Арыстық жолшылар ойлап тапқан баспалдақ

Аймақтар
20.06.2025, 09:23
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Арыс жол дистанциясы жолшыларының игілігінде 17 түрлі техника бар. Олардың 6-уы арнайы жабдықталған көлік болса, 4-уі тасымалдауға арналған ауыр жүк машиналары. Дистанцияда еңбек ететін үш жүзден астам жолшы 500 шақырымға жуық жолдың күтімін жасап отыр.

Көлік болған соң – сынбай, темір болған соң – тозбай тұрмайтыны белгілі. Десек те, сол техникалардың істен шыққанын қалыпқа келтіруде шапшаңдық пен шеберлік жүргізушілер үшін үлкен сын. Себебі, техниканы жылдам әрі сапалы жөндеу арқылы қатарға қосу біршама жауапкершілікті қажет етеді. Әрине, оның сыртында қауіпсіздік қағидасын қаперден шығаруға болмайды.  

Арыстық жолшылар осы істің орайын тапқандай. Олар ойлап тапқан ауыр жүк көлігінің дөңгелегіне арналған баспалдақ – мамандардың айтуынша, жұмыс өнімділігін арттырудағы тапқыр шешімнің бірі ретінде бағаланып отыр.  

«КамАз» көлігінің жүріс бөлігі мен қорабы да, тіпті қозғалтқышы да жүргізуші кабинасының астында орналасқаны баршамызға белгілі. Ал енді оны оңдап, жөндеу үшін немесе май, суын тексеріп күтіп-баптау үшін әлгі кабинаны көтеріп, адам астына кіруі қажет. Ал бұл әрекет қауіпсіз деп ешкім айта алмайды. Одан бөлек алдыңғы дөңгелектің үсті арқылы раманың ортасында орналасқан қозғалтқышқа қол жеткізу біршама қолайсыздықтар туындататыны өз алдына. Ол аздай нұсқаулық бойынша «КамАз»-ды күтіп-баптау мен жөндеп, оңдау жұмыстарына кемі 2 адамның қатысуы қажет. Шымкент матистралдық желі дирекциясы бастығының бірінші орынбасары Жомарт Мырзабеков бастаған бір топ жігіттер өзара ойласып, кеңесе келе дөңгелекке арналған басқыш-баспалдақ жасап шығарған. Үстіне екі адам шыққанда иіле қоймайтын металл конструкциядан жасалған басқышты тік тұрған дөңгелектің төбесіне кигізе қойғанда құдды бір баспалдақ па дерсің!.. Ал оны қолдану кезіндегі қолайлылық траекториясы мен тиімділігі өз алдына. Тіпті, екінші маманға да қажеттілік туындамай, бір адамның өзі алып жүк көлігін жөндеп-түзеуді оп-оңай жалғастыра береді. Яғни, кабина көтеріліп, биіктігі 125 сантиметрді құрайтын дөңгелекке кигізілген басқышқа адам шыққанда көлік қозғалтқышының бұлтарыс-қалтарысына дейін қол оңай жететін қолайлылық туындайды. Бұл кезде жөндеушінің жұмыс өнімділігі артады. Сонымен қатар, ыңғайсыз жағдайда еңкейіп, иілуден қорғап, жөндеушінің беліне физикалық күш түсуден сақтайды. Өз кезегінде бұл жүргізушіні шаршатпай, ұзағырақ өнімді еңбек етуге мүмкіндік береді.  

Арыс жол дистанциясының бас инженері Думан Асылханұлының айтуынша, негізінен идея авторы Жомарт Сырлыбайұлы. Ал идеяны іске асырған ПЧ-54 мекемесінің инженер-метрологы Данияр Шалқарұлы бастаған бір топ жүргізушілер мен слесарь, механик мамандар. Олардың бірі металл дәнекерлесе, енді бірі сырлап, тағы бірі сынақтан өткізіп, дөңгелекке арналған баспалдақтың кемшін тұсын жетілдірумен айналысқан.  

Жалпы, жоба туралы біршама уақыт айтылғанымен, кәсіпорында қолданысқа мамыр айынан бастап енгізілген. Оның себебі, жобаның сәуір айында Жол және құрылыс департаментіндегі техникалық кеңес мүшелерінің талқылауынан өтіп, оң бағасын алумен тікелей байланысты көрінеді. Осылайша, рационализаторлық ұсыныс оң қорытынды алып, авторға қаржылай сыйақы бөлінген және ПЧ-54 мекемесінде сәтті жүзеге асырылған.  

Жаңалықтар
14.10.2025
Қоғамдық тыңдау өтті
Цифрландыру
14.10.2025
Сандық жүйеге көшу – уақыт талабы
Инфрақұрылым
14.10.2025
«Бақты-Аягөз» құрылысы қарқын алды
Жаңалықтар
14.10.2025
Колледж оқытушылары ҚТЖ-да тағылымдамадан өтті
Аймақтар
14.10.2025
Семейлік теміржолшылар 5 мың түп көшет отырғызды
Аймақтар
14.10.2025
Экочеллендж жалғасып жатыр
Инфрақұрылым
14.10.2025
Жаңа жолдың тиімділігі неде?
Инфрақұрылым
14.10.2025
Түркістан өңірінде алты вокзалда ауқымды жұмыс жүріп жатыр
Жаңалықтар
14.10.2025
Мұражайға саяхат
Спорт
14.10.2025
Кәсіподақтар күніне орай теміржолшылар арасында боулингтен жарыс өтті
Қауіпсіздік
14.10.2025
Теміржолшылар мен құтқарушылар төтенше жағдайға дайындықтарын пысықтады
Әлеумет
14.10.2025
Теміржолшыға шұғыл көкмек қажет
Спорт
14.10.2025
Дәстүрлі турнир жалғасын тапты
Жаңалықтар / Мұрағат
14.10.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №84-85 14 қазан 2025 жыл
Қауіпсіздік
13.10.2025
Темір жол қателікті кешірмейді
Жаңалықтар
13.10.2025
Бақты – Аягөз теміржол желісінің құрылысы талқыланды
Аймақтар
13.10.2025
Теміржолшылар кәсіподағына – 120 жыл: Жамбылда үздіктер марапатталды
Аймақтар
13.10.2025
Қисановтар әулеті – байқау жеңімпазы
Спорт
13.10.2025
Корттағы күш пен құлшыныс
Жүк тасымалы
13.10.2025
Қазақстан логистика арқылы экономиканы дамытуды көздеп отыр