Биыл 1,5 мың шақырым жол сауықтырылады

Инфрақұрылым
04.03.2025, 08:30
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Теміржол тасымалына деген сұраныстың артуы қазіргі инфрақұрылымды одан әрі жаңғыртуды талап етуде. Ал теміржол желісінің өткізу қабілетін дамыту пойыздар қозғалысы қауіпсіздігін арттыруға, олардың жылдамдығын ұлғайтуға, қызмет көрсету сапасын жақсартуға және салаға заманауи технологияларды енгізуге ықпал етеді.

Осы мақсатта бүгін ұлттық компанияда тиісті жоспарлар қабылданып, іске асырылуда, сондай-ақ ірі инфрақұрылымдық жобалар шеңберінде жұмыстар жүргізілуде. Мәселен, биыл еліміз бойынша 1480 км жол сауықтырылып, соның ішінде 512 км жолға күрделі жөндеу жүргізілмек. Жөндеу жұмыстары көбінесе пойыздардың қозғалысы қарқынды негізгі теміржол учаскелерінде жүргізілетін болады. Көктемнің келуімен наурыз айында Бейнеу – Маңғыстау, Жамбыл – Түлкібас, Шу – Алматы және Мақат – Ақсарай учаскелерінде жөндеу жұмыстарын бастау жоспарланған. Қазіргі уақытта жұмысты бастау үшін барлық учаскелер жолдың жоғарғы құрылымының материалдарымен, атап айтқанда қиыршық тас, бекітпесі бар шпалдар және т.б. қамтамасыз етілуде. Атап өтерлігі, жұмыстардың басым бөлігі жол дистанцияларының өз күштерімен, яғни шаруашылық тәсілмен жүргізіледі. Осыған ұқсас жұмысты мердігерлік ұйымдар компаниямен жасасқан келісімшарттар шеңберінде өткізетін болады.  

«Біз жолдарға жүргізілетін жөндеу жұмыстарының көлемін мүмкіндігімізше жылдан жылға арттырып келеміз. Былтыр жоспар бойынша 1401 км жол жөнделуі тиіс болса, нақты орындалған жұмыс көлемі 1430 шақырымды құрап, меже 102%-дан асып жығылды, соның ішінде 570 км жолға күрделі жөндеу жүргізілді. Мобильдік-диагностикалық кешендердің бағамына сүйенсек, 2023 жылмен салыстырғанда 2024 жылдың қорытындысы бойынша жүргізілген жөндеу жұмыстары мен ұйымдастырушылық-басқарушылық шешімдер кешенінде жолдың жағдайы жақсарды. Яғни жолдың балдық бағасы 3%-ға жақсарып, 3 және 4 дәрежелі ақаулар 19%-ға, қанағаттанарлықсыз километрлер 9% және қозғалыс үшін жолды жабу 22%-ға төмендеді. Сондай-ақ «Тальго» вагондары бар жолаушылар пойыздары үшін қозғалыс жылдамдығы тиісінше 413 км-ге, жолаушылар пойыздары – 605 км, жүк және контейнерлік пойыздар үшін тиісінше 406 және 507 шақырымдарға артты», – дейді «ҚТЖ» ҰК» АҚ филиалы – Магистральдық желі дирекциясының директоры Сәкен Рахметов.

Оның айтуынша, Қазақстан Республикасының 2029 жылға дейінгі ұлттық инфрақұрылымдық жоспарына сәйкес инфрақұрылымның бірқатар «тар жерлерін» жаңғырту жоспарлануда екен. Жоспар теміржол инфрақұрылымын дамыту мәселелерінде басшылық құжат болып, оған сәйкес Достық – Мойынты учаскесінде екінші жолдардың, Алматы станциясының теміржол торабын айналып өтетін айналма теміржол желісінің, сондай-ақ Дарбаза – Мақтаарал және Бақты – Аягөз теміржол желілерінің құрылысы іске асырылуда. Бұл жобалар шекара маңындағы учаскелерде инфрақұрылым қуатын арттыруға бағытталған. Мәселен, 2024 жыл транзиттік және экспорттық жүктерді тасымалдау көлемінің ұлғаюының орасан зор әлеуеті бар екенін көрсетті, атап айтқанда 2020 жылғы 287 375 мың тоннадан 2024 жылы 303 201 мың тоннаға дейін немесе 106%-ға дейін өсу байқалады.  

