгінде оған Австрия, Германия, Литва, Латвия, Эстония, Венгрия кіруге қызығушылық білдіріп отыр.

Шығыс-Батыс бағыты бойынша Еуропа, Орталық Азия және Қытай арасындағы транзиттік ағындарды қамтамасыз етуде ТХКБ рөлі жылдан-жылға арта түскен. Көлік министрлігінің мәліметінше, 2022 жылы жүктерді тасымалдау көлемі екі есе артып, 1,7 миллион тоннаны құраса, ал 2023 жылдың қорытындысы бойынша ТХКБ бағыты бойынша жүктерді тасымалдау көлемінің 2022 жылмен салыстырғанда 65%-ға ұлғаюы байқалды және 2,76 миллион тоннаға жетті. Сондай-ақ 2024 жылдың 5 айында ТХКБ бағыты бойынша жүктерді тасымалдау көлемі 1,87 миллион тоннаны құрады, бұл 2023 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 10,8%-ға жоғары. Румыния бағытында Құрық порты арқылы 2024 жылдың 5 айында АТС-қа 882 тонна тасымалданған, бұл өткен жылғы көрсеткіштен (259 тонна) 3,5 есе артық.  

2022 жылғы 25 қарашада Ақтауда Қазақстан, Әзербайжан, Грузия және Түркия арасында «тар» жерлерді синхронды жою және 2027 жылға дейінгі орта дәлізді дамыту жөніндегі жол картасына қол қойылды. Бұл дәліздің өткізу қабілетін жылына 10 миллион тоннаға дейін арттыруға мүмкіндік бермек. Жол картасы шеңберінде теміржол, порт инфрақұрылымын жаңғырту және жылжымалы құрам мен сауда флотын ұлғайту бойынша жұмыстар жүргізілуде.  

«Ақтау портында «контейнерлік хаб» салынады. Бұл жоба тасымалдау көлемін жылына қосымша 300 мың ЖФЭ-ге дейін ұлғайтуға мүмкіндік береді. Aby Dhabi Port-мен бірлесіп «Саржа» көпфункционалды терминалының құрылысы жүргізілуде. Кемелердің 6 метрге кіруі үшін жеткілікті тереңдікті қамтамасыз ету үшін биыл Ақтау және Құрық порттары түбін тереңдету қолға алынған. Бұл шаралар Қазақстан порттарының өткізу қабілетін жылына 30 млн тоннаға дейін арттыруға мүмкіндік береді, – делінген министрлік мәліметінде.  

Транскаспий бағдарын дамыту барысында Қазақстан тарапынан осы дәліз арқылы шикі мұнай, мұнай өнімдері, минералды тыңайтқыштар, ауыл шаруашылығы өнімдері және басқа да экспорттық жүктерді тасымалдауға баса назар аударылған. Бұл бағдардың артықшылығына келсек, бүгінде Қытайдан Еуропаға жүктерді жеткізу мерзімі 50%-ға (35 күннен 15 күнге дейін), ал теңіз маршрутымен салыстырғанда 3 есе азайған. Сондықтан да оған көптеген елдер қызығушылық танытып отыр.  

Ұлы Жібек жолының жалғасы іспеттес Транскаспий бағдарын кеңейте түсу үшін еліміз ішкі инфрақұрылымды дамытуды қолға алған. Мәселен, 2027 жылға қарай 1300 шақырымнан астам жаңа темір жол желілерін салу жоспарлануда. Қазірдің өзінде жүк тасымалының өсу қарқынын қажетті инфрақұрылыммен қамтамасыз ету үшін 4 ірі теміржол жобасын іске асыру жүргізілуде, олар «Достық – Мойынты» учаскесінде екінші жолдарды салу, Алматы станциясын айналып өтетін айналма жолы, «Дарбаза – Мақтаарал» және «Бақты – Аягөз» жаңа желілері. Айта кету керек, бұл теміржол желілеріне 1,56 трлн теңге инвестиция тартылған.

 

Аймақтар
18.09.2025
Көкшетауда Құрметті теміржолшы Мұратбек Тілеуленовпен кездесу өтті
Жаңалықтар
18.09.2025
Теміржолшылар экологиялық акцияны белсенді қолдады
Жүк тасымалы
18.09.2025
Қазақстаннан Қытайға өсімдік майының пилоттық партиясы жеткізілді
Цифрландыру
18.09.2025
Германия теміржолға 5G желісін енгізуде
Жаңалықтар
18.09.2025
Қарағандыда жүк пойызынан дизель ұрлаған қылмыстық топ ұсталды
Жаңалықтар
18.09.2025
Алматыда оқыту семинары өтті
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Адамдар неге пойызбен жүруді жөн санайды?
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Тағы қай бағыттың пойыздары Starlink интернетіне қосылатыны айтылды
Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды
Жаңалықтар / Мұрағат
16.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №75 16 қыркүйек 2025 жыл