Әлеуметтік жүк тасымалы ұлғаюда

Жүк тасымалы
18.07.2025, 08:49
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Ұлттық компания үшін әлеуметтік маңызды жүк санатындағы көмір мен астық тасымалы қашан да өзекті. Биылғы жылдың бес айының қорытындысы бойынша «ҚТЖ» ҰК» АҚ желісі бойынша тасымалданған жүк көлемі 107 млн тоннаны құраған. Бұл көрсеткіш өткен жылдың есепті кезеңіне қарағанда 4,4%-ға жоғары болып отыр.

Оның 68,7 млн тоннасы ел ішінде тасымалданып, 38 млн тоннасы экспортқа шығарылған. Теміржол көлігімен тасымалданатын негізгі жүктер – әрине көмір мен астық. 2024-2025 жылдардағы жылу беру маусымында Қазақстан бойынша теміржол көлігімен 67 миллион тонна көмір тасымалданып, оның 60 миллион тоннасы ЖЭО-ға, ал 7 миллион тоннасы коммуналдық секторға жеткізілген. Ал осы жылдың бес айында 41,6 млн тонна көмір тасымалданып, бұл өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 2,4%-ға артық шыққан. Оның 29,3 миллион тоннасы ішкі нарыққа жіберілсе, 12,2 миллион тоннасы экспортталған.  

ҚТЖ көмір логистикасын үздіксіз қамтамасыз етіп, жекеменшік және жалға алынған 12 мыңға жуық ашық вагондарды пайдалана отырып, жүк жөнелтушілердің сұранысын 100% орындады. Қатты отынды тасымалдауды үйлестіру бойынша жедел штаб тәулік бойы жұмыс істеп, ҚТЖ мамандары тиісті министрліктер мен әкімдіктер өкілдерімен тұрақты байланыс орнатқан.  

Отандық көмірді жеткізудің негізгі бағыттарына Ресей, Қытай, Өзбекстан, Қырғызстан, Латвия, Польша, Қытай, Үндістан және Италия кіреді. Бүгінде еліміз қатты отынды Каспий порттары арқылы Грузия мен Түркияға жеткізу мүмкіндігін қарастыруда. Сонымен қатар Қытай порттары арқылы экспортты арттыру мүмкіндігі талқылануда. Биылғы жылдың басты оқиғаларының бірі, бірінші тоқсан қорытындысы бойынша Ресей порттары арқылы көмір экспортының 44,5%-ға өсуі, сондай-ақ Қытайға белсенді көмір экспортының жасалуы болды. Осылайша, Қазақстан мен Ресейдің теміржол әкімшіліктері отандық көмірді экспорттау үшін «жасыл дәліздерді» құру тетіктерін пысықтауды жоспарлап отыр.  

Әлеуметтік жүк санатындағы астық тасымалы да айтарлықтай өскен. Мәселен, Қазақстанда 2024 жылы жиналған 25,2 миллион тонна астық рекорды соңғы бес жылдағы рекордты жаңартқанын теміржол тасымалы көлемінен де байқауға болады. Маркетингтік жылдың қорытындысы бойынша (2024 жылдың қыркүйегінен 2025 жылдың сәуіріне дейін) «ҚТЖ» ҰК» АҚ желісі бойынша астық тасымалдау көлемі 9,8 млн тоннаға жетіп, бұл өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 52%-ға артық. Бұл ретте экспорт 58%-ға өсіп, 7,7 млн тоннаны құрады. Жыл басынан бергі бес ай ішінде 5,7 миллион тонна астық тасымалданған. Бұл бір жыл бұрынғыдан 54 пайызға артық. Шетелге астық жеткізу 62 пайызға өсіп, 4,5 миллион тоннаға жеткен.  

Ал астықтың ағымдағы экспорттық маусымында еліміз мәлімделген 12 млн тонна болжамға қол жеткізген жоқ. Осыған қарамастан, жеткізілімдер тек дәстүрлі нарықтарда ғана емес, сонымен қатар балама маршруттарда да өсім көрсетті. Мәселен, республиканың ауыл шаруашылығы министрлігінің деректеріне сүйенсек, дәстүрлі нарықтарда бидай және жем-шөп ұнтағы, сондай-ақ қатты бидай экспортының 2024/25 жылғы 8 айда (қыркүйек-сәуір) Өзбекстанға – 36%-ға, Тәжікстанға – 29%-ға, Ауғанстанға – 62%-ға, Әзірбайжанға – 216 есе, Қырғызстанға 5,6 есе өскені байқалған. Сонымен қатар Грузия мен Алжирге де жеткізілім күрт өскен.  

