Мұнайға тартылған жол
Социум
06.09.2016, 17:37

Батыс Қазақстанға тартылған темір жол, ең алдымен мұнай өндірісін дамыту, мұнай өнімдерін тасымалдау үшін салынғаны белгілі. Өткен ғасырдың 60-шы жылдары Маңғыстауда Өзен, Жетібай кеніштерінің ашылуы өз кезіндегі маңызы бойынша казіргі Ресейдің – Тюмень, Қазақстанның – Теңіз мұнай алыптарымен тең тұратын жаңалық болды.
Оны игеру үшін әрине аса зор өндірістік, әлеуметтік, инфрақұрылымдық шараларды атқару керек болды. Ал мұның бәрі теміржолсыз жүзеге аспайтыны түсінікті. 1963 жылы 30 қаңтарда КСРО Көлік жолы құрылысы министрінің Гурьевте (бүгінгі Атырау) № 99 құрылыс басқармасын құру туралы № 30 бұйрығы шықты. № 99 құрылыс басқармасы уақытша Мақат станциясында орналасқан.
Қазақ темір жолын дамытуда дара үлесі бар басқарма әуелі 700 шақырымдық Мақат – Маңғыстау, кейін 1967 жылы оны 884 шақырымға дейін ұзартып, Өзенге жететін темір жол төсеп шықты. Сол-ақ екен, темір жолмен өндірістік-технологиялық жабдықтар, іргесі қаланып жатқан жас қалалар мен жаңа елді мекендерге қажетті құрылыс материалдары толассыз тасымалдау басталды. Мұндай аса ауқымды қаракеттерге әзірлігі жоқ қияндағы түбекке тәулік сайын тұтынатын ауыз су мен азық-түлікке дейін темір жол арқылы тасылды.
Мұнайға тартылған жол Құлсары станциясы арқылы өтіп, 11-ші жол дистанциясы толассыз жүк тасымалын үздіксіз қамтамасыз етіп тұрды. 1966 –1989 жылдар аралығында дистанцияны Б. Корся, И. Аймұрзаев, Н. Есенбергенов, З.Садуов сынды жолшылар басқарды. 1989 жылы сол кездегі мекеме басшылары сайланып қойылсын деген талапқа сайкес еңбек жолын осы дистанцияда жол монтеры болып бастап, бригадир, жол шебері, аға шебері, бас инженер лауазымына дейін көтерілген Шамшадин Сисенғалиұлы Құрманбаев басшылыққа келіп, 2003 жылға дейін үздіксіз жетекшілік етті. Отыз жыл жол шаруашылығының «отымен кіріп, күлімен шыққан» басшы дистанцияны үздіктер қатарына көтеріп, бірнеше буын мамандар легін тәрбиелеп шығарды. Күні бүгінге дейін дистанциядан 8 адам «Құрметті теміржолшы» төс белгісіне ие болған екен. Олар: З. Сәдуов (марқұм), Қ Аленов, Т.Садешов , Т. Жалмұханов, Ш. Жалмұханов, Ж. Еркімбаев, К. Нұрғожиев, Ш.Құрманбаевтар.
Әрине, құрылғанына биыл аттай 50 жыл толып отырған дистанция осы уақыт аралығында өрлеу де, құлдырау да кезеңдерін бастан кешіпті. Соңғы 10-12 жылдың ішінде мекемеде 6 басшы ауысқан. Бір кезде шаруасы дөңгеленген мекеме жұмысын қайта жандандыру мақсатында «ҚТЖ» ҰК» АҚ – Магистральдық желі дирекция басшылығы 2015 жылы дистанция басшылығына Ш. Құрманбаевты қайта тағайындады. Ш. Құрманбаев дистанцияның бас инженері Ж.Шықыбаевпен екеуі жалпы ұзындығы 300 км құрайтын телім бойын түгел аралап шығып, дистанцияда еңбек ететін 383 адамның түгелімен дерлік кездесіп, проблемалық мәселелермен, теміржолшылармен жақын танысып, тәртіп босаңсып, көрсеткіштері төмендеп кеткен өндірісті оңалтуға күш салды. Білікті де іскер, өз ісіне шын ниетпен берілген, еңбегіне аса жауапкершілікпен қарайтын мамандарға сенім артылып, нәтиже көп күттірмей, жол дистанцияның жұмысы кең серпінмен өрлеу кезеңіне аяқ басты.
