Қытай-Қырғызстан-Өзбекстан желісінің құрлысы 8 млрд долларға бағаланды

Әлемде
10.04.2024, 17:59
Қазақстан теміржолшысы

Қырғызстан үкіметінің мәліметінше, ұзындығы 523 шақырымды құрайтын Қытай-Қырғызстан-Өзбекстан темір жолының құрылысын бастауға дайындық жұмыстары аяқталды, деп хабарлайды Rail-news.kz.  

Құны шамамен 8 миллиард доллар болатын жобаның техникалық-экономикалық негіздемесі Қытай тарапы 2023 жылдың желтоқсанында жобалау-барлау жұмыстарын аяқтағаннан кейін түзетілген болатын.  

Аталған жоба өзін 35-40 жыл ішінде өтей алады. Жобаға қатысушы елдер құрған бірлескен кәсіпорын желіні жобалау, салу және пайдаланумен айналысады деп жоспарлануда. Жұмыс 2024 жылдың аяғында басталады деп жоспарланып отыр.

Жоба бойынша ынтымақтастық туралы келісімге Өзбекстан мен Қырғызстанның көлік ведомстволары, сондай-ақ Қытай Халық Республикасының Даму және реформалар жөніндегі мемлекеттік комитеті 2022 жылы қыркүйекте Самарқандта өткен ШЫҰ (Шанхай ынтымақтастық ұйымы) саммиті аясында қол қойды. Желі құрылысы бойынша өзара түсіністік туралы меморандумға сонау 1997 жылы қол қойылған.

Жоба Қытай мен Өзбекстанның теміржол желілерін Қырғызстан арқылы, содан кейін Түрікменстан, Иран және Түркия арқылы Еуропаға қосуы керек. Ұзындығы 454 шақырым болатын бағыт Қытай Қашқарынан Торугарт, Нарын және Жалал-Абад арқылы өзбек шекарасына дейін өтеді.

ҚР Экономикалық зерттеулер институтының сарапшылары "Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан" теміржол жобасы Қазақстан үшін тиімсіз болуы мүмкін екенін айтады.

Қазақстан өз аумағы арқылы жүк тасымалының көлемін ұлғайтуға ниетті, себебі 2030 жылға қарай республика жүк тасымалын жылына 30 млн тоннаға дейін жеткізуді жоспарлап отыр, бірақ темір жол құрылысы көбінесе Қазақстан аумағы арқылы өтетін Транскаспий халықаралық көлік бағытының (бұдан әрі - ТХКБ) дамуына теріс әсер етуі мүмкін.

Жаңа теміржол жобасын соңғы 30 жыл бойы іске қосуға тырысуда. Теміржолдың құны шамамен 5 миллиард АҚШ долларына бағаланады, алайда теміржол құрылысына қатысатын Орталық Азия елдері Қытайдың ауқымды инфрақұрылымдық жобасын бірлесіп қаржыландыруға дайын емес.

Жаңа теміржол көптеген мемлекеттік шекаралардан, күрделі географиялық учаскелерден өтеді, бұл жүк ағынының жылдамдығын едәуір шектеуі мүмкін. Сонымен қатар, Қырғызстанда жүк вагондарының жолтабанын ауыстыру инфрақұрылымы реттелмеген, бұл қосымша инвестицияларды қажет етеді және пойыздарға қызмет көрсету жылдамдығына әсер етеді.

 

Жаңалықтар
06.09.2024
ҚТЖ-да мүгедектігі бар адамдарға арналған бос орындар жәрмеңкесі өтті
Жүк тасымалы
06.09.2024
Қазақстан Еуропа мен Қытайды байланыстырып тұрған үлкен транзиттік хаб – "KTZ Express" басшысы
Инфрақұрылым
06.09.2024
Қызылордада күрделі жөндеу мәресіне жетті
Инфрақұрылым
06.09.2024
Қазақстанда жаңа темір жолдар салу үшін 2 млн-нан астам шпал мен 150 мың тонна рельс пайдаланылады
Жаңалықтар
06.09.2024
ҚТЖ-да қазақша сөйлесу клубы ашылды
Спорт
06.09.2024
Спортты серік еткендер
Жаңалықтар / Мұрағат
06.09.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №76 06 қыркүйек 2024 жыл
Аймақтар
05.09.2024
Вагон операторларының бір күні
Қауіпсіздік
05.09.2024
Үй жануарларының теміржолға шығып кетуі тоқтамай тұр
Жаңалықтар
05.09.2024
Астанада Translogistica Kazakhstan-2024 көрмесі өтеді
ҚТЖ келбеті
05.09.2024
Құнын жоғалтпаған құрылғылар
Жолаушылар тасымалы
05.09.2024
Әрдайым жолдарың болсын...
Жаңалықтар
04.09.2024
«Саламатты Қазақстан» пойызы Алтай ауданына келді
Темір жол тарихы
04.09.2024
Тұңғыш машинист әйелдің сирек кездесетін құжаттары ҚТЖ музейіне табысталды
Жаңалықтар
04.09.2024
Азия-Тынық мұхиты аймағы бойынша көлік және логистика саласындағы ынтымақтастық мәселелері талқыланды
Жаңалықтар
04.09.2024
Олжас Бектенов теміржол көлігімен жүк тасымалдаудың жаңа тарифтік саясатын әзірлеуді тапсырды
Әлеумет
04.09.2024
ҚТЖ-да мүгедектігі бар тұлғалар үшін бос жұмыс орны жәрмеңкесі өтеді
Қауіпсіздік
04.09.2024
Шу станциясында 21 жылдан бері жарақаттану жағдайы тіркелмеген
Жүк тасымалы
03.09.2024
ТХКБ: бірлескен шаралар күшейтілуде
Мұрағат / Жаңалықтар
03.09.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №75 03 қыркүйек 2024 жыл