Жолшы тек жолға жауап берсін
Новости
09.06.2017, 11:32

«Жолшыларға шектен тыс міндет артылуда. Өз жұмысы жайына қалып, пойыз қаққан әр адам мен малдың соңында жүретін болды. Жолшы – тек жол күтімімен айналысуы керек екенін заңмен бекітуді қалаймыз» дейді Арыс жол дистанциясының жолшылары.
– Біздің елде темір жол бойында жайылып жүрген малға иелері қарамаса айыппұл салу қиын. Пойыз малды басып кеткен соң иесі малынан айырылған соң екінші рет шығын шығарып «айыпұл» төлемес үшін өлген өз малы екенін мойындамайды. Төрт-түлікке сырғалықты да барлық мал иелері сала бермейді,- дейді аталған дистанцияның өндірістік-техникалық бөлімінің бастығы Жандос Қошбағаров.
Екінші мәселе – өткел жайлы. Шойтөбе – Түркістан телімінің 3113 шақырымындағы өткелден Шәуілдірдегі Арыстанбаб мешітіне келетіндер көп өтеді. Шлагбаумның ұзындығы жолды жартылай жабатындықтан, жолдың жартысы көлік сиятындай ашық тұрады. Сондықтан, шлагбаумның жабық тұрғанына қарамастан көліктер өте береді екен. Өткен жылы мысалы, кезекшісі болса да осы өткелден 24 рет ереже бұзу фактісі тіркелген. Бірақ жол-көлік оқиғасы болған жоқ. Алыстан пойыз келе жатқанын көрген шоферлер үлгеріп қалайық деп шаңдатып өте шығады. Былтыр күзде бір көлік шлагбаум жабық тұрса да ашық жерінен өтіп, теміржолдың бағдаршамына соқтығысып, жүргізуші аман қалып, көлігі өртенді. Шорнақ – Түркістан теліміндегі өткел қаланың ішінде болғандықтан, көліктің есебі жоқ. Арыс жол дистанциясы бойынша 11 өткелдің алтауы күзетілсе, бесеуі күзетілмейді. Күзетілмейтінінің бәрі Мақтаарал – Жетісай телімінде. Ол жақта пойыз тәулігіне бірлі-жарым ғана жүруі мүмкін. Күзетілетін өткелдерге Шорнақ – Түркістан, Түркістан – Шойтөбе, Темір – Ақшоқат, Қарақоңыр – Қостүйін, Қостүйін – Ақдала өткелдері кіреді.
Жолшыларды қинайтыны – халықтың заңға бағынбауы болып тұр. Өткен жылдары Шымкентте бір өткелден шлагбаумды елеместен өте шығамын деген кісінің көлігі тоқтап қалып, пойызға соқтығысып бес адам қайтыс болған. Жүк машиналары да соқтығысып жатады. Сондай-ақ, дистанцияның 420 км ұзындығына малдан қоршау жасалған. Станция бойындағы қоршаған тұстарға тұрғындар өтетін есіктер қалдырылған. Бірақ, тұрғындар бекітпей, ашып кетеді екен. Ол жерден бір рет кірген мал айналып шыға алмай, ақыры пойызға соқтығады.
Мал иелеріне түсіндіру жұмыстарын күнде жүргізсе де, жолшылар одан пайда болмай жатқанын айтады.
– Әрбір пойыз басып өлген малдың құлағын кесіп сырғасын көрсетіп, кімнің малы екенін дәлелдеп жүру жолшының жұмысы ма? Жолшы жол күтімін жасай ма, әлде малдың соңынан қуа ма? Тұрғындармен түсіндірік жұмысына 4-5 сағат кетеді. Ал жолшы сол уақытты жолын өлшеп, рельсін баптауға жұмсамай ма? Жедел тежегіш басқан сайын пойыздың шығыны есептеледі. Егер басылған малдың егесін біз таба алмасақ, әлгі шығынды жол шеберіне болмаса жол бригадиріне төлетеді. Осы да әділдік пе? – деген жолшылар өкілі Жандос Қошбағаровтың жанайқайының жаны бар-ау.