«Теміржол инфрақұрылымын дамытудың озық қарқынын қамтамасыз ету үшін «ҚТЖ» ҰК» АҚ барлық инфрақұрылымдық шектеулері бар және Теміржол инфрақұрылымының өткізу қабілетін дамыту бойынша тиісті бағдарлама әзірленді. Биыл Үкіметтің кеңейтілген отырысында ел Президенті айтқан көлік-логистикалық инфрақұрылымды дамыту жөніндегі міндетке сәйкес, Достық станциясынан басталатын және Орталық Қазақстан арқылы Ақтау теңіз портына дейін өтетін трансқазақстандық теміржол дәлізін дамытудың мегажобасын іске асыру жөнінде шаралар қабылданатын болады», – дейді дирекция басшысы.  

Осы жылдың көктемінде Мойынты – Қызылжар теміржол желісінің құрылысы басталады деп күтілуде. Бұл құрылыс маршрут бойынша тарифтік қашықтықты 100 шақырымнан астам жолға қысқартуға мүмкіндік береді. Өткізу қабілетін арттырумен қатар, бұл Достық станциясынан Ақтау портына және салынып жатқан басқа да көлік хабтарына дейінгі инновациялық екі деңгейлі контейнерлік пойыздардың іске қосылуын қамтамасыз етпек. Сонымен қатар Достық – Ақтоғай учаскесінде, атап айтқанда Көктұма – Разъезд 19 учаскесінде жел жүктемесіне байланысты маусымдық шығындарды алып тастау үшін жапондық компаниямен бірлесіп үздіксіз тасымалдауды қамтамасыз ету үшін оңтайлы инновациялық жобалық шешімдер зерттелуде.

 

Жүк тасымалы / Апта саны
28.11.2025
Достық - Мойынты екінші жолдарымен 1,2 мыңнан астам пойыз өтті
Жаңалықтар
28.11.2025
Қазақстан–Швейцария іскерлік кеңесіне 25-тен аса швейцариялық компания қатысты
Жүк тасымалы
28.11.2025
Қостанайда астықты теміржол көлігімен тасымалдау 20% өсті
Жаңалықтар
28.11.2025
Достық және Алтынкөл станцияларының қызметкерлері ҚХР-да өткен семинарға қатысты
Сұхбат
28.11.2025
Қауіпсіздікті күшейтуге күш салудамыз
Аймақтар
28.11.2025
Қостанай өңірінде контейнерлік пойыздарды ресімдеудің ашық тәртібі енгізілді
Аймақтар
28.11.2025
Өткелдерді жаңарту жалғасуда
Жаңалықтар
28.11.2025
Астанада қозғалыс қауіпсіздігі бойынша байқау өтті
Жаңалықтар
28.11.2025
Ташкентте Транскаспий көлік дәлізі мен байланысты дамыту жөніндегі Инвесторлар форумы өтті
Қауіпсіздік
28.11.2025
Практикалық сабаққа қатысты
Жаңалықтар
28.11.2025
ҚТЖ және Rail Cargo Austria транзиттік осьті күшейтуде
Жаңалықтар / Мұрағат
28.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №99 28 қараша 2025 жыл
Аймақтар
27.11.2025
Теміржолшы кәсібіне құрмет
Аймақтар
27.11.2025
Техникалық кітапханаға – 90 жыл
Жаңалықтар
27.11.2025
ҚТЖ жеке вагондардың тоқтап тұруын қысқартуға шақырды
Инфрақұрылым
27.11.2025
Жабық жол қайта ашылды
Жаңалықтар
26.11.2025
ҚТЖ басшысы: Компания Әзірбайжанға астық жеткізуді 25 есеге арттырды
Спорт
26.11.2025
Күзет қырандары – спартакиада чемпионы
Жүк тасымалы
26.11.2025
Алты мемлекет Иран арқылы контейнерлік транзитті арттыру үшін күш біріктіруде
Жаңалықтар
26.11.2025
ҚТЖ Бакуде өткен ТМД елдері Теміржол көлігі жөніндегі кеңесінің отырысына қатысты