Кәсібінен береке тапқан...

Жаңалықтар
14.04.2017, 15:02

Тазабек Жаңабаев – бұл кәсіпті әкесі мен анасынан кейін жалғаған әулеттегі үшінші теміржолшы. Бүгінде оның отбасындағы 17 теміржолшының үшеуі зейнетке шығып, қалғаны осы салада еңбек етуде.   Жалпы, теміржолдың белгі беру-байланыс саласы – Жаңабаевтар әулетіне құт болып дарыған. Әулет ағасы туралы «кәсібінен береке тапқан жан» дейді көпшілік. Інілері аға салған жолменен түгел осы байланыс саласын таңдаған. Әрі үлкен бауырын пана тұтып, ақыл-кеңесіне құлақ түріп ержетсе керек.  – Байланыс саласының жұмысы негізінен механикаландырылған жүйемен іске асады. Осы кәсіпке қызыққан монтер сол бойда қалып кетпей, білімін жетілдіруді ойлауы керек. Бауырларыма үнемі осыны айтып отырдым. Олар мені тыңдады. Қазір таңдаған мамандықтарына өкінбейді. Ұлым мен қызым да байланыс саласының жоғары білімді мамандары. Үгіттеген жоқпын, өз еріктерімен қалады. Отбасындағы кешкі астан кейінгі әңгіме тек жұмыс жайлы болады. Сонда балаларым сұрақтарын қойып, түсінбегендерін біліп отырады, – дейді әулет ағасы.             Арыс станциясына жақын Қабылсайдағы мектеп тек бастауыш сыныпқа арналғандықтан, Тазабекте мектепті бірде Арыстағы интернатта, сосын Темірлан ауылында, одан Түркістанда жүріп бітірген екен. 1970 жылы мектеп бітірген соң Арыс жол дистанциясының Қабылсай станциясына жол монтері болып орналасады. Отан алдындағы борышын өтеп келген соң, Арыс белгі беру және байланыс мекемесіне монтер болып жұмысқа тұрады да, ол әрі қарай осы кәсіптің «жілігін шағып, майын ішкен» қырық жылға созылған жемісті жылдарға жалғасады. – Бұл 1974 жыл болатын. Сол жылы дистанция басшылығы Алматыдағы теміржол техникумына жолдама берді. Екі жыл оқыған соң, үшінші курста үйге ересек адам керек болды. Інілерім кішкентай, тек әкем ғана жұмыс істейтін. Ата-анама қарайласайын деген оймен Арысқа қайттым. Жұмыстың арасында сырттай теміржол институтын оқып, жоғары білім алдым. Монтер, механик, аға механик, телім бастығы, директордың орынбасары, директор сынды барлық сатылардан өттім. 1999 жылы мені жедел түрде Көкшетауға ауыстыратын болып, 15 минуттың ішінде жауабын айтуымды сұрады. Жұбайыммен ақылдасып, келісімімді беріп, Солтүстікке ауыстым. 2002 жылға дейін Көкше жеріндегі белгі беру және байланыс дистанциясын басқардым. Айта кететіні, өңірдегі аталған дистанцияда ұлты қазақ азаматтардан бірінші мен басшы болыппын. Оған дейін орынбасары, бас инженері қазақ болған шығар. Бірақ басшылықта тек орыс немесе өзге ұлт өкілдері болған екен, – деп еске алады пайғамбар жасына жақындаған аға теміржолшы. Тазабек ағаның әйелі Сұлухан да өмір бойы теміржолдың қозғалыс саласында, кадрда қызмет еткен. Қазір үш баласынан бірталай немере сүйіп, бірі ата, бірі әже атанып отыр. Ерлі-зайыптылар Көкшетауда жүрген кездерінен бір қызық әңгіме айтып берді. Барғаннан  Арыстың сол аймаққа тұрмысқа шыққан бір қызымен аға-қарындас болып араласып тұрады. Ол қызын тұрмысқа бергенде бұларды «аға-жеңгем» деп құдалығына ертіп барып, өз кезегінде бұлар оларды шақырып, құдалармен де жақын сыйласып тұрады. –Қазақтың жекжаттығында шек қой қой, шіркін! Әлгі тұрмысқа шыққан жиен қыз  балалы болғанда енесі, яғни құдағи немересіне менің әйелімнің атын қойып, ұланасыр той жасады. Біз Арысқа қайта көшіп кетсек те, кішкентай Сұлухан 1 сыныпқа барғанда Көкшетауға қыдырып барып, сол  қызымыздың құлағына сырға тағып қайтқанымыз бар, – деп күліп еске алады Тазабек аға мен Сұлухан жеңгей. 2002 жылы Арыстағы белгі беру және байланыс дистанциясының директоры Байсейіт Нәбиұлы зейнетке шыққан соң елге келіп 2002-2008 аралығында дистанцияны басқарған Тазабек Жаңабаев  қазірге дейін телім басқарып әрі кәсіподақ жұмысын қоса атқарғанына 2,5 жыл болыпты.              Басында айттық қой, ағамыз кәсібінен береке тапқан жан деп бекер аталмаған. Дистанция директорының орынбасары қызметінде жүргенде Құлан жерінен бастап Шілбастау, Шоқпар, Бел станцияларындағы теміржол телімдерін электрлендіруге атсалысып, жалпы  Жамбыл – Алматы теміржолы толық электрлендірілгенше арыстық байланысшылар жыл сайын 2-3 ай сонда жұмыс істепті. Айтуларынша, сенбі, жексенбі күндері де таң алакеуімнен қас қарайғанша телім басында жүрген. Тіпті, кешкі астан кейін де электрлендіру жұмыстарын жалғастырған екен. Ал  Көкшетау белгі беру және байланыс  дистанциясында басшылықта  жүргенде салынып жатқан Ақсу ­– Дегелең теміржолының бойынан тұрғызылып жатқан Жұмыскер станциясын ашуға атсалысқан.  – Қыстың көктемге ұласар қақаған суық күндері станцияға байланыс сымдарын орнатуға бардық. Бекет кеңсесінде жарық жоқ, әлі қабырғасы сылануда екен. Күндіз релелік  аппаратты арнайы құрылғыларымен 4-2 адам кезектесіп көтеріп жүріп, жол бойына бағдаршамдар орнатамыз. Жақын маңда не дүкен, не үй жоқ, ең жақын елдімекен  5-6 км қашықта. Көктемнің басында көлігіміз батпаққа батып жүріп Жұмыскер бекетін ашқан едік, – деп еске алды Тазабек аға өткен күндерін.    Жоғарыда айтып өткеніміздей, байланысшы соңғы жылдары кәсіподақ төрағасы міндетін қатар алып, көптің мүддесін қорғап келеді.      – Өткен жылдары қысқарту жүрді. Сонда келісімшартта көп балалы және  жалғыз басты аналарды жұмыстан шығармау туралы жазылған тарауды алға тартып, біраз теміржолшы аналарға араша болып, орнында қалдырдық.  Кейде механиктерді сенбі, жексенбі күндері де жұмысқа шақырады. Демалыс күнгі жұмысына ақы төлену керек, жұмысшылардың соны алған, алмағанын бақылаймын. Жиналыста ұжымдық келісімшартта көрсетілген жаңа өзгерістер мен жеңілдіктерді түсіндіремін. Ұлттық компания бойынша қандай да бір жақсы жаңалық болса, оның шарапатын теміржолшылар көру керек, – деп санайды кәсіподақ өкілі.

