Жаңа жобаны жүзеге асыраудан ұтарымыз көп

Цифровизация
14.11.2019, 21:56
Райхан Рахметова

«Қазақстан темір жолы» компаниясының алдына қойған басты стратегиялық мақсаттарының бірі – компания жұмысының тиімділігін арттырып, оны 2023 жылға қарай қаржылық дағдарыс аймағынан алып шығу. Осы бағыттағы басымдық – пойыздар қозғалысы қауіпсіздігін және халықаралық бағдарлардың бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз етуге жағдай жасап, қолданыстағы инфрақұрылымды жаңғырту болып отыр.

Аталған Стратегияны жүзеге асырудың басты құралы – «Цифрлық трансформация» бағдарламасы. Соның шеңберінде «Пойыздар қозғалысын басқару орталығы» жобасын жүзеге асыру барысы туралы осы сәрсенбіде компанияда ақпараттық күн ұйымдастырылды.

Жиынға төрағалық еткен «ҚТЖ» ҰК» АҚ басқарма төрағасының орынбасары Қанат Әлмағамбетов жобаның мақсаттары мен тиімділіктерін түсіндіріп берді.

– Бұл жоба мақсаты – пойыздар қозғалысын автоматты түрде басқару, есепті автоматтандыру, өндірістік қызметті жоспарлау, талдау және бақылау үшін моральдық тұрғыда ескірген және тозған ДЦ жүйесін жеке өңдеу бойынша заманауи микропроцессорлық құрылғыларына ауыстыру. Мұның тиімділігі неде? Тиімділігі – пойыздар туралы ақпараттық мәліметтер есебімен автоматты тәртіпте телімдерде пойызға қатысты болатын жағдайларды үздіксіз бақылау, телімдік жылдамдықты арттыру, КТСМ құрылғылары көрсеткен, станция аралықтарында пойыздардың аялдауынан болатын өнімсіз шығындарды азайту, технологиялық процесс графигінің орындалуын бақылау, ұлттық компания телекоммуникациясының цифрлық желілерін құру болып отыр, – деді ол.

Барлық телімдерде микропроцессорлық диспетчерлік орталықтандыруды енгізіп болғаннан кейін қазірден бастап-ақ пойыздарды басқару орталығын екі бағыт бойынша құру мәселесі қарастырылуда. Бірінші нұсқа – Ақтөбе, Көкшетау, Қарағанды, Семей және Алматы қалаларында пойыздар қозғалысын басқарудың бес өңірлік орталығын және НұрСұлтан қаласында бір басты орталық ашу. Екіншісі – Нұр-Сұлтан қаласында пойыздар қозғалысын басқарудың бір орталығын құру.

Жоба жүзеге асқаннан кейін бірқатар станциялар мен станция аралықтарын бағыттама бұрмалары мен бағдаршамдардың бір қосынынан басқару, пойызбен қатысты жағдайлардың автоматты тәртібін үздіксіз бақылау мүмкіндігі туады. Тасымалдау процесін жүйелі ситуациялық талдауды, пойыздардың тұрып қалуын болжалдау мен талдауды қамтамасыз етеді. Пойыздарды өткізуде және құрамдарды бекітуде қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша түрлі басқару деңгейіндегі жұмысшы-қызметкерлердің әрекеті бақылауға алынады. Қысқасы, Қанат Әлмағамбетовтің айтуынша жаңа жобаны жүзеге асырудан ұтарымыз көп.

Жобаны жүзеге асыру мерзімі – 2018-2025 жылдар аралығы. Оны іске қосқаннан кейін пойыздар жағдайы туралы ақпаратты бірыңғай орталыққа беру мүмкіндігі туады. Былтырдан бері жоба іске қосылғалы бірқатар жұмыстар атқарылыпты. Атап айтқанда, Ақтөбе, Атырау магистральдық желі бөлімшелеріндегі 4 телімге микропроцессорлық диспетчерлік орталықтандыру енгізілді. Жоспарланған 127 желілік-аппарат залының үшеуінде жабдықтар цифрлық арнатүзгіш құралдарға ауыстырылды. 36 белгі беру және байланыс дистанциясының 11-де пойыз жүріп келе жатқанда жылжымалы құрам бойынша автоматтандырылған бақылау жүйесі енгізілді. 36 ШЧ-да СЦБ және байланыс құрылғылары бойынша түбегейлі және дәнекерлеуді енгізудің автоматтандырылған жүйесі іске қосылды.

«Пойыздар қозғалысын басқару орталығы» жобасын жүзеге асыруды бастауға бірнеше факторлар алғышарт болды. Мәселен, кейбір телімдерде диспетчерлік орталықтандыру жүйесінің жоқтығы, диспетчерлік орталықтандыруда релелік жүйенің болуы, көлік дәліздеріне кіретін телімдердің өткізгіштік қабілетін қамтамасыз етудің мүмкін еместігі, кейбір телімдерде жылжымалы құрам жағдайын басқару құрылғыларының болмауы, ақпарат тарату арналарында «ҚТЖ» ҰК» АҚ желісі қажеттіліктерін қамтамасыз етудің мүмкін еместігі.

Жиында жобаның ағымдағы жағдайы мен жақын уақытқа арналған жоспарлар туралы «Магистральдық желі дирекциясы» филиалының телемеханика және телекоммуникация, автоматика департаментінің директоры А.Әбдірахманов мәлімет берді. 

Грузовые перевозки
03.07.2024
За полгода перевозки в направлении КНР увеличились на 12,5%
Новости
02.07.2024
Более 40 документов подписали в рамках Казахстанско-Китайского делового совета
Инфраструктура
02.07.2024
Грузовые вагоны произвели в Атырау
Новости
02.07.2024
Успехи инициативы «Один пояс, один путь» отметил председатель правления «Самрук-Қазына» на Казахстанско-Китайском Деловом Совете
Грузовые перевозки
02.07.2024
Около пяти тысяч грузовых поездов прошло через Казахстан в Китай - посол КНР
Новости
02.07.2024
Марат Карабаев встретился с министром транспорта КНР в Астане
Грузовые перевозки
02.07.2024
Объем грузоперевозок по железной дороге между Казахстаном и Китаем продолжает показывать рост
Новости
02.07.2024
Первые маневровые локомотивы в рамках соглашения КТЖ и CRRC досрочно поступили на станцию Алтынколь
Грузовые перевозки
02.07.2024
Автоматизированное ведение графика исполненного движения поездов стало доступно на нескольких участках в Казахстане
Регионы
02.07.2024
Профилактические работы ведут в Алматинской дистанции электроснабжения
Грузовые перевозки
02.07.2024
Телемеханическую систему контроля бодрствования машиниста внедрили в КТЖ
Пассажирские перевозки
02.07.2024
Количество инва-купе увеличивается в Казахстане
Новости / Архив
02.07.2024
Газета «Қазақстан теміржолшысы», №55 от 02 июля 2024 года
Новости
02.07.2024
Президент Казахстана подписал расширяющие сотрудничество с Китаем в транспортной сфере законы
История железной дороги
01.07.2024
Жамбылское эксплуатационное локомотивное депо отмечает вековой юбилей
Новости
01.07.2024
Вокзалы Астаны перешли на усиленный режим
Новости
01.07.2024
Kazlogistics и Global Logistics Alliance подписали Меморандум о сотрудничестве
Новости
01.07.2024
Условную течь серной кислоты ликвидировали на станции Уштобе
Грузовые перевозки
01.07.2024
Организация тюркских государств создала Альянс логистических центров и грузоперевозчиков
Спорт
01.07.2024
Турнир по бильярду среди железнодорожников прошел в Астане