«Теміржолшылар күні» қайтарылса екен - ардагер

Темір жол тарихы
26.08.2022, 10:10
Суретті түсірген автор
Қосұйым Мұқашев

Атырау облысы бойынша меншікті тілші

Қазақстан темір жолына биыл ширек ғасыр толып отыр. Осы уақыт аралығында отандық темір жол көлігінің тарихын жасағандар үшін бұл – айтулы дата. Солардың бірі – атыраулық ардагер, Құрметті теміржолшы Гүлжан Бекқұлова.

 Теміржол саласында 44 жыл еңбек еткен ардагер 1991 жылы небәрі 33 жаста «Құрметті теміржолшы» атанған. Ол кезде Атырау темір жол бөлімшесінде кезекші болып қызмет атқаратын. Оған дейін Махамбет станциясында кезекші, сосын бөлімшеде пойыз диспетчері болды.  

– Ол жылдары бүгінгідей емес, пойыз өте көп болатын, Атырау – Ақсарай бағытында бір ауысымда 25 жұпқа дейін пойыз өтетін. Бұл дегеніңіз – өте тығыз жұмыс режимі. Пойыздардың бірін қабылдап, бірін жөнелтіп, сұрыптап отырудың өзі күш болатын. Жүк тасымалының қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін темірдей тәртіп болды. Соған бағынып, қиындыққа шыдап жұмыс жасадық. Өз ісінің хас шеберлері ұстаздарым, тәлімгерлерім болды. Соларға қарап шыңдалып өстік. Бөлімшені Амангелді Селбаев басқарды. С.Кулчинов, Б.Насыров, Ә.Татишев, Ү.Сабиров, Е.Карпиков, тағы басқалар темір жолға өмірлерін арнаған еді. Ойлайтындары – тек жұмыс, қауіпсіздік. Таңнан түн жарымына дейін өндіріс басында жүреді, жұмыспен біте қайнасып кетеді. Ғ.Қадырова, Б.Дүйсенбаева, Г.Утаралиева, А.Кеуелов, С.Меркалиев, М.Бекбергенов, Қ.Тыныштықбаев, Қ.Шадияров сынды пойыз диспетчерлері нағыз теміржолшылар болды. Қай-қайсысы да Атырау темір жолына еңбегі сіңген майталмандар еді, – деп еске алады бүгінде зейнеттегі Гүлжан апа.  

Айтуынша, Тәуелсіздік алған алғашқы жылдары теміржол дербестігін ала қойған жоқ. 70 жылдық алып жүйені әп-сәтте бұза салу да оңай болмағаны анық. Сыртқы-ішкі қатынас Одақпен тығыз байланысты болды. «Дербестігімізді 1997 жылы «Қазақстан темір жолы» РМК құрылғанда сезіне бастадық. Бірақ Одақ тараған соң жағдай бұрынғыдан да қиындай түсті.  

– Сол жылдары қалай күнелткенімізге әлі күнге таң қалам. Ақша жоқ, айлап-жылдап жалақы алмаймыз, бартермен анда-санда бірдеңе алып қоямыз, сынып жатқан локомотив вагондарға қосалқы бөлшек жоқ, жол жөндейтін материал жоқ... сондай қиын кезден де өттік қой, бүгінгі қиындықтар біздің көргеніміздің қасында түк емес, – дейді кейіпкеріміз.  

Зейнетке шыққан соң жергілікті теміржол колледжінің шақыруымен болашақ теміржолшыларға темір жол мамандығы бойынша дәріс берген Гүлжан Бекқұлова 25 жыл Қазақстан темір жолы үшін табысты болғанын айтады.  

– Еліміздің көлік әлеуетін дамытуда стратегиялық маңызға ие теміржол саласы шын мәнінде экономиканың күретамырына айналды. Шет елдермен байланыс жақсарды, жүк және жолаушы тасымалы, инфрақұрылым және көліктік логистиканы дамыту, өндіріске жаңа технологияларды, цифрландыруды енгізу қолға алынды. ҚТЖ-ның бүгіні мен кешегісін салыстыруға да келмейді. Қалай болған күнде де, осының бәрі – табысты жұмыс қорытындысы. Бір ғана өтінішім бар, теміржолшылардың төл мерекесін қайтарса екен үкімет. Өйткені, біздің алдымыздағы аға ұрпақ үшін де, біз үшін де, соңымыздан ерген кейінгі буын үшін де тамыздың алғашқы жексенбісі аталып өтетін «Теміржолшылар күні» деген дербес атаулы күннің маңызы зор, – дейді ардагер ана.  

Аймақтар
18.09.2025
Көкшетауда Құрметті теміржолшы Мұратбек Тілеуленовпен кездесу өтті
Жаңалықтар
18.09.2025
Теміржолшылар экологиялық акцияны белсенді қолдады
Жүк тасымалы
18.09.2025
Қазақстаннан Қытайға өсімдік майының пилоттық партиясы жеткізілді
Цифрландыру
18.09.2025
Германия теміржолға 5G желісін енгізуде
Жаңалықтар
18.09.2025
Қарағандыда жүк пойызынан дизель ұрлаған қылмыстық топ ұсталды
Жаңалықтар
18.09.2025
Алматыда оқыту семинары өтті
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Адамдар неге пойызбен жүруді жөн санайды?
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Тағы қай бағыттың пойыздары Starlink интернетіне қосылатыны айтылды
Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды
Жаңалықтар / Мұрағат
16.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №75 16 қыркүйек 2025 жыл