Бүгінде Құлсары жол дистанциясы Мақат – Құлсары – Бейнеу телімдеріне қызмет көрсетіп, жалпы ұзындығы 300 км негізгі жолдың күтіміне жауап береді. Осы аралықта 5-ші дәрежелі 16 разъезд және 86 км станциялық жолы мен 220 бұрма бағыттағыштары бар. Дистанцияда 3 аға шебер бар, олардың арқайсысында 5 айналым бар. Әр біреуінің арасы 18-20 км. Айналымдағы жол шебелерінің қарамағында 2-3 бригада бар. Әр бригада құрамында 15-20 жол монтері еңбек етеді. Ақаутапқыш операторлар және жасанды құрылыстарды, көпірлерді тексеретін екі цех қолданыста.
2016 жылдың алғашқы жартыжылдығын дистанция ұжымы абыроймен орындап шықты. Жоспар 85 балл болса, оны 56 балдық көрсеткішке жеткізіп, жол күтім «жақсы» деген баға иеленді. Әсіресе № 11-ші айналымның жол шебері М. Наурызбаевтың, №13-ші айналымның жол шебері А. Әменовтің қарамағындағы телімдер жоғары сапалы күтімімен көзге түскен.
Жолшылар ұжымы дистанцияның 50 жылдығына орай биылғы еңбек көрсеткіштерін табысты орындауға күш салуда.
М.Хайруллин, ҚР журналистер одағының мүшесі
Пассажирские перевозки
12.09.2025
Поддержка отечественного производства, долгосрочные контракты и внедрение ИИ: что изменилось в системе закупок КТЖ в 2025 году
Регионы
12.09.2025
Месячник «Автосцепному устройству локомотивов – надежную работу!» проходит в ТЧЭ-22
Новости
12.09.2025
Журналистов ознакомили с производством подвижного состава на предприятиях Трансмашхолдинга (ФОТО)
Регионы
12.09.2025
Грузооборот по станции Алтынколь вырос на 18%
Новости
12.09.2025
Более 1 400 работников КТЖ отмечены государственными и отраслевыми наградами
Новости / Архив
12.09.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №74 от 12 сентября 2025 года
Пассажирские перевозки
11.09.2025
Более 70 тысяч пассажиров воспользовались спутниковым интернетом в поездах
Новости
11.09.2025
Более 63 тысяч нарушителей наказаны на объектах транспорта
Новости
11.09.2025
ТЭ26 заменит сразу четыре серии тепловозов
Новости
11.09.2025
Транспортная полиция определила задачи на предстоящий период
КТЖ в лицах
11.09.2025
Дежурная Лариса Коломынцева посвятила станции Жайык более 40 лет
Грузовые перевозки
11.09.2025
Перевозку зерна обсудили в КТЖ
Грузовые перевозки
10.09.2025
Более 17 тыс. тонн пшеницы перевезено без смены контейнеров из Казахстана во Вьетнам
Пассажирские перевозки
10.09.2025
Нацперевозчик предоставил вагоны для музыкального реалити-шоу «Voice Beyond Horizon»
Регионы
10.09.2025
Месячник «Прими меры – сохрани жизнь» стартовал в Павлодарском регионе
Регионы
10.09.2025
Профилактику несчастных случаев на железной дороге усилили в Восточном Казахстане
Грузовые перевозки
10.09.2025
Перевозка зерновых удвоилась за семь месяцев в Акмолинском регионе
Грузовые перевозки / Цифра недели
09.09.2025
Грузоперевозки железнодорожным транспортом выросли на 4%
Новости
09.09.2025
Вагоны габарита Т: новый стандарт комфорта на железной дороге (ФОТО)
Регионы
09.09.2025
Около 17 км скотоизгороди возведут в сентябре в Карагандинском регионе