Қазақ транзитінің жаңа дәуірі басталды – сарапшы

Жүк тасымалы
14.07.2025, 10:03
Қазақстан теміржолшысы

Қытай-Ақтау теміржолы арқылы Қазақстан күн сайын 1 миллион тоннаға дейін жүк өткізе алады. Бұл туралы экономист Айбар Олжай айтты,  деп хабарлайды Rail-news.kz.

Қытай өз тауар ағындарын Ресейдің солтүстігі арқылы емес, Орта дәліз бағытына толықтай бұрды. Бұл – халықаралық логистика картасындағы ауқымды өзгеріс, ал оның басты бенефициары – Қазақстан. Экономисттің айтуынша, бұл тек көлік логистикасы ғана емес, бүкіл геосаяси және экономикалық тепе-теңдікті өзгертуі мүмкін тарихи сәт.

«Абу-Дабиде өткен маңызды кездесуде Түркия, Әзірбайжан және Армения басшылары Зангезур дәлізіне қатысты мәселелерді пысықтап, Орта дәліздің толық іске қосылуына жол ашты. Осы арқылы Қытайдың батыс қақпасы енді Ресей емес, Түркия болатыны белгілі болды. Яғни, Қытай тауарлары Еуропаға енді Ресейдің Балтық порттары емес, Каспий арқылы – Қазақстан, Әзірбайжан және Түркия бағытында жетеді», - дейді сарапшы.

Оның айтуынша, бұл бағыттың ең ұзын және негізгі бөлігі – Қазақстан аумағынан өтеді. Қытаймен шекарадағы Қорғастан басталып, Каспий теңізіндегі Ақтауға дейінгі теміржол желісі – Орта дәліздің жүрегі. Алайда қазіргі инфрақұрылым мұндай ауқымды ағынға дайын емес. Дәл осы тұста, Алматыда өткен жедел инвестициялық форумда Макао инвестициялық тобы жаңа Қорғас–Ақтау теміржолын салуға дайын екенін мәлімдеген. Бұл жаңалықты экономист «сенсациялық мәлімдеме» деп бағалап отыр.

Ма Сяньлин мен Макао капиталы – қазақ логистикасына

«Макао – Азияның ең бай өңірлерінің бірі. Казиноларымен танымал аймақтың капиталы енді Қазақстандағы стратегиялық жобаға бағытталуы мүмкін. Макао биржасының өкілі Ма Сяньлиннің айтуынша, жаңа жоба аясында Қорғостан Ақтауға дейін электрлендірілген, қосжолақты, ауыр жүкке бейімделген заманауи теміржол салынады. Сонымен бірге Ақтаудан Бакуге дейін Каспий теңізінің үстімен өтетін көпір салу да жоспарда бар», - деді А. Олжай.

Сарапшының есебінше, қазіргі жолмен бір пойызда 50-60 вагон ғана қозғалады, ал әрқайсысына 60 тонна жүк тиеледі. Ал жаңа теміржолда 300 вагоннан тұратын алып пойыздар әрқайсысы 100 тонна жүкпен қатынай алады. Бұл – бір рейспен 30 мың тонна. Күніне бірнеше рейс арқылы кемінде 1 миллион тоннадан астам жүк өткізуге болады. Жылдық өткізу қабілеті – 500 миллион тонна. Бұл көрсеткіш арқылы Қазақстан транзиттік табысынан мұнайдан түсетін пайдадан да көп табыс табуы мүмкін.

Айбар Олжай атап өткендей, бұл тек логистика емес, бұл – экономикалық дербестік пен стратегиялық ықпал құралы.  

«Орта дәліз – бұл қазақ экономикасының жаңа тынысы. Енді бұл дәлізбен тек тауар емес, ақша, ықпал, бедел және геосаяси салмақ тасымалданатын болады», – дейді сарапшы.

Макао инвесторлары жобаның барлық шығындарын өз мойнына алуға дайын. Қазақстанға тек инфрақұрылымдық дайындық пен тиімді тарифтік саясат қажет.

Қазақстан – Еуразия логистикасының алтын көпіріне айналуға нақты қадам жасап отыр. Қытайдың Қорғас арқылы Ақтауға, одан әрі Каспий арқылы Бакуге бағытталуы еліміздің транзиттік әлеуетін бірнеше есеге арттырады.  

 

Жүк тасымалы / Апта саны
28.11.2025
Достық - Мойынты екінші жолдарымен 1,2 мыңнан астам пойыз өтті
Жаңалықтар
28.11.2025
Қазақстан–Швейцария іскерлік кеңесіне 25-тен аса швейцариялық компания қатысты
Жүк тасымалы
28.11.2025
Қостанайда астықты теміржол көлігімен тасымалдау 20% өсті
Жаңалықтар
28.11.2025
Достық және Алтынкөл станцияларының қызметкерлері ҚХР-да өткен семинарға қатысты
Сұхбат
28.11.2025
Қауіпсіздікті күшейтуге күш салудамыз
Аймақтар
28.11.2025
Қостанай өңірінде контейнерлік пойыздарды ресімдеудің ашық тәртібі енгізілді
Аймақтар
28.11.2025
Өткелдерді жаңарту жалғасуда
Жаңалықтар
28.11.2025
Астанада қозғалыс қауіпсіздігі бойынша байқау өтті
Жаңалықтар
28.11.2025
Ташкентте Транскаспий көлік дәлізі мен байланысты дамыту жөніндегі Инвесторлар форумы өтті
Қауіпсіздік
28.11.2025
Практикалық сабаққа қатысты
Жаңалықтар
28.11.2025
ҚТЖ және Rail Cargo Austria транзиттік осьті күшейтуде
Жаңалықтар / Мұрағат
28.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №99 28 қараша 2025 жыл
Аймақтар
27.11.2025
Теміржолшы кәсібіне құрмет
Аймақтар
27.11.2025
Техникалық кітапханаға – 90 жыл
Жаңалықтар
27.11.2025
ҚТЖ жеке вагондардың тоқтап тұруын қысқартуға шақырды
Инфрақұрылым
27.11.2025
Жабық жол қайта ашылды
Жаңалықтар
26.11.2025
ҚТЖ басшысы: Компания Әзірбайжанға астық жеткізуді 25 есеге арттырды
Спорт
26.11.2025
Күзет қырандары – спартакиада чемпионы
Жүк тасымалы
26.11.2025
Алты мемлекет Иран арқылы контейнерлік транзитті арттыру үшін күш біріктіруде
Жаңалықтар
26.11.2025
ҚТЖ Бакуде өткен ТМД елдері Теміржол көлігі жөніндегі кеңесінің отырысына қатысты