Жолшылар осы мәселені Парламент депутаттары көтеріп, малы теміржол жағасында қараусыз жүргені үшін мал иесіне төлететін айыппұлды заң жүзінде бекітіп беруін қалайды. Бұл жалғыз арстықтар емес, барлық жол дистанцияларындағы жағдай. Жолшылар осындай жанама жұмыстарға көп жегілетіндіктен, өз жұмысын уақытылы атқара алмайды.
-Бұрындары ірі қара мал басқанға тоқтамай кететін пойыз қазір ешкі басқанға да хаттама толтырып, протокол шығаруда. Қағазбастылықтың бұдан артық шегі болмайтын шығар? Машинистер жылына 40-тан аса жедел тежегішті басады. Әкімшілік барлық өткелге бейнебақылау қойса, айыппұлдың бәрін сол жерден алып, қысқа уақытта өз шығынын жабар еді. Ол кезде біз тек хат жазып береміз. Ал, айыппұл қағазы ережені бұзған адамның үйіне барып тұрады. Бүгін ше, пойыз адамды не малды қақса біз орталықтан барамын дегенше жұмысын тастап, телім басына бригадир мен шебері барады. Біріміз желілік ішкі ісерге хат дайындап жатқанда, қалғанымыз малдың иесін іздеп кетеді. Ал телім басындағы жұмыс қалады,- дейді дистанция өкілі.
Бекәли АЛТЫН, Шымкент
Грузовые перевозки
12.05.2025
Железнодорожники Казахстана, Узбекистана и Таджикистана обсудили увеличение объемов грузоперевозок
Новости
10.05.2025
Павлодарские железнодорожники поздравили ветерана Великой Отечественной войны Василия Григораша
Пассажирские перевозки
09.05.2025
КТЖ оформило поезда ко Дню Победы
Новости
08.05.2025
Канапья Акпаев: закалённый войной, преданный делу железной дороги
Новости
08.05.2025
Ветерана Арсения Щудляка поздравили с Днем Победы в Щучинске
Регионы
08.05.2025
Ушёл на фронт мальчишкой, вернулся героем: путь ветерана Великой Отечественной войны Бориса Шолубая
Новости
08.05.2025
Ветеранов Великой Отечественной войны поздравили в КТЖ
Регионы
08.05.2025
Труженицу тыла Великой Отечественной войны Марию Божок поздравили с 99-летием
Пассажирские перевозки
08.05.2025
КТЖ запускает дополнительные пассажирские поезда в летний период
Архив / Новости
08.05.2025
Спецвыпуск газеты «Қазақстан теміржолшысы» от 8 мая 2025 года
Пассажирские перевозки
06.05.2025
Более 130 туристов отправились в путешествие на поезде «Keruen Express»
Регионы
06.05.2025
Внешний вид памятного локомотива восстановили к 80-летию Победы в Усть-Каменогорске
Регионы
06.05.2025
Алматинский регион увековечивает подвиг железнодорожников времен войны
Регионы
06.05.2025
Оскеменские железнодорожники готовятся отметить День Победы и День защитника Отечества
Регионы
06.05.2025
Пожарный поезд задействовали в ликвидации пожара на складе в Семее
Регионы
06.05.2025
Музей истории Карагандинского отделения Целинной железной дороги представил реликвии времён Великой Отечественной войны
Новости
06.05.2025
Выставка архивных фото открылась к 80-летию Победы на вокзале «Нұрлы жол»
Инфраструктура
06.05.2025
КТЖ начало масштабную модернизацию железнодорожной сети
Новости / Архив
06.05.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №34-35 от 06 мая 2025 года
Грузовые перевозки
05.05.2025
KTZ Express запустило доставку от двери до двери по маршруту Казахстан – Бельгия