Қызылжар жобасынан не күтеміз?

Инфрақұрылым
24.10.2025, 10:04
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Өткен айда 836 км құрайтын, құрылысы үш жылға созылған Достық – Мойынты темір жолының екінші желісі іске қосылды. Бүгінде Мойынты мен Қызылжар арасында теміржол құрылысы басталды.

Одан әрі Ақтау портына дейінгі жолдар түгел жаңғыртылады. Бұл – Қазақстанның көлік транзитіндегі рөлі мен салмағын айқындап отырған Транскаспий халықаралық көлік дәлізінің маңызды бөлігі болып табылады.  

Сонымен Достық – Мойынты темір жолының жалғасы Қызылжар жобасынан не күтеміз? Бүгінде жоба құрылысы қарқынды жүріп жатыр. Мойынты – Қызылжар бағытында рельс табанына қажет 14 млн текше метр топырақтың 85 пайызы төселді. Мамандар жобаны мерзімінен бұрын аяқтауды көздеп отыр.  

Мойынты – Қызылжар темір жолының жалпы ұзындығы 323 км. Оның 175 шақырымы Ұлытау облысы аумағынан өтеді. Қазірдің өзінде жер жұмыстарының 80 пайызы аяқталып, бір айдың көлемінде теміржол рельстерін төсей бастайды. Қазір қажетті шпал мен рельстер арнайы базада дайындалып жатыр. Теміржол құрылысы екі бағыттан қатар басталып, жоба аясында Қызылжар мен Мойынты станциялары кеңейтіліп, жаңғыртудан өтеді. Одан бөлек Қаражал қаласы мен Ақтау ауылында жаңадан станция салынады деп күтілуде.

Сарапшылардың пайымдауынша, жаңа жол жүк тасымалын ұлғайтуға мүмкіндік беріп, тауарларды жеткізу мерзімін бірнеше есе қысқартады. Қазір Қытай Еуропаға бірнеше жолмен тауар жеткізіп отыр. Олардың барлығы алыс және қауіп-қатерсіз емес. Ал құрлық жолы екі тарап үшін де тиімді болып отыр. Қытай тауары қазақ жерімен Каспийден өтіп, әрі қарай Кавказ елдері арқылы Қара теңізге шығып кете алады.  

Мамандардың айтуынша, теміржол желісі транзиттік тасымалды жеңілдетіп қана қоймай, өңірлік экономикаға да тың серпін береді. Өндірісті өңірдің өнімін нарыққа шығаруға мүмкіндік кеңейеді. Қазақстанның транзиттік әлеуетін көбейтеді. Қазақстанның темір жолы арқылы енді жүк тасымалы бірнеше миллион тоннаға артады. Жұмыс қыста да тоқтамай жүре беретін болады. Жоба келесі жылдың аяғында тапсырылады деп жоспарланып отыр.

 

Инфрақұрылым
24.10.2025
Қызылжар жобасынан не күтеміз?
Инфрақұрылым
24.10.2025
Жол техникалары сапқа қойылды
Аймақтар
24.10.2025
Шаруашылықтар қысқа дайын ба?
Аймақтар
24.10.2025
Кемшіліктер қайталанбауы тиіс
ҚТЖ келбеті
24.10.2025
Жолаушының алғысына бөленген кассир
Аймақтар
24.10.2025
Вагон қараушыдан ұстазға айналған теміржолшы
Қауіпсіздік
24.10.2025
Өткел қауіпсіздігі – сенімді қолда
Әлеумет
24.10.2025
Үздік еңбек әулеті
Аймақтар
24.10.2025
«Таза Қазақстан» челленджі жалғасып жатыр
ҚТЖ келбеті
24.10.2025
Ақмаралдың алғашқы жеңісі
Аймақтар
24.10.2025
Вокзал маңы абаттандырылды
Жаңалықтар
24.10.2025
60-қа жуық студент ҚТЖ мұражайында болды
Жаңалықтар / Мұрағат
24.10.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №88-89 24 қазан 2025 жыл
Жаңалықтар
23.10.2025
Көлік министрі Тбилисиде өткен V «Silk Road Forum» аясында сөз сөйледі
Инфрақұрылым
23.10.2025
Ақмая–Шиелі телімінде қызу жұмыс жүріп жатыр
Станция тынысы
23.10.2025
Рельс үстіндегі өмір: Манкент станциясының қаһармандары
ҚТЖ келбеті
23.10.2025
«Жыл машинисі» анықталды
Аймақтар
23.10.2025
«Таза Қазақстан»: Арыстық теміржолшылар 120 түп ағаш отырғызды
Қауіпсіздік
23.10.2025
Астана – Ерейментау учаскесінде машинист жол апатының алдын алды
Жолаушылар тасымалы
23.10.2025
Пойызда қандай заттарды алып жүруге болмайды?