Халықаралық сауда жолдары қиылысында Каспий порттары қалай дамуда

«Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ Ақтау теңіз сауда порты мен Құрық портына ақпараттық баспасөз турын ұйымдастырды. 

Каспий теңіз порттары Қытай, Қазақстан, Каспий теңізінің акваториясы, Әзірбайжан, Грузия, Түркия және Қара теңіз арқылы бұдан әрі Еуропа елдеріне өтетін Транскаспий халықаралық көлік маршрутының (ТХКМ) негізгі буындарының бірі болып табылады. 

Ақтау теңіз порты өңірде мұнай, металл, астықты ауыстырып тиеуде стратегиялық рөл атқарады. Айлақ 12 миллион тоннаға жуық түрлі жүктерді өңдеуге, оның ішінде 7,5 миллион тоннаға дейін мұнайды жөнелтуге қабілетті. 2023 жылдың бірінші жартыжылдығында порт арқылы 2,3 млн тонна жүк ауыстырылып тиелсе, оның ішінде 1,8 млн тонна мұнай, 118 мың тонна астық, 112 мың тонна металл бар. Мұнай ауыстырып тиеу көлемі 63%, металл – екі есеге өсті.

Ақтау портында жылдық қуаттылығы 7,5 млн тонна болатын үш мұнай айлағы, басты, тарно-даналық және габаритті емес жүктерді өңдеуге арналған үш әмбебап құрғақ жүк айлағы, астықты қайта тиеуге арналған айлақ және паром айлағы жұмыс істейді.

2025 жылға қарай теңіз порты аумағында контейнерлік хаб пайдалануға беріледі. Жоба контейнерлерді ауыстырып тиеу бойынша қызметтердің толық спектрін көрсетуге (жылына 300 мың ЖФЭ дейін) мүмкіндік береді. Сондай-ақ құрғақ жүк айлақтарының қуатын арттыру үшін бірқатар шаралар қабылданатын болады. №3 айлақты ұзарту, түбін тереңдету жұмыстарын жүргізе отырып, № 9, 10 мұнай құю айлақтарын және №12 айлақты реконструкциялау жоспарлануда.

Ақтау порты Еуропалық теңіз порттары ұйымынан порттарды экологиялық сараптау жүйесінің сертификатын және «EcoPort» мәртебесін алған Қазақстандағы алғашқы порт болды. Сертификат еуропалық порттармен өзара қарым-қатынасты кеңейтуге мүмкіндік береді және порттардың қоршаған ортаға теріс әсерін азайтуды, сондай-ақ Каспий өңіріндегі экологиялық жағдайды жақсартуды ынталандырады.

Құрық порты арқылы жүктерді ауыстырып тиеу 2023 жылдың бірінші жартыжылдығында өткен жылдың деңгейіне қарағанда 18% өсіп, 1 млн тоннадан асты. Порт арқылы мұнай, металдар, химиялық өнімдер, астық, көмір, тыңайтқыштар экспортталады. Керісінше азық-түлік, өнеркәсіптік жабдықтары, құрылыс материалдары және басқа да жүктер импортталады. Порт арқылы әртүрлі жабдықтар, электроника, тоқыма бұйымдары, химия өнеркәсібі өнімдері, металл бұйымдары және т.б. транзитпен өтеді.

Портта төрт айлақ жұмыс істейді: екі теміржол және екі автомобиль. 2-ші іске қосудың паромдық кешен құрылысы жүргізілуде. Осы жылдың соңына дейін қуаттылығы жылына 1 млн тонна, біржолғы 25 мың тонна дәнді дақылдар сақталатын астық терминалын пайдалануға беру жоспарлануда. Терминал Қазақстан – Иран/Кавказ өңірі елдері бағыты бойынша және одан әрі үшінші елдерге дәнді дақылдар экспортының көлемін ұлғайтуға мүмкіндік береді.

Порт инфрақұрылымын дамыту шеңберінде 2025 жылға қарай Құрық портында астық және әмбебап терминалдарды, құю және бас жүк терминалдарын, сондай-ақ көлік-логистикалық орталықты қамтитын «Саржа» көпфункционалды теңіз терминалын салу жоспарлануда.

2023 жылы теңіз айлағы Каспий аймағындағы «жасыл» порт (EcoPorts) мәртебесін және ESPO экологиялық параметрлеріне сәйкес келетін порттар мен порт терминалдары үшін EcoPort экологиялық менеджмент жүйесінің сертификатын алды.

Сертификат Қазақстан, Түрікменстан және Әзірбайжан порттары арасында ақпарат алмасуды жеңілдету, сондай-ақ Еуропаның ірі порттарының көлік жүйесіне кірігу үшін цифрлық платформа құруды көздейді.

Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты
Жаңалықтар
18.07.2024
Биыл темір жол арқылы 757 мың тонна астық жөнелтілді
Инфрақұрылым
18.07.2024
Елімізде 2030 жылға дейін 180-нен астам теміржол станциясы жаңғыртылады
ҚТЖ келбеті
17.07.2024
Жаңақорғаннан – Түркісібке дейін...
Жүк тасымалы
17.07.2024
ТХКБ арқылы Қытай мен Еуропа арасындағы контейнерлік тасымал көлемі 12,8%-ға өсті
Жаңалықтар
17.07.2024
Үкімет Wabtec компаниясымен «жасыл» локомотивтер шығару жоспарын талқылады
Жолаушылар тасымалы
17.07.2024
Вокзалдарда «Күту парағы» қызметі бойынша кеңестер өткізіледі