Қытай-Қырғызстан-Өзбекстан желісінің құрлысы 8 млрд долларға бағаланды

Әлемде
10.04.2024, 17:59
Қазақстан теміржолшысы

Қырғызстан үкіметінің мәліметінше, ұзындығы 523 шақырымды құрайтын Қытай-Қырғызстан-Өзбекстан темір жолының құрылысын бастауға дайындық жұмыстары аяқталды, деп хабарлайды Rail-news.kz.  

Құны шамамен 8 миллиард доллар болатын жобаның техникалық-экономикалық негіздемесі Қытай тарапы 2023 жылдың желтоқсанында жобалау-барлау жұмыстарын аяқтағаннан кейін түзетілген болатын.  

Аталған жоба өзін 35-40 жыл ішінде өтей алады. Жобаға қатысушы елдер құрған бірлескен кәсіпорын желіні жобалау, салу және пайдаланумен айналысады деп жоспарлануда. Жұмыс 2024 жылдың аяғында басталады деп жоспарланып отыр.

Жоба бойынша ынтымақтастық туралы келісімге Өзбекстан мен Қырғызстанның көлік ведомстволары, сондай-ақ Қытай Халық Республикасының Даму және реформалар жөніндегі мемлекеттік комитеті 2022 жылы қыркүйекте Самарқандта өткен ШЫҰ (Шанхай ынтымақтастық ұйымы) саммиті аясында қол қойды. Желі құрылысы бойынша өзара түсіністік туралы меморандумға сонау 1997 жылы қол қойылған.

Жоба Қытай мен Өзбекстанның теміржол желілерін Қырғызстан арқылы, содан кейін Түрікменстан, Иран және Түркия арқылы Еуропаға қосуы керек. Ұзындығы 454 шақырым болатын бағыт Қытай Қашқарынан Торугарт, Нарын және Жалал-Абад арқылы өзбек шекарасына дейін өтеді.

ҚР Экономикалық зерттеулер институтының сарапшылары "Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан" теміржол жобасы Қазақстан үшін тиімсіз болуы мүмкін екенін айтады.

Қазақстан өз аумағы арқылы жүк тасымалының көлемін ұлғайтуға ниетті, себебі 2030 жылға қарай республика жүк тасымалын жылына 30 млн тоннаға дейін жеткізуді жоспарлап отыр, бірақ темір жол құрылысы көбінесе Қазақстан аумағы арқылы өтетін Транскаспий халықаралық көлік бағытының (бұдан әрі - ТХКБ) дамуына теріс әсер етуі мүмкін.

Жаңа теміржол жобасын соңғы 30 жыл бойы іске қосуға тырысуда. Теміржолдың құны шамамен 5 миллиард АҚШ долларына бағаланады, алайда теміржол құрылысына қатысатын Орталық Азия елдері Қытайдың ауқымды инфрақұрылымдық жобасын бірлесіп қаржыландыруға дайын емес.

Жаңа теміржол көптеген мемлекеттік шекаралардан, күрделі географиялық учаскелерден өтеді, бұл жүк ағынының жылдамдығын едәуір шектеуі мүмкін. Сонымен қатар, Қырғызстанда жүк вагондарының жолтабанын ауыстыру инфрақұрылымы реттелмеген, бұл қосымша инвестицияларды қажет етеді және пойыздарға қызмет көрсету жылдамдығына әсер етеді.

 

Аймақтар
05.08.2025
Ардагер теміржолшыларға ескерткіш тақта ашылды
ҚТЖ келбеті
05.08.2025
Қас қағым сәт, қырық жыл...
Аймақтар
05.08.2025
Абырой биігінде
Аймақтар
05.08.2025
Марапат мерей өсірер...
Жаңалықтар
05.08.2025
Астанадағы мектеп, колледждерде теміржол сыныбы ашылады
ҚТЖ келбеті
05.08.2025
Ерлік осылай туады...
Жолаушылар тасымалы
05.08.2025
Егер жолаушы пойызға үлгермей қалған жағдайда не істеу керек?
Жаңалықтар
05.08.2025
Магистраль қызметкерлері марапатталды
Жаңалықтар / Мұрағат
05.08.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №61-62 05 тамыз 2025 жыл
Жаңалықтар
04.08.2025
ҚТЖ техниканы жаңғыртуға және еңбек жағдайларын жақсартуға инвестиция салады
Спорт
04.08.2025
Теміржолшылар спортта да алда
Аймақтар
04.08.2025
Семейде теміржолшылар күні ерекше салтанатпен аталып өтті
Әлемде
04.08.2025
Үндістанда сутекті пойыз сынақтан сәтті өтті
Аймақтар
04.08.2025
Арыста қос мереке қатар тойланды
Аймақтар
03.08.2025
Қызылорда теміржолына 120 жыл
ҚТЖ келбеті
03.08.2025
Теміржолшының анасына арналған алғыс
Аймақтар
02.08.2025
Сән-салтанат та, марапат та қарапайым еңбек иелеріне арналды
Жаңалықтар
01.08.2025
ҚТЖ-ның үздік қызметкерлері мемлекеттік және ведомстволық наградалармен марапатталды
Жаңалықтар
01.08.2025
Министрлікте көлік қызметкерлері күніне арналған салтанатты іс-шара өтті
Аймақтар
01.08.2025
Қызылорда теміржолының шежірелі жолы мен жаңа жетістіктері