Шымкент теміржол бөлімшесінің жүк айналымы неге төмен?

Жансая Сыдықбай

Шымкент қаласы бойынша меншікті тілшісі

Түркістан облысы еліміздің өзге 13 аймағына қарағанда жер көлемі жағынан кіші болғанымен, халық саны көп, экономика, әлеуметтік, тағы басқа салада алатын орны үлкен. Оның ішінде теміржолға келетін болсақ, Шымкент теміржол бөлімшесінің ұзындығы – 479 шақырым Қызылорда, Жамбыл облысымен түйіседі. Сарыағаш станциясында көршілес Өзбекстан мемлекетімен шектеседі.

 Бөлімшенің орталық басқару мекемесінде орналасқан диспетчерлік аппарат бар. Шұғыл бөлімнің басшысы Ермек Төлешовтің айтуынша, 19 пойыз диспетчері тікелей пойыздарды қозғалтумен, ұйымдастырумен айналысады. 5 кезекші төрт телімнің жалпы жұмысын үйлестіреді, бұдан бөлек 4 инженер, 5 оператор, бөлімше бастығының орынбасары болып есептелетін аға пойыз диспетчері бар.

– Көрсеткіштерге келетін болсақ, 2019 жылдың сәуір айына дейін 16 көрсеткіштің жоспарға сәйкес үшеуі орындалмады. Олар жергілікті вагонның айналымы. Оның орындалмау себебі, жергілікті станцияға бір уақытта бірнеше вагондар келетіндіктен, кезек күтіп тұрып қалады. Бұл содан болып жатыр. Екіншісі, бір жүк операциясында вагонның ұзақ тұруы, яғни алдында айтылған көрсеткішке байланысты. Үшіншісі, ол вагонның динамикалық жүктемесі. Қазір Қытай, Еуропа және тиісінше кері қарай Еуропа, Қытай бағытында контейнерлік тасымалдар күн санап артып жатыр десек те болады. Яғни маршруттар саны артуда. Олардың артуы қаржы жағынан тиімді. Мысалы, 3 жай жүк пойызын тасымалдағаннан гөрі, бір контейнерлік маршрут тасымалдаған тиімді, өйткені екеуінің ақшасы бірдей. Бірақ контейнердің салмағы өте жеңіл болады. Сол жеңіл салмақты контейнерлердің көп тасымалдануына байланысты сәуір айында динамикалық жүктемеміз орындалмады», – дейді жедел бөлімнің бастығы Ермек Төлешов.

Бөлім басшысының айтуынша, 2018 жылдың сәуір айымен салыстырғанда 2019 жылдың сәуір айында ауыр салмақты жүктер кем артылған. Оның себебін сала маманы Шымкенттегі 2 цемент зауытының көктемдегі маусымдық жұмыстары басталмағандығымен түсіндірді.

«2019 жылдың 4 айы бойынша 1 ғана көрсеткіш орындалмады. Ол – жүгі бар вагонның бос вагонға жүру қатынасы. Бұл дегеніміз біздің жүк вагондарымыз бос вагондарға қарағанда аз жүрген. Себебі 2018 жылдың соңына таман Өзбекстан, Тәжікстан, ары қарай Ауғанстанға өткізілген бидай, ұн өнімдерін артқан вагондар қаңтар айынан бастап бос қайта бастады. Сол себепті бос вагондардың жүру ұзақтығы артқан. Бұдан бөлек, жүк айналымы орындалмады. 2018 жылы наурыз айының соңына дейін өзбек елінің жүк қабылдамауы себебінен, 2017 жылы біту керек жүктер 2018 жылдың наурыз айына дейін тасымалданған. Ал 2018 жылдың 31 желтоқсанына дейін тасымалданып бітуі керек жүктер ақпан айының бірінші онкүндігінде таусылды. Сондықтан, жүк айналымы бір жарым айға кеміді», – деді бөлім бастығы.

Е.Төлешовтің айтуынша, жүк тиеуде де көрсеткіштер кем орындалған. Оның себебі Шымкент қаласындағы цемент зауытының тоқтап тұруына байланысты шикізат өнімдерін тасымалдау төмендеген. Сондайақ, басқа да жекелеген жүк жөнелтушілердің тарапынан жүк тиеуге деген тапсырыстың аз болуы әсер еткен. Осыған байланысты, статикалық жүктеме де ойдағыдай орындалмапты. 

Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты