Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан теміржол жобасын бес жыл ішінде аяқтауды жоспарлап отыр
Аймақтағы ең ірі инфрақұрылымдық жобалардың бірі – Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан теміржолын салу – келесі 5 жылдың ішінде толық жүзеге асырылуы тиіс. Бұл туралы Қырғызстанның транспорт және коммуникациялар министрі Абсаттар Сырғабаев Kun.uz порталына берген сұхбатында мәлімдеді, деп хабарлайды Rail-news.kz.
Министрдің айтуынша, жобаны қаржыландыру үш мемлекет – Қытай Халық Республикасы, Қырғызстан және Өзбекстан ресурстары есебінен, сондай-ақ халықаралық қаржы институттарының қатысуымен жүзеге асырылады. Жобаның негізгі мердігері – ірі теміржол жобаларына маманданған Қытай мемлекеттік корпорациясы China Railways.
Магистраль құрылысы 2024 жылғы шілдеде басталған, бұл негізгі үкіметаралық келісімге қол қойылғаннан кейін бірден іске асырылды, ол ынтымақтастық форматын анықтаған. Болашақ теміржол Қытайдың батыс провинцияларын Өзбекстанмен қосып, Қырғызстан арқылы өтеді және «Бір белдеу – бір жол» халықаралық көліктік бастамасының бір бөлігі болады.
Жаңа теміржол желісінің жалпы ұзындығы шамамен 450 км, жобаның болжамды құны 5–6 млрд АҚШ долларын құрайды. Мердігер мемлекеттердің нақты үлестері ресми түрде жарияланбаған.
12 қарашада Ташкентте өткен Орталық Азия елдерінің транспорт министрлерінің конференциясы мен CASSA+ форумына қатысу кезінде Абсаттар Сырғабаев жобаның жоспар бойынша жүріп жатқанын растады: «Жоба бойынша жұмыстар басталды. Негізгі мердігер – China Railways, құрылыс қытай тарапының басшылығымен жүргізіліп жатыр. Қаржыландыру мәселелері шешілген: Қырғызстан өз міндеттемелерін орындады, Өзбекстан мен Қытай да өз үлестерін қаржыландыруда. Құрылыс кестеге сәйкес жүргізіліп жатыр», – деді министр.
Министрдің бағалауынша, жобаның аяқталуы Қытайдан Өзбекстанға, Иранға, Түркияға және одан әрі Еуропаға жүк тасымалының жолын шамамен 900 км қысқартып, жеткізу мерзімін 7–8 күнге қысқартуға мүмкіндік береді.
Жаңа теміржол желісінің іске қосылуы Орталық Азия елдерінің транзиттік тәуелділігін ресейлік маршруттардан азайтып, Өзбекстанның Еуразия бағытындағы стратегиялық логистикалық хаб ретінде позициясын күшейтеді деп күтілуде.