Орталық Азия арқылы өтетін транзит көлемі 70%-ға артты

Жүк тасымалы
15.10.2025, 16:12
Қазақстан теміржолшысы

Орталық Азия теңізге тікелей шығатын жолы жоқ аймақ болғанымен, бұл оның дамуына кедергі емес екенін дәлелдеді. Бүгінде өңір Еуразияның дәл жүрегінде орналасқан тиімді географиялық орны мен ауқымды инфрақұрылымдық жобалардың арқасында құрлықаралық транзиттік хабқа айналып келеді, деп хабарлайды Rail-news.kz.

2020–2024 жылдар аралығында аймақ арқылы өтетін жүк транзитінің көлемі 70%-ға өскен. Бұл – уақытша құбылыс емес, тұрақты өсімнің айғағы.

Барлық транзиттік ағындардың 80%-ы Қазақстан мен Өзбекстан арқылы өтеді, ал жалпы транзит көлемінің шамамен 60%-ы теміржол көлігімен тасымалданады.

Транзиттің 70%-дан астамы Қытай мен Ресей, Түркия, Ауғанстан және Еуропа елдері арасындағы бағыттарға тиесілі.

Транзиттік тасымалдардың белсенді артуы – үлкен жолдың басы ғана. Еуразиялық көлік жүйесінің дамуы транзиттік әлеуетті ұлғайтудың және құрлықтық сауда торабына айналудың басты тетігі болып отыр. Еуразиялық даму банкінің (ЕАДБ) Көлік жобалары обсерваториясының дерегінше, 2035 жылға дейін Орталық Азиядағы көлік дәліздерін дамытуға 52 млрд АҚШ долларынан астам инвестиция құйылады.

ЕАДБ Басқарма төрағасының орынбасары, бас экономист Евгений Винокуров бұл үрдісті былай түсіндірді:

«Соңғы бес жылда Орталық Азия елдерінің Қытаймен сыртқы саудасы екі есеге артты. Осыған параллель транзиттік ағындар 70%-ға өсті. Бірақ бұл – тек бастамасы. Теңізге шығатын жолы жоқ және әлемдік нарықтардан алшақ орналасқан Орталық Азияға сапалы инфрақұрылым қажет. Біздің бағалауымыз бойынша, бұл шамамен 53 млрд доллар. Оның едәуір бөлігі Солтүстік–Оңтүстік бағытын дамытатын көлік жобаларына жұмсалуы тиіс. Бұл тек халықаралық «Солтүстік–Оңтүстік» дәлізі ғана емес, сонымен қатар Парсы шығанағы мен Оңтүстік Азия елдерімен сауданы жаңа деңгейге шығаратын Трансауған бағытына да қатысты».

Транзиттің өсуі тек теміржол немесе жол құрылысына емес, «жұмсақ инфрақұрылымға» да тәуелді. Шекарадан өту рәсімдерін жеңілдету транзиттік ағындарды жеделдетіп, ал тарифтік саясатты үйлестіру контейнерлік тасымалдардың құнын төмендетеді.

Осылайша, Орталық Азия елдері географиялық шектеулерді өз артықшылықтарына айналдырып, Еуразияның ең маңызды көлік және логистикалық орталықтарының біріне айналып келеді.

Жаңалықтар
01.12.2025
«Жыл машинисі» байқауы мәреге жетті
Жаңалықтар
01.12.2025
Теміржолшылар еңбекті қорғауды бизнес-процестерге интеграциялау мәселелерін талқылады
Әлеумет
01.12.2025
Жастардың жанды бастамасы
Аймақтар
01.12.2025
Болашақ теміржолшылармен кездесті
Жаңалықтар
01.12.2025
ҚТЖ-да «е-Өтініш» жүйесінде азаматтардың өтініштерімен жұмыс бойынша оқыту өтті
Жолаушылар тасымалы
30.11.2025
ҚТЖ «Алматы – Новосибирск» бағытына жаңа вагондарды жолға шығарды
Жүк тасымалы / Апта саны
28.11.2025
Достық - Мойынты екінші жолдарымен 1,2 мыңнан астам пойыз өтті
Жаңалықтар
28.11.2025
Қазақстан–Швейцария іскерлік кеңесіне 25-тен аса швейцариялық компания қатысты
Жүк тасымалы
28.11.2025
Қостанайда астықты теміржол көлігімен тасымалдау 20% өсті
Жаңалықтар
28.11.2025
Достық және Алтынкөл станцияларының қызметкерлері ҚХР-да өткен семинарға қатысты
Сұхбат
28.11.2025
Қауіпсіздікті күшейтуге күш салудамыз
Аймақтар
28.11.2025
Қостанай өңірінде контейнерлік пойыздарды ресімдеудің ашық тәртібі енгізілді
Аймақтар
28.11.2025
Өткелдерді жаңарту жалғасуда
Жаңалықтар
28.11.2025
Астанада қозғалыс қауіпсіздігі бойынша байқау өтті
Жаңалықтар
28.11.2025
Ташкентте Транскаспий көлік дәлізі мен байланысты дамыту жөніндегі Инвесторлар форумы өтті
Қауіпсіздік
28.11.2025
Практикалық сабаққа қатысты
Жаңалықтар
28.11.2025
ҚТЖ және Rail Cargo Austria транзиттік осьті күшейтуде
Жаңалықтар / Мұрағат
28.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №99 28 қараша 2025 жыл
Аймақтар
27.11.2025
Теміржолшы кәсібіне құрмет
Аймақтар
27.11.2025
Техникалық кітапханаға – 90 жыл