Жолшы тек жолға  жауап берсін 

Жаңалықтар
09.06.2017, 11:32
«Жолшыларға шектен тыс міндет артылуда. Өз жұмысы жайына қалып, пойыз қаққан әр адам мен малдың соңында жүретін болды. Жолшы – тек жол күтімімен айналысуы керек екенін заңмен бекітуді қалаймыз» дейді Арыс жол дистанциясының жолшылары.   – Біздің елде темір жол бойында жайылып жүрген малға иелері қарамаса айыппұл салу қиын. Пойыз малды басып кеткен соң иесі малынан айырылған соң  екінші рет шығын шығарып «айыпұл» төлемес үшін өлген өз малы екенін мойындамайды. Төрт-түлікке сырғалықты да барлық мал иелері сала бермейді,- дейді аталған дистанцияның өндірістік-техникалық бөлімінің бастығы Жандос Қошбағаров.       Екінші мәселе – өткел жайлы. Шойтөбе – Түркістан телімінің 3113 шақырымындағы өткелден Шәуілдірдегі Арыстанбаб мешітіне келетіндер көп өтеді. Шлагбаумның ұзындығы жолды жартылай жабатындықтан, жолдың жартысы көлік сиятындай ашық тұрады. Сондықтан, шлагбаумның жабық тұрғанына қарамастан көліктер өте береді екен. Өткен жылы мысалы, кезекшісі болса да осы өткелден  24 рет ереже бұзу фактісі тіркелген. Бірақ жол-көлік оқиғасы болған жоқ. Алыстан пойыз келе жатқанын көрген шоферлер үлгеріп қалайық деп шаңдатып өте шығады. Былтыр күзде бір көлік шлагбаум жабық тұрса да ашық жерінен өтіп, теміржолдың бағдаршамына соқтығысып, жүргізуші аман қалып, көлігі өртенді. Шорнақ – Түркістан теліміндегі өткел қаланың ішінде болғандықтан, көліктің есебі жоқ. Арыс жол дистанциясы бойынша 11 өткелдің алтауы күзетілсе, бесеуі күзетілмейді. Күзетілмейтінінің бәрі Мақтаарал – Жетісай телімінде. Ол жақта пойыз тәулігіне бірлі-жарым ғана жүруі мүмкін.  Күзетілетін өткелдерге  Шорнақ – Түркістан, Түркістан – Шойтөбе, Темір – Ақшоқат, Қарақоңыр – Қостүйін, Қостүйін – Ақдала өткелдері кіреді.  Жолшыларды қинайтыны – халықтың заңға бағынбауы болып тұр. Өткен жылдары Шымкентте бір өткелден шлагбаумды  елеместен өте шығамын деген кісінің көлігі тоқтап қалып, пойызға соқтығысып бес адам қайтыс болған. Жүк машиналары да соқтығысып жатады.  Сондай-ақ, дистанцияның 420 км ұзындығына малдан қоршау жасалған. Станция бойындағы қоршаған тұстарға тұрғындар өтетін есіктер қалдырылған. Бірақ, тұрғындар бекітпей,  ашып кетеді екен. Ол жерден бір рет кірген мал айналып шыға алмай, ақыры пойызға соқтығады. Мал иелеріне түсіндіру жұмыстарын күнде жүргізсе де, жолшылар одан пайда болмай жатқанын айтады. –  Әрбір пойыз басып өлген малдың құлағын кесіп сырғасын көрсетіп, кімнің малы екенін дәлелдеп жүру жолшының жұмысы ма? Жолшы жол күтімін жасай ма, әлде малдың соңынан қуа ма? Тұрғындармен  түсіндірік жұмысына 4-5 сағат кетеді. Ал жолшы сол уақытты жолын өлшеп, рельсін баптауға жұмсамай ма?  Жедел тежегіш басқан сайын пойыздың шығыны есептеледі. Егер басылған малдың егесін біз таба алмасақ, әлгі шығынды жол шеберіне болмаса жол бригадиріне төлетеді. Осы да әділдік пе? – деген жолшылар өкілі Жандос Қошбағаровтың жанайқайының жаны бар-ау. Жолшылар осы мәселені Парламент депутаттары көтеріп, малы теміржол жағасында қараусыз жүргені үшін мал иесіне төлететін айыппұлды заң жүзінде бекітіп беруін қалайды.  Бұл жалғыз арстықтар емес, барлық жол дистанцияларындағы жағдай. Жолшылар осындай жанама жұмыстарға көп жегілетіндіктен, өз жұмысын уақытылы атқара алмайды. -Бұрындары ірі қара мал басқанға тоқтамай кететін пойыз қазір ешкі басқанға да хаттама толтырып, протокол шығаруда. Қағазбастылықтың бұдан артық  шегі болмайтын шығар? Машинистер жылына 40-тан аса жедел тежегішті басады. Әкімшілік барлық өткелге бейнебақылау қойса, айыппұлдың бәрін сол жерден алып, қысқа уақытта өз шығынын жабар еді. Ол кезде біз тек хат жазып береміз. Ал, айыппұл қағазы ережені бұзған адамның үйіне барып тұрады. Бүгін ше, пойыз адамды не малды қақса біз орталықтан барамын дегенше жұмысын тастап, телім басына бригадир мен шебері барады. Біріміз желілік ішкі ісерге  хат дайындап жатқанда, қалғанымыз малдың иесін іздеп кетеді. Ал телім басындағы жұмыс қалады,- дейді дистанция өкілі.

