Темір жолдың арқасында жан сақтап қалдық

Аймақтар
30.09.2024, 14:01
Суретті түсірген автор
Ардақ Ерубаева

Ақтөбе облысы бойынша меншікті тілші

Еңбек және тыл ардагері Жолдыбай Тілеулі – теміржолшылар қаласы атанған Шалқар өңірінің тумасы. Соғыс жылдары теміржолда қара жұмыс істеп, жасөспірім кезінде 13 жасынан еңбекке араласыпты.  

Бүгінде 98 жастағы қария әлі тың, өзі жүріп тұрады, құлағы естиді, көзі көреді. Өткен өмірінен естелік айтса, көзі жасаурап, қатты толқиды.  

«Соғыс кезінде 8 грамм нан беретін. Отбасына 200 грамм. Ол қарын тойдырмайды. Әкелген нанды бірден жеп қоямыз да күні бойы аш  жүреміз. 2-3 күн тамақ татпаған күндер болды. Әйтеуір сиыр сүтін айран қылып ішіп, жүрек жалғадық. Біз теміржолдың арқасында, жолдың жағасында тұрып жан сақтап қалдық. Соғыс кезінде таңнан кешке дейін теміржолдың басында жүретінбіз. Талай адамның аштан өлгенін көзіміз көрді. Оны аштық өтіп кеткен, құр сүлдерін сүйреткен адамдар зорға көмеді. Жұмыс ауыр, бәрін қолмен атқарамыз, зілдей ауыр рельс шпалдарды көтеріп, тасып, күні бойы жол жөндейміз. Талай қиын күндерді бастан кештік. Үстімізде бүтін киім болмады, шұрық-тесік, оны жамайтын жамау да жоқ. Қолғап деген атымен жоқ, аяқта қырық жамау киіз шәркей...  Қазір рахат, не ішем, не кием демейсің. Соның өзінде адамдар риза емес», – деп бас шайқайды қарт теміржолшы.  

Еңбек жолы Жұрын станциясында өткен қария соғыс кезінде мұғалімдер түгел соғысқа кетіп, бала біткен буыны қатпай жұмысқа жегілгенін айтады. Кейін соғыс біткесін, 18 жасында әскерге шақырылып, 4 жыл бойы Отанға қызмет етіпті.    

«Менің 2,5  кластық білімім болды. Әскерге алатын уақытта сауатың жоқ деп қайтадан мектепке жолдама берді. 3 айда 7 сыныпты оқып, емтихан тапсырдым. Содан кейін әскерге алып кетті. Соғыстан кейінгі ауыр жылдар ғой, әскерде де жұмыс көп болды. Үй салдық, теміржол салдық. Әскерден келгенде көргенім елдің жағдайы жақсарған. Халық кішкене тойынған, алба-жұлба емес, киімі де тәуірленген. Қайтадан теміржолға жұмысқа кіріп, 1987 жылға дейін станцияда кезекші болып еңбектендім. 40 жыл жұмыс істеп, зейнетке шықтым», – деді қарт.  

Теміржолдан зейнетке шыққан соң да қарап отырмай Қандыағаш қаласындағы Шилісай тыңайтқыш өндіретін фабрикада 12 жыл тағы еңбек еткен Жолдыбай ақсақал бүгінде заманына риза, немере-шөбере сүйіп, қызықтап отырған жайы бар. Қарияның 5 қызы бар екен, бәрі де бақуатты, жұмыс істейді. Қарт әкелерін кезек-кезек қарап, күтімін жасап отыр.    

 

Жаңалықтар
13.06.2025
Алтынкөл станциясының өткізу қабілетін арттыру шараларын талқылады
Инфрақұрылым
13.06.2025
Стратегиялық маңызға ие жоба
ҚТЖ келбеті
13.06.2025
Жігітке жеті өнер де аз...
Аймақтар
13.06.2025
Теміржолда өрілген тағдыр
Станция тынысы
13.06.2025
Станция бастығының дәрісі
Жаңалықтар
13.06.2025
ҚТЖ: Қаржылық тұрақтылық сақталуда
Аймақтар
13.06.2025
Ақтөбеде тағы бір рельс зауыты салынады
Жаңалықтар / Мұрағат
13.06.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №45 13 маусым 2025 жыл
Жүк тасымалы
12.06.2025
Қытай мен Қазақстан арасындағы тасымалдау көлемі өсуде
ҚТЖ келбеті
12.06.2025
Машинист екі бірдей апаттың алдын алды
Әлемде
12.06.2025
Aventra маркалы жаңа пойыз жолға шықты
Станция тынысы
12.06.2025
Белкөл станциясы: Жауапкершілік пен кәсібилік биігінде
Қауіпсіздік
12.06.2025
Қауіпсіздікке қойылар талап қатаң
Жаңалықтар
11.06.2025
Душанбеде ТМД елдері теміржол көлігі кеңесінің 82-ші отырысы өтті
Жолаушылар тасымалы
11.06.2025
Comfort+ санатындағы жаңа электропойыз «Астана – Қарағанды» бағытына жолға шықты
Жаңалықтар
11.06.2025
Қазақстанға алғашқы экологиялық тепловоздар әкелінді
Жаңалықтар
11.06.2025
Тоқаев пен Словакия Премьер-министрі Транскаспий дәлізінің әлеуетін бірге пайдалану жайын талқылады
Жүк тасымалы
11.06.2025
Орта дәліздің өзегі: Қазақстан Еуразия логистикасының орталығына айналуда
Әлемде
11.06.2025
Иран мен Ауғанстан арасында алғашқы жолаушылар пойызы жолға шығады
Жаңалықтар
10.06.2025
Алматыда халықаралық логистикалық хаб ашылды