Транскаспий халықаралық көлік бағыты маңызды өңіраралық сауда жолдарының біріне айналуда – сарапшы

Жүк тасымалы
26.11.2023, 10:05
Суретті түсірген Александр Жабчук
Қазақстан теміржолшысы

Транскаспий халықаралық көлік бағыты маңызды өңіраралық сауда жолдарының біріне айналуда. Бұл көлік артериясын пайдалану теміржол жылжымалы құрамын пайдалану тиімділігін арттыруға және Каспий маңы мемлекеттерінің өткізу қабілетін арттыруға ықпал етеді. Бұл туралы іскерлік журналистика бойынша сарапшы Айбар Олжай айтты.

Оның айтуынша, Қазақстан батыс компаниялары үшін түрлі шикізат пен жартылай фабрикаттардың тұрақты және болжамды жеткізушісі болып отыр. Біз әлемдегі ең ірі концерндер үшін жеткізу тізбегіне тиімді ендірілгенбіз.

Өз кезегінде ірі әлемдік экономикалар Қазақстан үшін дайын өнімнің кең тізбесін жеткізушілері болып табылады – бұл жабдықтар, оның қосалқы бөлшектері, жоғары технологиялық тауарлар, электроника және тағы басқалары.

«Дегенмен қалыптасқан геосаяси жағдай әлемдік саудадағы барлық жеткізу тізбегін бұзғанын атап өткен жөн. Тауарлардың барлық дерлік топтарының бағасы күрт өзгеріске ұшырады. Қазақстан үшін бұл жағдай өте маңызды, өйткені ЕО елдерінен импорттың басым бөлігі Қазақстанға Ресей арқылы транзитпен келіп түседі. Сондай-ақ, Ресейдің өзі өз тауарларын әкетуге шектеулер енгізуде, бұл тауарлар біздің экономикамыз үшін де қажет», - дейді ол.

Қазақстан тауарлардың экспорты мен импортының баламалы жеткізу жолдарын белсенді дамытуда. Қазіргі жағдайда Каспий теңізі, Әзірбайжан, Грузия, Түркия арқылы өтетін Транскаспий бағыты ерекше маңызға ие болды.

«Транскаспий халықаралық көлік бағыты маңызды өңіраралық сауда жолдарының біріне айналуда. Бұл көлік артериясын пайдалану теміржол жылжымалы құрамын пайдалану тиімділігін арттыруға және Каспий маңы мемлекеттерінің өткізу қабілетін арттыруға ықпал етеді. Сондай-ақ Еуропа мен Қытай арасындағы жүктерді жеткізу уақытын үш есе қысқартуға мүмкіндік береді. Қазақстанның 2030 жылға қарай Транскаспий халықаралық көлік бағыты арқылы транзит көрсеткіштерін жылына 500 мың контейнерге дейін жеткізудің ұзақ мерзімді жоспарлары бар. Бұл бағыттың дамуы Біріккен Ұлттар Ұйымының Орталық Азия экономикаларына арналған арнайы бағдарламасы бар және оның маңыздылығы өте жоғары», - дейді сарапшы.

Айта кетсек, Транскаспий халықаралық бағыты бойынша маршрутты дамыту мақсатында мынадай шаралар қолданылады:

Қазақстан, Әзірбайжан, Грузия, Түркия ведомстволары арасында одан әрі дамыту бойынша жұмыстар жүргізілуде. 2022-2027 жылдарға арналған «тар жерлерді» синхронды жою және орта дәлізді дамыту жөніндегі Жол картасы дайындалды. Ақтау портында контейнерлік хабтар құру және Каспий бойынша паромдар сатып алу мәселесі қарастырылуда. Автомобиль тасымалдарын дамыту және автопарк санын 2025 жылға дейін 2 есеге ұлғайту жоспарлануда.

Еске сала кетсек, 2014 жылдан бастап Қазақстан, Түрікменстан және Иранның бірлескен күш – жігерімен Солтүстік – Оңтүстік дәлізінің шығыс тармағы болып табылатын Қазақстан-Түрікменстан-Иран темір жолы жұмыс атқаруда.

ҚР Президенті Тоқаев еліміздің көліктік-логистикалық әлеуетін дамытуға жоғары мән беруде. Соңғы 15 жылда ҚР көлік инфрақұрылымына 35 миллиард доллардан астам инвестиция салды. Таяудағы 3 жыл ішінде Қазақстан 1300 шақырымнан астам темір жол салуды жоспарлап отыр. Бұл Қытай, Оңтүстік Азия, Ресей және Еуропа бағытында өткізу қабілетін арттыруға мүмкіндік береді. Қазақстан халықаралық маңызы бар көлік-логистикалық торапқа айналуға зор күш салуда.

 

Жаңалықтар
07.11.2025
Депо қызметкері ер адамның өмірін сақтап қалды
Жаңалықтар
07.11.2025
Жаңа теміржол тарифі Қазақстанның магистральдық желісін дамытуды қамтамасыз етеді
Қауіпсіздік
07.11.2025
Тілсіз жауға тосқауыл тетігі
Қауіпсіздік
07.11.2025
Қауіпсіздік айлығы: теміржол бойында профилактикалық шаралар жүріп жатыр
Аймақтар
07.11.2025
Еңбек құқығының бұзылуына жол жоқ
ҚТЖ келбеті
07.11.2025
«Құрмет» орденінің иегері Ерлан Тайбеков жайлы бір үзік сыр
Жаңалықтар
07.11.2025
ҚТЖ мен Wabtec корпорациясы персоналды дамыту саласындағы ынтымақтастық туралы келісімге қол қойды.
Жаңалықтар
07.11.2025
ҚТЖ локомотив паркін ауқымды жаңартуға 1,6 млрд доллар тартты
Жаңалықтар / Мұрағат
07.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №93 07 қараша 2025 жыл
Аймақтар
06.11.2025
Маңғыстау станциясында өртті жою жөніндегі командалық-штабтық оқу-жаттығу өтті
Жүк тасымалы
06.11.2025
Қазақстан астығы Әзербайжан арқылы алғаш рет Арменияға жөнелтілді
Жүк тасымалы
06.11.2025
Алтынкөл станциясы арқылы жүк экспорты жоспары ТЖЫҰ-де межеден ерте орындалды
Станция тынысы
06.11.2025
Шиелі станциясы рекорд жаңартты
Аймақтар
06.11.2025
Теміржолшылар әулеті «Мерейлі отбасы» жеңімпазы атанды
Әлемде
06.11.2025
Зангезур дәлізі мен «Солтүстік – Оңтүстік» көлік дәлізі бір-біріне бәсекелес пе?
Аймақтар
06.11.2025
Таразда теміржол күзетшілері 472 түп ағаш отырғызды
Әлемде
05.11.2025
Үндістанда пойыздар соқтығысып, ондаған адам қаза тапты
Қауіпсіздік
05.11.2025
Тоқтап тұған вагонның астынан өту тыйылмай тұр
Жаңалықтар
05.11.2025
ҚТЖ ата-аналарды балалармен теміржол маңында қауіпсіздік ережелері туралы әңгімелесуге шақырады
Жолаушылар тасымалы
05.11.2025
Stadler вагондары Қазақстанның солтүстігіндегі климаттық сынақтардан сәтті өтті