Бекәли АЛТЫН, Шымкент

Әлемде
24.12.2025
Ташкент пен Қазан арасындағы пандемияға байланысты үзілген теміржол қатынасы қайта жанданды
Жаңалықтар
24.12.2025
ҚТЖ «Таза Қазақстан» акциясы аясында қалдықтарды азайту жөніндегі іс-шараларды іске асырады
Жаңалықтар
24.12.2025
Теміржол саласындағы 2025 жылдың негізгі оқиғалары
Әлеумет
24.12.2025
ҚТЖ ардагерлері Жаңа жыл қарсаңында спорттық рухтарын көрсетті
Жаңалықтар
24.12.2025
Олжас Бектенов пен Alstom теміржол өндірісін талқылады
Инфрақұрылым
23.12.2025
Вокзал құрылысы бақылауда
Жаңалықтар
23.12.2025
«Қауіпсіздік білгірлері» байқауының жеңімпаздары анықталды
Жаңалықтар
23.12.2025
Жетістіктер сараланды
Сұхбат
23.12.2025
Қауіпсіздікті сақтауда тәртіп қажет
ҚТЖ келбеті
23.12.2025
ҚТЖ – жүлделер көшбасшысы
Аймақтар
23.12.2025
Вагондарды жөндеу сапасы сөз болды
Жаңалықтар / Мұрағат
23.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №107 23 желтоқсан 2025 жыл
Аймақтар
22.12.2025
Облыс әкімі теміржолшылар әулетін марапаттады
Аймақтар
22.12.2025
Қолайлы жағдай жасалуда
Аймақтар
22.12.2025
Семей – Ақтоғай аралығында рейд: теміржол бойындағы күзет жұмыстары тексерілді
Жаңалықтар
22.12.2025
Темір жолдарда 65 мың текше метрден астам қар жиналды
Әлемде
22.12.2025
Сауд Арабиясы мен Катар арасында жоғары жылдамдықты теміржол желісі салынады
Жаңалықтар
22.12.2025
Рельс үстіндегі романтика: Пойызбен саяхаттаудың қызығы мен артықшылығы
Жаңалықтар
22.12.2025
ҚТЖ локомотив бригадалары қызметкерлерінің еңбек және демалыс жағдайларын жақсартады
Жаңалықтар
22.12.2025
Астана локомотив пайдалану депосының тарихы туралы кітап жарық көрді