Жаңа жобаны жүзеге асыраудан ұтарымыз көп

Цифровизация
14.11.2019, 21:56
Райхан Рахметова

«Қазақстан темір жолы» компаниясының алдына қойған басты стратегиялық мақсаттарының бірі – компания жұмысының тиімділігін арттырып, оны 2023 жылға қарай қаржылық дағдарыс аймағынан алып шығу. Осы бағыттағы басымдық – пойыздар қозғалысы қауіпсіздігін және халықаралық бағдарлардың бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз етуге жағдай жасап, қолданыстағы инфрақұрылымды жаңғырту болып отыр.

Аталған Стратегияны жүзеге асырудың басты құралы – «Цифрлық трансформация» бағдарламасы. Соның шеңберінде «Пойыздар қозғалысын басқару орталығы» жобасын жүзеге асыру барысы туралы осы сәрсенбіде компанияда ақпараттық күн ұйымдастырылды.

Жиынға төрағалық еткен «ҚТЖ» ҰК» АҚ басқарма төрағасының орынбасары Қанат Әлмағамбетов жобаның мақсаттары мен тиімділіктерін түсіндіріп берді.

– Бұл жоба мақсаты – пойыздар қозғалысын автоматты түрде басқару, есепті автоматтандыру, өндірістік қызметті жоспарлау, талдау және бақылау үшін моральдық тұрғыда ескірген және тозған ДЦ жүйесін жеке өңдеу бойынша заманауи микропроцессорлық құрылғыларына ауыстыру. Мұның тиімділігі неде? Тиімділігі – пойыздар туралы ақпараттық мәліметтер есебімен автоматты тәртіпте телімдерде пойызға қатысты болатын жағдайларды үздіксіз бақылау, телімдік жылдамдықты арттыру, КТСМ құрылғылары көрсеткен, станция аралықтарында пойыздардың аялдауынан болатын өнімсіз шығындарды азайту, технологиялық процесс графигінің орындалуын бақылау, ұлттық компания телекоммуникациясының цифрлық желілерін құру болып отыр, – деді ол.

Барлық телімдерде микропроцессорлық диспетчерлік орталықтандыруды енгізіп болғаннан кейін қазірден бастап-ақ пойыздарды басқару орталығын екі бағыт бойынша құру мәселесі қарастырылуда. Бірінші нұсқа – Ақтөбе, Көкшетау, Қарағанды, Семей және Алматы қалаларында пойыздар қозғалысын басқарудың бес өңірлік орталығын және НұрСұлтан қаласында бір басты орталық ашу. Екіншісі – Нұр-Сұлтан қаласында пойыздар қозғалысын басқарудың бір орталығын құру.

Жоба жүзеге асқаннан кейін бірқатар станциялар мен станция аралықтарын бағыттама бұрмалары мен бағдаршамдардың бір қосынынан басқару, пойызбен қатысты жағдайлардың автоматты тәртібін үздіксіз бақылау мүмкіндігі туады. Тасымалдау процесін жүйелі ситуациялық талдауды, пойыздардың тұрып қалуын болжалдау мен талдауды қамтамасыз етеді. Пойыздарды өткізуде және құрамдарды бекітуде қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша түрлі басқару деңгейіндегі жұмысшы-қызметкерлердің әрекеті бақылауға алынады. Қысқасы, Қанат Әлмағамбетовтің айтуынша жаңа жобаны жүзеге асырудан ұтарымыз көп.

Жобаны жүзеге асыру мерзімі – 2018-2025 жылдар аралығы. Оны іске қосқаннан кейін пойыздар жағдайы туралы ақпаратты бірыңғай орталыққа беру мүмкіндігі туады. Былтырдан бері жоба іске қосылғалы бірқатар жұмыстар атқарылыпты. Атап айтқанда, Ақтөбе, Атырау магистральдық желі бөлімшелеріндегі 4 телімге микропроцессорлық диспетчерлік орталықтандыру енгізілді. Жоспарланған 127 желілік-аппарат залының үшеуінде жабдықтар цифрлық арнатүзгіш құралдарға ауыстырылды. 36 белгі беру және байланыс дистанциясының 11-де пойыз жүріп келе жатқанда жылжымалы құрам бойынша автоматтандырылған бақылау жүйесі енгізілді. 36 ШЧ-да СЦБ және байланыс құрылғылары бойынша түбегейлі және дәнекерлеуді енгізудің автоматтандырылған жүйесі іске қосылды.

«Пойыздар қозғалысын басқару орталығы» жобасын жүзеге асыруды бастауға бірнеше факторлар алғышарт болды. Мәселен, кейбір телімдерде диспетчерлік орталықтандыру жүйесінің жоқтығы, диспетчерлік орталықтандыруда релелік жүйенің болуы, көлік дәліздеріне кіретін телімдердің өткізгіштік қабілетін қамтамасыз етудің мүмкін еместігі, кейбір телімдерде жылжымалы құрам жағдайын басқару құрылғыларының болмауы, ақпарат тарату арналарында «ҚТЖ» ҰК» АҚ желісі қажеттіліктерін қамтамасыз етудің мүмкін еместігі.

Жиында жобаның ағымдағы жағдайы мен жақын уақытқа арналған жоспарлар туралы «Магистральдық желі дирекциясы» филиалының телемеханика және телекоммуникация, автоматика департаментінің директоры А.Әбдірахманов мәлімет берді. 

Новости / Архив
03.06.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №42 от 03 июня 2025 года
Новости
02.06.2025
Стотысячный контейнер отправлен из Сианя по ТМТМ
Регионы
02.06.2025
Итоги весеннего комиссионного осмотра подвели в Павлодарском регионе
Регионы
02.06.2025
Учения по тушению лесного пожара прошли в окрестностях Риддера
Новости
02.06.2025
Карагандинский железнодорожный колледж отмечает 60-летний юбилей
Новости
02.06.2025
Участие ÖBB в развитии ТМТМ обсудили в Астане
Новости
02.06.2025
Казахстан представил транспортный потенциал на AIF-2025
Новости
02.06.2025
Минтранс РК и CMA CGM обсудили развитие перевозок по ТМТМ
Регионы
02.06.2025
Школьникам напомнили о правилах безопасности на железной дороге в Костанае
Пассажирские перевозки
01.06.2025
Более 484 тысяч детей перевезено поездами КТЖ
Новости
01.06.2025
Водитель бросил авто на железнодорожных путях в Туркестанской области
Новости
01.06.2025
Первое сервисное депо Alstom открылось в Шу
Пассажирские перевозки
01.06.2025
Первый туристический поезд из Сианя прибыл в Алматы
Новости
31.05.2025
KTZ Express и TCS Logistics подписали меморандум о сотрудничестве
Новости
31.05.2025
Завершаются приготовления к пуску контейнерного хаба в Актау
Новости
31.05.2025
Казахстан и Австрия намерены расширять логистическое сотрудничество
Новости
31.05.2025
Развитие транспортно-логистического сотрудничества обсудили КТЖ и делегация из Омана
Новости
30.05.2025
Потенциальное сотрудничество в сфере транспорта и логистики обждуждают Казахстан и Республика Конго
Грузовые перевозки
30.05.2025
Экспорт казахстанского зерна вырос на 58,1%
Регионы
30.05.2025
Весенний комиссионный осмотр завершён на сети Алматинского региона