Қытай-Қырғызстан-Өзбекстан желісінің құрлысы 8 млрд долларға бағаланды

Әлемде
10.04.2024, 17:59
Қазақстан теміржолшысы

Қырғызстан үкіметінің мәліметінше, ұзындығы 523 шақырымды құрайтын Қытай-Қырғызстан-Өзбекстан темір жолының құрылысын бастауға дайындық жұмыстары аяқталды, деп хабарлайды Rail-news.kz.  

Құны шамамен 8 миллиард доллар болатын жобаның техникалық-экономикалық негіздемесі Қытай тарапы 2023 жылдың желтоқсанында жобалау-барлау жұмыстарын аяқтағаннан кейін түзетілген болатын.  

Аталған жоба өзін 35-40 жыл ішінде өтей алады. Жобаға қатысушы елдер құрған бірлескен кәсіпорын желіні жобалау, салу және пайдаланумен айналысады деп жоспарлануда. Жұмыс 2024 жылдың аяғында басталады деп жоспарланып отыр.

Жоба бойынша ынтымақтастық туралы келісімге Өзбекстан мен Қырғызстанның көлік ведомстволары, сондай-ақ Қытай Халық Республикасының Даму және реформалар жөніндегі мемлекеттік комитеті 2022 жылы қыркүйекте Самарқандта өткен ШЫҰ (Шанхай ынтымақтастық ұйымы) саммиті аясында қол қойды. Желі құрылысы бойынша өзара түсіністік туралы меморандумға сонау 1997 жылы қол қойылған.

Жоба Қытай мен Өзбекстанның теміржол желілерін Қырғызстан арқылы, содан кейін Түрікменстан, Иран және Түркия арқылы Еуропаға қосуы керек. Ұзындығы 454 шақырым болатын бағыт Қытай Қашқарынан Торугарт, Нарын және Жалал-Абад арқылы өзбек шекарасына дейін өтеді.

ҚР Экономикалық зерттеулер институтының сарапшылары "Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан" теміржол жобасы Қазақстан үшін тиімсіз болуы мүмкін екенін айтады.

Қазақстан өз аумағы арқылы жүк тасымалының көлемін ұлғайтуға ниетті, себебі 2030 жылға қарай республика жүк тасымалын жылына 30 млн тоннаға дейін жеткізуді жоспарлап отыр, бірақ темір жол құрылысы көбінесе Қазақстан аумағы арқылы өтетін Транскаспий халықаралық көлік бағытының (бұдан әрі - ТХКБ) дамуына теріс әсер етуі мүмкін.

Жаңа теміржол жобасын соңғы 30 жыл бойы іске қосуға тырысуда. Теміржолдың құны шамамен 5 миллиард АҚШ долларына бағаланады, алайда теміржол құрылысына қатысатын Орталық Азия елдері Қытайдың ауқымды инфрақұрылымдық жобасын бірлесіп қаржыландыруға дайын емес.

Жаңа теміржол көптеген мемлекеттік шекаралардан, күрделі географиялық учаскелерден өтеді, бұл жүк ағынының жылдамдығын едәуір шектеуі мүмкін. Сонымен қатар, Қырғызстанда жүк вагондарының жолтабанын ауыстыру инфрақұрылымы реттелмеген, бұл қосымша инвестицияларды қажет етеді және пойыздарға қызмет көрсету жылдамдығына әсер етеді.

 

Жаңалықтар
14.03.2025
Достық - Мойынтының тағы бір учаскесінде екінші жол бойынша пойыздар қозғалысы ашылды
Спорт
14.03.2025
Шахмат – тамаша ойын
Жаңалықтар
14.03.2025
Теміржолшылар «Наурызнама» жалпыұлттық онкүндігіне қосылды
Трансформация
14.03.2025
Техникалар паркі кезең-кезеңмен жаңаруда
Цифрландыру
14.03.2025
Кадрдың қадірі артуда
Инфрақұрылым
14.03.2025
Вокзалдар – үкімет назарында
Жаңалықтар / Мұрағат
14.03.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №19 14 наурыз 2025 жыл
Жүк тасымалы
13.03.2025
Транскаспий дәлізі бойынша контейнерлік тасымал 2,7 есе өсті
Жаңалықтар
13.03.2025
Қазақстан мен Ресей «Солтүстік – Оңтүстік» көлік дәлізін дамыту мәселесін талқылады
Инфрақұрылым
13.03.2025
Қызылорда өңірінде 50 шақырым темір жолы күрделі жөндеуден өтеді
Жаңалықтар
13.03.2025
ҚТЖ-да өткен "Сенімді тұлға"форумына 200-ден астам адам қатысты
Аймақтар
13.03.2025
Маңғыстаулық нәзікжандылар марапатталды
Аймақтар
13.03.2025
Әйелдер қауымына құрмет көрсетілді
Аймақтар
13.03.2025
Ерекше форматтағы мереке
Аймақтар
13.03.2025
Мереке иелеріне құрмет көрсетілді
Жаңалықтар
13.03.2025
Джип көлігі Медеу – Жетісу аралығында жолаушылар пойызының жолын жауып тастады
Инфрақұрылым
12.03.2025
Достық - Бескөл бағыты бойынша қозғалыс ашылады
Аймақтар
12.03.2025
Кез келгенге бұйыратын бақ емес
Инфрақұрылым
12.03.2025
Шымкент магистральдық желі бөлімшесі биыл 160 км жолды сауықтырмақ
Жүк тасымалы
12.03.2025
Әйелдер қауымы қысқы бақта бас қосты