Жолаушылардың айтар назы бар...

Жаңалықтар
21.07.2017, 16:13
Бүгінде көліктің қай түрін таңдаса да, адамның өз қалауы. Көпшіліктің қалауы темір жол көлігі екеніне ешкімнің таласы жоқ. Өйткені, біріншіден, пойыз қауіпсіз әрі билет бағасы қолжетімді, екіншіден, бала-шаға, үлкен кісілерге қолайлы. Десек те, бүгінде жолаушылар тарапынан вагондарға қатысты реніш те жоқ емес. Биыл маусым айынан бастап Батыс Қазақстан өңірлерінде  аптап ыстық болды. Жері қуаң, шөлейтті Атырау өңірінің жаз мезгілі соңғы бес жылда өте ыстық болып халықты мезі етті. Әсіресе, «Атырау – Алматы»  және  «Атырау – Маңғышлақ» бағытына қатынау барысында қатты ыстықты көтере алмаған атыраулық  жолаушылардың бұрынғы кеңестік кездің «көзіне» айналған вагондарға және билеттің тапшылығына қатысты айтар шағымдары жетіп артылады.   Ақтау қаласындағы Маңғыстау станциясынан Атырауға жеткенше жиырма сағаттық жол, ал Алматы қаласына  жеткенше үш тәулікке жуық уақыт кетеді. Аптап ыстықтан мазамыз кетіп, жайсыздықпен арпалысып барамыз. Тіпті, қан қысмы көтеріліп, халі нашарлап, медициналық жедел жәрдемге жүгінген жолаушылар туралы да естіп жатырмыз. Вагон ескі, желдеткіштердің күші жетпей ме, қапырық, ауа жоқ. Пойызбен көбіне денсаулығы жоқ әрі жасы үлкен адамдар көп қатынайды. Соны ескеріп темір жол басшылығы ескі вагондарды қазіргі климатқа сай жаңасына ауыстыруға инвестиция салса болмай ма? Жаз болса, билет таппай сандалатынымыз тағы бар, – дейді маңғыстаулық Зияда Жұмабекқызы. Жолаушылардың осы тектес реніші де, талабы да орынсыз дей алмайсың. Мәселенің мәнісін білмек болып, «Жолаушылар тасымалы» АҚ-ның Батыс филиалы, Атырау телімінің басшысы Ақылбек Бурханаддинді сөзге тарттық. Кеңестік вагондар 1988 жылы шығарылған. Олардың пайдалану мерзімі 28 жыл, содан соң олар күрделі жөндеуден өтіп, жүру уақыты 5 жылға ұзартылады. Бұл вагондарда желдеткіштер бар. Бірақ олардың қуаты кей пойыздарда 54 вольт, кейбірінде, мысалы «Атырау-Алматы» және «Атырау-Астарахань» пойыздарында 110 вольт. Вагондардың шығу уақытын ескерсек, ол кезде біздің елімізде 50 градус ыстық ауа өте сирек болатын. Қазіргі күні үш ай жаз бойы 48-49 градус ыстықтан асқанда, вагондардағы желдеткіштің вагон ішін салқындатуға қуаты жетпейтіні белгілі болып отыр. Мұндайда вагон ішіндегі терезелерді ашып, желдету әдісін қолданамыз. Бірақ, аптап ыстықта бұл да көмектеспейді. Атырау мен Алматы қалалары арасында халық жиі әрі көп қатынайды. Жаз мезгілінде билет тапшы. Қазірдің өзінде тамыз айының онкүндігіне дейін билеттер сатылып қойылған. Халықтың сұранысы ескеріліп, «Жолаушылар тасымалы»АҚ «Атырау – Алматы» бағыты­на бұрынғы кеңестік кездегі вагондардан бес пойыз шығаруға шешім қабылдады. Бұл пойыздардан өзге халық  «Тұл­пар-Тальго» пойызының қызметін пайда­ла­на алады, – деді ол. Телім басшысының айтуынша, «Атырау – Алматы» бағытындағы пойыздың купесіне билет 12 мың 104 теңге, плацкарт 7,757 теңге, ал Тальго пойызына билеттер 25 мың 464 теңге. Бірақ, Тальгоға билетті 15-күн не 1 ай бұрын алғанда билет құны едәуір арзанға түседі. Ал енді «Астрахань – Мәс­кеу» бағытындағы пойыздың билет құны, фирмалық болмаса да қымбат.  «Астрахань – Мәскеу» бағы­тында купемен жету үшін 45 636 теңге, плацкарттағы орын құны – 26 206 теңге. Айырмашылық орасан және бір ескеретін жайт – Астана мен Атыраудың арасы 1 мың 839 шақырым болса, Астрахань мен Мәскеудің арасы – 1 мың 532 шақырым. Салыстырмалы түрде алғанда, Қазақстандағы пойыз билетінің құны қолжетімді.  «Жолаушылар тасымалы» АҚ мамандары сөзіне сүйенсек, ескі вагондарды жаңасына ауыстыратын күн де алыс емес. Алдағы алты-жеті жылда халық жаңа әрі климатқа сай жаңа вагондармен ел арасына қатынау мүмкіндігіне ие болмақ.  Ал билет жағдайына келсек, Атырау темір жол вокзалында 4 билет кассасы тәулігіне 2 мыңнан аса адамға қызмет көрсетіп келеді. Жайық өңірінің халқын Астанаға тасымалдауға Атырау қаласынан жүретін 11 вагон тіркелген «Каспий» №47/48 –ші фирмалық пойызы, №19/20 «Тұлпар-Тальго» пойыздары жүзеге асырып келеді. Пойыздар бекітілген кестеге сай қатынауда.   Бүгінде «ЭКСПО» билеттері темір жол билеттерімен бірге жеңілдікпен сатылуда. Атырау мен Астана қалалары бағытында «ЭКСПО-2017» көрмесіне облыс халқы еш қиындықсыз баруы үшін арнайы пойыз шығарған. Соған қарамастан, жаз маусымы әрі «ЭКСПО» көрмесі өтіп жатқандықтан, Атырау –Алматы, Атырау – Астана бағыттарына билеттер жоқ. Бірақ, жолаушы  жол сапарына алдын ала  қамданған жағдайда, мұндай мәселе туындамасы анық. Әрі жолаушы шаруасы шығып билет іздеген жағдайда, билет кассасына барып билет алған азаматтардан қайтарылған билетке үмітті бола алатынын да ескерген жөн. Ал қандай пойызды таңдайтыны жолаушының өз еркі.

Тұрсын ҚАЛИМОВА, Атырау

Әлемде
23.07.2024
Германияда Еуро-2024 кезінде қалааралық пойыздармен 12 миллион жолаушы тасымалданды
Әлемде
23.07.2024
Еуропалық Одақ көлік жобаларына 7 миллиард еуро бөлмек
Жүк тасымалы
23.07.2024
ҚТЖ астық тасымалына дайындығын пысықтауда
Қауіпсіздік
23.07.2024
Атырауда техникалық-әдістемелік сабақ өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
23.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №60 23 шілде 2024 жыл
Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл