Жаңа жобаны жүзеге асыраудан ұтарымыз көп

Цифровизация
14.11.2019, 21:56
Райхан Рахметова

«Қазақстан темір жолы» компаниясының алдына қойған басты стратегиялық мақсаттарының бірі – компания жұмысының тиімділігін арттырып, оны 2023 жылға қарай қаржылық дағдарыс аймағынан алып шығу. Осы бағыттағы басымдық – пойыздар қозғалысы қауіпсіздігін және халықаралық бағдарлардың бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз етуге жағдай жасап, қолданыстағы инфрақұрылымды жаңғырту болып отыр.

Аталған Стратегияны жүзеге асырудың басты құралы – «Цифрлық трансформация» бағдарламасы. Соның шеңберінде «Пойыздар қозғалысын басқару орталығы» жобасын жүзеге асыру барысы туралы осы сәрсенбіде компанияда ақпараттық күн ұйымдастырылды.

Жиынға төрағалық еткен «ҚТЖ» ҰК» АҚ басқарма төрағасының орынбасары Қанат Әлмағамбетов жобаның мақсаттары мен тиімділіктерін түсіндіріп берді.

– Бұл жоба мақсаты – пойыздар қозғалысын автоматты түрде басқару, есепті автоматтандыру, өндірістік қызметті жоспарлау, талдау және бақылау үшін моральдық тұрғыда ескірген және тозған ДЦ жүйесін жеке өңдеу бойынша заманауи микропроцессорлық құрылғыларына ауыстыру. Мұның тиімділігі неде? Тиімділігі – пойыздар туралы ақпараттық мәліметтер есебімен автоматты тәртіпте телімдерде пойызға қатысты болатын жағдайларды үздіксіз бақылау, телімдік жылдамдықты арттыру, КТСМ құрылғылары көрсеткен, станция аралықтарында пойыздардың аялдауынан болатын өнімсіз шығындарды азайту, технологиялық процесс графигінің орындалуын бақылау, ұлттық компания телекоммуникациясының цифрлық желілерін құру болып отыр, – деді ол.

Барлық телімдерде микропроцессорлық диспетчерлік орталықтандыруды енгізіп болғаннан кейін қазірден бастап-ақ пойыздарды басқару орталығын екі бағыт бойынша құру мәселесі қарастырылуда. Бірінші нұсқа – Ақтөбе, Көкшетау, Қарағанды, Семей және Алматы қалаларында пойыздар қозғалысын басқарудың бес өңірлік орталығын және НұрСұлтан қаласында бір басты орталық ашу. Екіншісі – Нұр-Сұлтан қаласында пойыздар қозғалысын басқарудың бір орталығын құру.

Жоба жүзеге асқаннан кейін бірқатар станциялар мен станция аралықтарын бағыттама бұрмалары мен бағдаршамдардың бір қосынынан басқару, пойызбен қатысты жағдайлардың автоматты тәртібін үздіксіз бақылау мүмкіндігі туады. Тасымалдау процесін жүйелі ситуациялық талдауды, пойыздардың тұрып қалуын болжалдау мен талдауды қамтамасыз етеді. Пойыздарды өткізуде және құрамдарды бекітуде қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша түрлі басқару деңгейіндегі жұмысшы-қызметкерлердің әрекеті бақылауға алынады. Қысқасы, Қанат Әлмағамбетовтің айтуынша жаңа жобаны жүзеге асырудан ұтарымыз көп.

Жобаны жүзеге асыру мерзімі – 2018-2025 жылдар аралығы. Оны іске қосқаннан кейін пойыздар жағдайы туралы ақпаратты бірыңғай орталыққа беру мүмкіндігі туады. Былтырдан бері жоба іске қосылғалы бірқатар жұмыстар атқарылыпты. Атап айтқанда, Ақтөбе, Атырау магистральдық желі бөлімшелеріндегі 4 телімге микропроцессорлық диспетчерлік орталықтандыру енгізілді. Жоспарланған 127 желілік-аппарат залының үшеуінде жабдықтар цифрлық арнатүзгіш құралдарға ауыстырылды. 36 белгі беру және байланыс дистанциясының 11-де пойыз жүріп келе жатқанда жылжымалы құрам бойынша автоматтандырылған бақылау жүйесі енгізілді. 36 ШЧ-да СЦБ және байланыс құрылғылары бойынша түбегейлі және дәнекерлеуді енгізудің автоматтандырылған жүйесі іске қосылды.

«Пойыздар қозғалысын басқару орталығы» жобасын жүзеге асыруды бастауға бірнеше факторлар алғышарт болды. Мәселен, кейбір телімдерде диспетчерлік орталықтандыру жүйесінің жоқтығы, диспетчерлік орталықтандыруда релелік жүйенің болуы, көлік дәліздеріне кіретін телімдердің өткізгіштік қабілетін қамтамасыз етудің мүмкін еместігі, кейбір телімдерде жылжымалы құрам жағдайын басқару құрылғыларының болмауы, ақпарат тарату арналарында «ҚТЖ» ҰК» АҚ желісі қажеттіліктерін қамтамасыз етудің мүмкін еместігі.

Жиында жобаның ағымдағы жағдайы мен жақын уақытқа арналған жоспарлар туралы «Магистральдық желі дирекциясы» филиалының телемеханика және телекоммуникация, автоматика департаментінің директоры А.Әбдірахманов мәлімет берді. 

Регионы
18.07.2025
Воспитанники детсада посетили Уральский железнодорожный музей
Новости
18.07.2025
Более 9 млн тонн казахстанского зерна отправлено на экспорт
Новости
18.07.2025
Эксплуатацию вагонов с продленным сроком службы ограничат в Казахстане
Инфраструктура
18.07.2025
Железнодорожный мост построят через Сырдарью
Новости
18.07.2025
Развитие морской отрасли обсудили в Министерстве транспорта РК
Новости
18.07.2025
АО «Кедентранссервис» обсуждает сотрудничество в сфере цифровизации логистики с китайскими компания
Новости
18.07.2025
Цифровой модуль для договоров с нерезидентами запущен в KTZ Express
Инфраструктура
18.07.2025
Половина ремонтной кампании на железной дороге завершена в Казахстане
Новости / Архив
18.07.2025
Газета Қазақстан теміржолшысы, №54 от 18 июля 2025 года
Регионы
17.07.2025
Лучших осмотрщиков-ремонтников вагонов определили на станции Караганда-Сортировочная
Регионы
17.07.2025
Меры по противодействию коррупции обсудили на станции Илецк
Регионы
17.07.2025
Финансового ревизора Южного регионального отдела ревизии Валентину Нейман проводили на пенсию
Регионы
17.07.2025
Учения по реагированию на случай холеры прошли на станции Павлодар
Новости
17.07.2025
Капитальный ремонт 16 домов отдыха локомотивных бригад проводит КТЖ
Регионы
17.07.2025
Костанайские железнодорожники отгрузили почти 7 млн тонн
Инфраструктура
17.07.2025
Строительство логистического хаба «Тобыл» начато в Костанае
Пассажирские перевозки
16.07.2025
Нарушения в туристических поездах выявила комиссия АО «Пассажирские перевозки»
Регионы
16.07.2025
В июне экспорт угля «Шубарколь комир» достиг рекордных 841 тыс. тонн
Новости
16.07.2025
Брейн-ринг для машинистов электровозов прошел в Центре оценки и развития персонала железнодорожного транспорта
Новости
16.07.2025
На обходной линии в обход ж/д узла станции Алматы выполнено более 96% земляных работ