10 айда теміржолмен жүк тасымалдау көлемі 297 млн тоннаны құрады – министр

Жаңалықтар
21.11.2023, 09:50
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Мемлекет басшысының халыққа Жолдауындағы тапсырмасына орай Қазақстанды Еуропа мен Азия арасындағы негізгі көліктік транзиттік хабке айналдыру міндеті тұр. Осыған орай жүктелген тапсырмалардың дені теміржол саласына қатысты. Бүгінгі таңда елімізде 16 мың шақырымнан астам теміржол болса, алдағы уақытта соның ұзындығы тағы 1300 км-ге ұзарады.

Осы мақсатта қазіргі таңда 4 ірі жоба жүзеге асырылуда. Бұл туралы кеше ҚР көлік министрі Марат Қарабаев көлік саласын одан әрі дамытудың және аталған министрлік құзіретіне кіретін өзекті мәселелер бойынша өткізген баспасөз конференциясында айтты.  

Атап айтқанда, бұл жобалар бұған дейін қолға алынған Достық-Мойынты, Жетіген-Қазыбек бек және енді басталатын Дарбаза-Мақтаарал, Бақты-Аякөз темір жолдары. Бұл жобалардың екеуі бойынша бүгінде жұмыстар басталып кетті, қалған екеуі жыл соңына дейін жүзеге асырыла бастайды.  

– Бақты-Аягөз жолының құрылысы биыл басталады, жоба қуаттылығы – жылына 20 млн тонна жүк. Ал Дарбаза-Мақтаарал жолы Өзбекстанмен шекарада қосымша 10 млн тонна жүк өткізуге мүмкіндік береді. Осылайша Орта Азия бағытындағы түйісу нүктелері арқылы жүк тасымалын 40 млн тоннаға жеткізу көзделуде, – деді көлік министрі.  

Марат Қарабаевтың айтуынша, биылғы 10 айда теміржолмен жүк тасымалдау көлемі 297 млн тоннаны құрады, бұл – өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 3,5%-ға артық. Жыл соңына дейін мұны 300 млн тоннаға жеткізу жоспарланып отыр. Транзиттік тасымал көлемі 20 пайызға өсті. Сонымен қатар қолданыстағы теміржолдарды жөндеу, жаңа локомотивтер мен вагондар сатып алу, станциялар мен вокзал кешендерін жаңғырту жұмыстары жүргізіледі.  

– Қытай мен Қазақстан теміржолдары арасындағы екі түйісу нүктесі арқылы жүк тасымалы 28 млн тоннаны құрады. Осы нүктелер бойынша 2024-25 жылдары сол жақта қосымша 20 станциялық жол салу көзделуде. Бұл қосымша 14 млн тонна жүк тасымалдауға мүмкіндік береді. Өзге елдермен де шекаралық өткелдердегі өткізу қабілетін арттыруға күш салынуда. Одан бөлек елдің ішінде жүк тасымалын жақсартуға жаңа вагондар мен локомотивтер алынып жатыр, соның арқасында аталған нүктелердегі жүк тасымалы 56 млн тоннаға дейін жетеді, – деді министр.  

Жаңадан құрылған министрлікте су мен теміржол комитеті жасақталғанын тілге тиек еткен министр брифингте елдегі порттардың жағдайына да тоқталып өтті.  

– Қазіргі таңда ТХКБ дәлізінің танымалдылығы артып келеді. 2021 жылы осы дәліз арқылы 800 мың тонна жүк тасымалданса, былтыр ол 1,6 млн тоннаға жетті. Биыл 3,5 млн тоннаға жету көзделіп отыр. Жүктер Еуропа мен Азияның арасында тасымалданғанда үш елден өтеді. Қазақстан, Әзірбайжан, Грузия. Осы үшеуінің арасында бірыңғай бір компания ашылып, ол Астана қаржылық орталығында тіркелетін болып шешілді. Бұл компания бірыңғай логистикалық жағдайды жасап, бірыңғай тариф пен нақты жеткізу мерзімі белгіленетін болады. Егер бұрын жүктерді жеткізу мерзімі 50 күнге созылса, ендігі мақсат соны 15 күнге қысқарту, – деді министр.  

Баспасөз конференциясында, сонымен қатар, ведомство басшысы журналистердің көлік саласына қатысты түрлі сауалдарына жауап берді.  

 

Жүк тасымалы
18.09.2025
Қазақстаннан Қытайға өсімдік майының пилоттық партиясы жеткізілді
Цифрландыру
18.09.2025
Германия теміржолға 5G желісін енгізуде
Жаңалықтар
18.09.2025
Қарағандыда жүк пойызынан дизель ұрлаған қылмыстық топ ұсталды
Жаңалықтар
18.09.2025
Алматыда оқыту семинары өтті
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Адамдар неге пойызбен жүруді жөн санайды?
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Тағы қай бағыттың пойыздары Starlink интернетіне қосылатыны айтылды
Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды
Жаңалықтар / Мұрағат
16.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №75 16 қыркүйек 2025 жыл
Жаңалықтар
15.09.2025
ҚТЖ мен РЖД стратегиялық ынтымақтастық бойынша басым бағыттарды айқындап алды
Әлеумет
15.09.2025
Теміржолшының студент баласына жол ақысы өтеледі