Азия даму банкі Орталық Азия елдеріндегі теміржолды реформалау жөнінде ұсыныс әзірледі

Инфрақұрылым
27.08.2022, 11:06

Азия даму банкі 11 елдің темір жолының жай-күйіне зерттеу жүргізді. Оның ішінде Ауғанстан, Әзербайжан, Қытай, Грузия, Қазақстан, Қырғызстан, Монғолия, Пәкістан, Тәжістан, Түрікменстан мен Өзбекстан бар, деп хабарлайды Rail-news.kz.

Аталған зерттеу барысында бұл салаға инвестиция тартуды ұлғайту  және коммерцияландыру мен реформалау әлеуетін арттыру қажеттігі анықталған.  

Сондай-ақ аймақтағы сауда құрылымында болып жатқан өзгерістер, теміржол тасымалына деген сұраныстың артуына әкеліп отырғаны айтылады, бірақ бұл елдердегі тасымалдау операторлары бір-бірімен және өзге көлік компанияларымен жиі бәсекеге түсіп, көбінде шығынға батып жататын көрінеді. Сол себепті банк осы операторлардың жұмысын тиімді ететін негізгі реформаларды қарастыруды ұсынды. Бұл тұрғыда 11 елдегі теміржол қызметінің қаржылық тұрақтылығын арттыруға болатын бірнеше ұсыныстар жасалған:

-  шығындар мен кірістер, қаржылық нәтижелер туралы шынайы және ашық ақпаратпен қамтамасыз ету үшін коммерциялық есеп жүйелерін жаңғырту;

- кәсіпорындарға өнімділік пен табыстылықты арттыруға мүмкіндік беретін ресурстарды жоспарлаудың заманауи жүйелерін енгізу, ол коммерциялық тұрғыдан тиімді тәсілдерді қабылдауға мүмкіндік береді;

- тарифтерді ырықтандыру – теміржолшыларға тарифтерді нарық жағдайына сәйкес реттеуге мүмкіндік береді, бұл тұтынушыларды көбірек тартуға және кірістерді оңтайландыруға көмектеседі;

- әлеуметтік қажетті қызметтерді (PSO) көрсетуге келісім жасау -  Үкіметтің осы қызметтерді көрсетудегі шығындарын өтеуге мүмкіндік береді;

- негізгі емес қызмет түрлерін бөлу немесе жекешелендіру ісі операторларға коммерциялық негізде теміржол қызметтерін көрсетуге назар аударуға мүмкіндік береді;

- жүк және жолаушылар тасымалының жеке операторларының санын ұлғайту, сондай-ақ лизингтік компанияларды тарту тиісті нормативтік-құқықтық база болған жағдайда бәсекелестікті арттырады және тасымалдау қызметінің тиімділігі мен көрсетілетін қызметтердің деңгейін жоғарылатады.

Айта кетсек, 2021 жылдың 2 ақпанында Өзбекстан, Ауғанстан және Пәкістан өкілдері Ташкенттегі келіссөздерден кейін ұзындығы 573 шақырым, транзиттік әлеуеті жылына 20 млн тонна болатын «Мазари-Шариф – Кабул – Пешавар» теміржол құрылысы бойынша бірлескен жоспарға қол қойған еді. Жобаны қаржыландыруға Дүниежүзілік банк, Азия даму банкі, Еуропалық қайта құру және даму банкі, Еуропалық инвестициялық банк, АҚШ Халықаралық қаржылық даму корпорациясы қызығушылық білдірген.

 

Жаңалықтар
05.09.2025
ҚТЖ ескі вагондарды жаңартуды жалғастыруда
Аймақтар
05.09.2025
Қамыстыбас станциясында жаңа күзетілетін теміржол өткелі ашылды (Фото)
Аймақтар
05.09.2025
Жалағаштықтардың жауапкершілігі жоғары
Инфрақұрылым
05.09.2025
Қызылорда облысында бес вокзал жаңа кейіпке енеді
Инфрақұрылым
05.09.2025
Ердәуіт станциясына алғашқы бағыттағыш бұрма орнатылды
Жаңалықтар
05.09.2025
Quiz ойыны руханиятқа арналды
Цифрландыру
05.09.2025
ҚТЖ-да қағазсыз құжат айналымына қадам: QR-код тәжірибеге енгізілуде
Аймақтар
05.09.2025
Мемлекеттік марапат табысталды
Аймақтар
05.09.2025
Қалпына келтіру пойызы – теміржол жұмыстарының сенімді серігі
ҚТЖ келбеті
05.09.2025
Еңбек елеусіз қалмайды
ҚТЖ келбеті
05.09.2025
Бесік жырын жырлаған нелля әже
Қауіпсіздік
05.09.2025
Абайлаңыз, балалар!
Жаңалықтар / Мұрағат
05.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №71-72 05 қыркүйек 2025 жыл
Қауіпсіздік
04.09.2025
Локомотивтерге бейнетіркегіштер орнатылуда
Әлеумет
04.09.2025
Зейінің ашылсын, балақай!
Жолаушылар тасымалы
04.09.2025
Жолаушылар пойыздарында багажды тасымалдау ережелері
Аймақтар
04.09.2025
Рельс дәнекерлеу цехында өткен бір күн
Әлеумет
04.09.2025
Қызылорда теміржолшылары балаларға қуаныш сыйлады
Әлеумет
04.09.2025
Медициналық пойызы Павлодар облысының тұрғындарын қабылдауда
Инфрақұрылым
04.09.2025
Астана-1 вокзалында ауқымды күрделі жөндеу жүргізілуде