Динар МЕЙІРМАН,  Арыс

Жүк тасымалы
01.07.2025
ҚТЖ желісі бойынша астық тасымалы 53%-ға өсті
ҚТЖ келбеті
01.07.2025
100 маман іріктелді
Инфрақұрылым
01.07.2025
Шымкент жолшылары асарлатып ауқымды жұмыс атқарды
Аймақтар
01.07.2025
Жұмысшыларды тасымалдайтын жаңа автобус пайдалануға берілді
Жаңалықтар
01.07.2025
Абай мұрасы насихатталды
Қауіпсіздік
01.07.2025
Теміржол нысандарындағы өрт қауіпсіздігі
Жаңалықтар / Мұрағат
01.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №50 01 шілде 2025 жыл
Аймақтар
30.06.2025
Күрделі жөндеу жұмыстары нәтижесін беруде
Станция тынысы
30.06.2025
Семей станциясы үздік атанды
Әлеумет
30.06.2025
Айназдың алғашқы жеңісі
Жаңалықтар
30.06.2025
"Қазақстан темір жолы" төрт жылда неге қол жеткізді?
Жаңалықтар
30.06.2025
Нұрлан Сауранбаев Көлік министрі болып тағайындалды
Жолаушылар тасымалы
30.06.2025
ҚТЖ Ақтөбе – Астана бағыты бойынша қосымша пойыз тағайындады
Жаңалықтар
30.06.2025
Түрік компаниясы елімізде логистикалық инфрақұрылымға инвестиция салмақ
Инфрақұрылым
28.06.2025
Елімізде теміржол желісіне ауқымды жаңғырту жүргізуде
Жаңалықтар
27.06.2025
Варшавада ТХКБ дамыту жөніндегі жұмыс тобының отырысы өтті
ҚТЖ келбеті
27.06.2025
Вагон қозғалысын реттеушілер жайлы бір үзік сыр
Инфрақұрылым
27.06.2025
Маңғыстау теміржолы күрделі жөндеуге күш салуда
ҚТЖ келбеті
27.06.2025
Қырық жыл кешіккен шындық
Әлеумет
27.06.2025
Балалар жазы көңілді