Қайта өңделген дәнді дақылдар көлемінің тұрақты өсу серпінін бүгінде Қытай бағытынан көруге болады. «ҚТЖ» ҰК» АҚ алға тартқан деректерге сүйенсек, 2025 жылдың бес айының өзінде елдің теміржол желісі арқылы Қытай бағытында 1,6 млн тонна астық жүктері (астық, ұн, құрама жем) тасымалданған, бұл 2024 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 46% артық. Жөнелтілген астық көлемі 328 мың тоннаны құрап, оның 239 мың тоннасы контейнерлерде тасымалданған. Ұнтақталған өнімдердің көлемі 179 мың тоннаны құраса, оның 112 мың тоннасы контейнерлерге тиелді. Бұл өсімге көршілес Ресейде егіннің азаюы және астық тасымалдауға субсидиялар ықпал етті, бұл сайып келгенде, сұраныстың жандануына және мүлдем басқа нарықтарға шығуға мүмкіндік берді. Мәселен, Мароккоға теміржол жеткізілімдері ашылып, ол жаққа тек 2025 жылдың 4 айында 111 мың тонна бидай жөнелтілді. Сондай-ақ қазақстандық бидайды Вьетнамға алғаш рет салмағы 1,7 мың тоннаға жуық транзиттік контейнерлік пойызбен Ляньюньган порты арқылы теңіз кемелеріне тиеп, Хайфон портына жөнелту арқылы тасымалдау жүзеге асырылды, оған шамамен 15 мың тонна бидай экспорттау жоспарлануда.

 

Инфрақұрылым
18.07.2025
Сырдария арқылы өтетін жарты шақырымдық теміржол көпірі салынады
Инфрақұрылым
18.07.2025
Елімізде темір жолды жөндеу науқанының жартысы аяқталды
Жүк тасымалы
18.07.2025
Әлеуметтік жүк тасымалы ұлғаюда
Станция тынысы
18.07.2025
Әйтеке би станциясы жартыжылдықты табысты аяқтады
ҚТЖ келбеті
18.07.2025
Қауіпсіздік мәдениетін қалыптастырған инженер
Аймақтар
18.07.2025
Маңғыстау теміржолшыларына біржолғы сыйақы берілді
Қауіпсіздік
18.07.2025
Дала өртімен күрес: Семей теміржолшылары қауіпсіздік шараларын күшейтті
Жаңалықтар / Мұрағат
18.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №54 18 шілде 2025 жыл
Жүк тасымалы
17.07.2025
Ақтау мен Құрық порттарында жүк айналымы өсті
Спорт
17.07.2025
Астанада өткен сайыста теміржолшылар жеңімпаз атанды
Жаңалықтар
17.07.2025
"Тобыл" логистикалық хабының құрылысы бастау алды
Жаңалықтар
17.07.2025
Елімізде теміржол машиналарын жасау 7,1%-ға артты
Жүк тасымалы
17.07.2025
Атырауда мұнай өнімдерінің тасымалы өсті
Инфрақұрылым
17.07.2025
Мойынты – Қызылжар теміржол желісінің құрылысына 10 мердігер ұйым қатысуда
Жаңалықтар
17.07.2025
ҚТЖ локомотив бригадаларының 16 демалыс үйіне күрделі жөндеу жүргізуде
Жаңалықтар / Жолаушылар тасымалы
16.07.2025
Комиссия туристік пойыздардағы заң бұзушылықтарды анықтады
Аймақтар
16.07.2025
Қандыағашта теміржол вокзалы жөнделіп жатыр
Әлемде
16.07.2025
Қытай жүрдек пойыздар желісінің жылдамдығы мен ұзындығын арттыруда
Жүк тасымалы
16.07.2025
Қазақстан бидайы Қытай арқылы Вьетнамға темір жол көлігімен жөнелтілді
Жүк тасымалы
15.07.2025
Қытайдан Әзербайжанға аттанған алғашқы жүк пойызы Қазақстан арқылы өтеді