Байланыс жүйесін дамытуда

Жаңалықтар
08.08.2017, 10:19
Шымкент белгі беру және байланыс дистанциясында өнертапқыштық мамандар еңбегінің арқасында өндіріске талай тиімді жаңалық енгізілуде. Мысалы аға электр-механик Бекжан Билібаев соңғы екі жылда 7 рационализаторлық жаңалықты өндіріске енгізген. Оның соңғысы, бүгінде жүзеге асырылып жатқан жаңалық – қаладан шеткері жатқан тұйықталған Леңгір бекетіндегі құрылғыларға қатысты. Бұрынғы жүйеде қалып кеткен мұндағы ескі байланыс аппараттары соңғы жылдардағы техникалық қауіпсіздікті қамтамасыз етуге сай емес. Бағдаршамдарында кемшілік бар, тұрақты бақылауда болмағандықтан, лампочкалары істен шығуы немесе күйіп кетуі жиі орын алатын болған.  Енді маман өз еңбегінде аталған бекеттегі бағдаршам көздерінің толық жанып тұруына бақылау жасауды енгізбек. Сол арқылы бағдаршам сызбасына индекация, яғни бақылау енгізу арқылы қозғалыс кезіндегі қауіпсіздікті сақтауға болады.   – Осы жүйеде Леңгірден бөлек Сайрам, Тоғыс бекеттері де жұмыс істейді.  Яғни, бекеттер орталықтан электрлендірілмеген. Сонымен қатар, электр тоғының үздіксіз келіп тұруын қамтамасыз ететін бақылау да жүзеге аспапты. Оның қиындығы сол, байланыс кабельдері үзілсе станция кезекшісі уақытылы механикке хабар бере алмайды. Осындай себептен индекация жасап, кезекшінің алдындағы таблоның уақытылы ашылуын реттеуді қолға алдым. Бұл  ұсынысым қабылданды. Екіншісі, осы Леңгір теміржолындағы бағдаршамнан кейінгі аралыққа  рельс тізбектері енгізілмеген. Ол тізбектер болмаса бағдаршамнан кейін 1-2 км жолда пойыздың бар-жоғы диспетчерге көрінбейді. Бекеттегі кіреберіс бағдаршамнан кейінгі 100 метрге дейін аралықтағы рельске электр тізбегін жалғаймыз. Сонда бағдаршам түсі автоматты түрде ауысады. Кіреберіс бағдаршамның алды міндетті түрде орталықтандырылған электр жүйесіне қосылу керек. Әрине, Леңгір ең шеттегі тұйық бекет болғандықтан, жүк пойыздары өте сирек қатынайды. Мұндағы барлық станция жолдарын рельс тізбектерімен қамту мүмкін емес. Әрі жолға пойыз түскенін станция кезекшісі көреді. Бұл әу бастағы сызбада қарастырылмағандықтан, біз толықтырудамыз, – дейді Бекжан Жамалбекұлы. Сондай-ақ, өткен жылы олар бұрмаларға қатысты да жаңалық енгізген екен.  Үлкен бекеттердегі электр бұрмалары қыста қар қалың жауса кептеліп қалады. Сондайда автоматтандырылған бұрма қатты күшпен соңына дейін айнала алмай, моторлар күйіп кету қаупі бар. Суықта сымдары тартылса электр жетектері де істен шығуы кәдік. Арасында автоматты түрде өшірілуге қосылмай қалған бұрмалар бар. Оны міндетті түрде кезекшінің өзі байқап,  қолмен басып өшіруі тиіс. Осыны Бекжан Жамалбекұлы бастаған өнертапқыштар автоматты түрде өшірілетіндей етіп орталықтандырған. Одан кейін релелерге қосымша жүк түскенде күйіп кетуден сақтайтын құрылғылардың да сызбаларын қарап, релелердің бұзылмайтын жолын тапқан.  – Кемшіліктер барлық жүйеден табылады. Жігіттердің бәрі тәжірибелі,  білімді, байланыс құрылғыларының жұмысын жеңілдетудің сан түрін ойлап табуға болады.  Тек жазған-сызғандарын зертханадағылар тәптіштей тексеріп, жиі қоңырау шалып, кем-кетігін сұрай беретіндіктен, жігіттер құжатты реттеуге құлқы жоқ. Қазір электронды пошта арқылы жылдам жіберіп, қысқа уақытта қаралады. Сондықтан, сыйақысы жоғары, жолы жеңілдеді деп жігіттерді өнертапқыштыққа барынша ынталандырып жатырмыз, – дейді аға электр-механик.  

Динара БАЛҚЫБЕКОВА, Шымкент

 
Әлемде
23.07.2024
Германияда Еуро-2024 кезінде қалааралық пойыздармен 12 миллион жолаушы тасымалданды
Әлемде
23.07.2024
Еуропалық Одақ көлік жобаларына 7 миллиард еуро бөлмек
Жүк тасымалы
23.07.2024
ҚТЖ астық тасымалына дайындығын пысықтауда
Қауіпсіздік
23.07.2024
Атырауда техникалық-әдістемелік сабақ өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
23.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №60 23 шілде 2024 жыл
Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл