"Қазақстан темір жолы" төрт жылда неге қол жеткізді?

Ұлттық теміржол операторы рекордтық көрсеткіштерге қол жеткізді, инфрақұрылымды жаңғыртып, халықаралық аренадағы позициясын нығайтты, деп хабарлайды Rail-news.kz.
Осы жылдар ішінде компания ауқымды қайта құрулардан өтіп, жаңа белестерге сенімді түрде ілгеріледі. Бұл кезең өндірістік және қаржылық көрсеткіштердің өсуімен, ірі инфрақұрылымдық жобалардың іске асырылуымен және саланың цифрлық трансформациясымен ерекшеленді.
Қаржылық тұрақтылық және өсім
Тасымалдаудың тұрақты өсуі қаржылық нәтижелерге әсер етті. 2024 жылы компанияның кірісі 2,2 триллион теңгеге жетті, бұл 2020 жылғы көрсеткіштен екі есе көп. 2025 жылы болжамды кіріс - 2,7 триллион теңге. Таза пайда 9 еседен астам — 16 миллиардтан 158 миллиард теңгеге дейін өсті.
Жалақы қоры 286-дан 662 миллиард теңгеге дейін өсті. Бұл ретте компания тұрақтылығын сақтап, Moody's, Fitch және S&P халықаралық агенттіктерінен оң рейтингтер алды.

Тасымалдаудағы және транзиттегі рекордтар
Пайдалану жүк айналымы 236 млрд тонна-км-ден 272 млрд тонна-км-ге дейін ұлғайды. Транзиттік жүктер көлемі 33% өсіп, 27,5 млн тоннаны құрады. Контейнерлік транзит екі есеге жуық: 876 мың ЖФБ-дан 1,4 млн ЖФБ-ға дейін өсті. ҚХР – РФ – ҚХР бағытында өсім 14 есеге – 37,2-ден 512,2 мың ЖФБ-ны құрады. Қытайдан контейнерлік пойыздардың ТХКБ бойынша тасымалы 2023 жылға қарай 33 есе өсті. Қытаймен тасымалдау көлемі тарихи ең жоғары деңгейге — 32 миллион тоннаға жетті.

Техниканы жаңарту және жолдарды жаңғырту
Төрт жыл ішінде 424 жаңа локомотив пен 369 жолаушылар вагоны сатып алынды. 2030 жылға дейін 557 заманауи құрамды жеткізу жоспарымен "Штадлер Қазақстан" отандық зауытында жаңа жолаушылар вагондарының өндірісі іске қосылды. Бұл ұлттық тасымалдаушының вагон паркін 2030 жылға дейін толық жаңартуға мүмкіндік береді. 125 теміржол вокзалын жаңғырту басталды.
Жолдарды жоспарлы жөндеу көлемі екі есеге ұлғайтылды: жыл сайын 1400 километрден астам жол жөнделуде (2023 жылы – 1443 км; 2024 жылы – 1430 км). 2029 жылға дейін 11 мың шақырым теміржол жаңартылады.
2027 жылға дейін барлығы 5 мың шақырым теміржол салынып, жаңғыртылады. Бүгінде Достық – Мойынты учаскесінде (836 км) екінші жолдардың құрылысы аяқталды, бұл бағыттың өткізу қабілетін бес есеге арттырады. Сондай-ақ, Алматыны айналып өтетін темір жол (75 км), Дарбаза – Мақтаарал (152 км), Бақты – Аягөз (272 км), Мойынты – Қызылжар (329 км) желісі салынуда, Алтынкөл-Жетіген (293 км) учаскесі жаңғыртылуда.

Халықаралық даму және логистика
Компания негізгі халықаралық маршруттарға қатысуын күшейтті. Қытайдың Сиань құрғақ портында терминал салынды. Ақтау мен Алматыда контейнерлік хабтар іске қосылды, Алят (Әзірбайжан) порттарында, Селятино (Ресей) станциясында және Свислочь қаласында (Беларусь) терминалдар құрылысы жалғасуда. Логистикалық желіні кеңейту транзит көлемін ұлғайтуға және Қазақстанның Азия мен Еуропа арасындағы негізгі көлік дәлізі ретіндегі позициясын нығайтуға мүмкіндік берді.
Цифрландыру және қауіпсіздік
PSA, Huawei және Wabtec сияқты жаһандық компаниялармен серіктестікте процестерді цифрландыру және тасымалдау қауіпсіздігін жақсарту бойынша бастамалар бастау алды. Бұл ІТ шешімдерін енгізуді, автоматтандыруды және цифрлық инфрақұрылымды дамытуды қамтиды.