Жаңа жүйенің жетістігі көп 

Жаңалықтар
15.09.2017, 10:43
Ел теміржолында еңбек ететін 160  мыңнан теміржолшының елу мыңын жас мамандар құрайды екен.  Яғни, алып саладағы ауқымды жұмыстың үштен бірі –  жастардың еншісінде деген сөз.  Осы орайда болашақ теміржолшыларды дайындайтын  М.Тынышбаев атындағы ҚазККА қарасты Шымкент көлік колледжінің ұстанымы: «Шынардың мықтылығы ­– шыбығынан». Биыл  190-ға  жуық студент қабылдаған білім ордасына  2017-2018 жылғы  оқу жылына 100 грант бөлінген. 9 сыныпты бітірген оқушылардан 1, 11 сыныпты бітірген студеттерден 3 топ білімгер қатарға қосылыпты. 2020 жылдары елдегі барлық жоғары, арнаулы оқу орындарына жаңартылған білім беру жүйесі енбек. Қазіргі дуальдық, модульдік оқыту  және кредиттік технология жүйесінің бәрі сайып келгенде соған дайындық болса керек. Аталған колледж директорының оқу ісі жөніндегі орынбасары Ұлжалғас Момбиеваның айтуынша, қазір 9 сыныпты бітірген оқушылар 3 жыл 10 ай оқып, маман атанады. Осы төрт жылға жуық уақытта олардың бірі болмаса бірі  түрлі жағдаймен  оқудан  шығып қалуы мүмкін. Сол кезде модульдік оқыту талабына  сай, саты-саты бойынша оқыған баланың уақыты босқа кетпейді, алған біліміне сәйкес қолына сертификат немесе диплом беріледі.   – Жаңа жүйеде білім берудің үш сатысы көрсетілген. Ең жоғарысы ІІІ,  ортаншысы ІІ, төмені І саты. Бірінші, екінші сатыларын оқыған бала тек жұмысшы мамандығын игереді. Үшінші сатыны бітірсе орта буын маман атанады. Үш жыл он ай оқыту жүйесі бойынша барлық мамандығымызға биыл 1 жыл 10 айлық, яғни екінші сатының лицензиясын алдық. Жүйенің мақсаты – студент бастапқы 3 жыл он айды толық бітірмесе де, оқыған жылдары күйіп кетпес үшін, алған біліміне сай жұмысқа тұрып кетуіне жағдай жасау. Жалпақ тілмен айтсақ  «қағазсыз» қалмау.  Бұл  үрдіс республика бойынша екі жылдан бері енгізілгенмен, Оңтүстіктің   оқу орындарына енді жетуде. Біз жазы бойы жұмыс істеп, алты мамандық бойынша модульдік жүйеге көшудің жұмыс жоспарын дайындаған едік. Бірақ, бұл жылы аталған жүйеге республикалық бюджеттен қаржыландырылатын оқу орындары ғана көшуде.  Біз облыстық бюджеттен  қаржыландырылып, 100 грант алғандықтан келесі жылға қалдырылдық. Сонда да, эксперимент  ретінде 9 сыныптан кейін келген топты осы жүйеде оқытуды жоспарлағанбыз. Алайда,  олардың 1 курста өтетін жалпы білім беру мамандықтары әлі модульге кіргізілмеді. Осындай себептермен екінші курстан бастамақпыз. Ал, құжат бойынша бәрі дайын. Ұстаз ретінде бұл әдістің өте дұрыстығын айтар едім,  - дейді Ұлжалғас Әбуқызы.      Қазіргі студенттің  қабілетіне сай, әрі еркін білім алуы үшін енгізілген кредиттік технология жүйесінің  білімді бағалауын колледж ұстаздары да қолданады.  « 2», «3», «4», «5» бағалары А, В, С деген сынды әріптермен таңбаланып,  бағаның өзі үш шкаламен белгіленеді. Яғни, баланың білімі 89-94 баллдың арасы деп бағаланса, білімі «4»-ке лайық деген сөз. Колледж мұғалімдері былтыр модулдік, биыл кредиттік технология жүйесіне сай біліктілікті  арттыру курстарына қатысуда.    Енгеніне 3-4 жыл болған «Дуальдық  оқыту жүйесіне» сай өндіріс орындарымен биыл да келісім-шарт жасалған. Мұның пайдасы оқып жүріп, өндірістік тәжірибеден өткен баланың қабілеті жақсы болса, оқуымен қатар жұмысқа қабылдайды. Мысалы, дәстүрлі оқыту жүйесінде 60 пайыз теориялық сабаққа берілса, 40 пайыз ғана тәжірибеге жұмсалады. Ал дуальдық оқытуда керісінше оқытылып, баланың бар зейіні өндіріске ауып, теорияда оқығанан қолмен ұстап, көзбен көре жүріп үйренбек.    

Динара  БАЛҚЫБЕКОВА, Шымкент

Жолаушылар тасымалы
24.07.2024
Пойыздарға билетсіз мінгізгені үшін – жұмыстан шығару
Жаңалықтар
24.07.2024
Құрық теңіз порты мен Транскаспий халықаралық көлік бағытын байланыстыратын жол күрделі жөндеуден өтті
Жаңалықтар
24.07.2024
Кірме жолдарды мемлекеттік меншікке беру рәсімі аяқталды
Әлемде
23.07.2024
Германияда Еуро-2024 кезінде қалааралық пойыздармен 12 миллион жолаушы тасымалданды
Әлемде
23.07.2024
Еуропалық Одақ көлік жобаларына 7 миллиард еуро бөлмек
Жүк тасымалы
23.07.2024
ҚТЖ астық тасымалына дайындығын пысықтауда
Қауіпсіздік
23.07.2024
Атырауда техникалық-әдістемелік сабақ өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
23.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №60 23 шілде 2024 жыл
Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