Ақаутапқыш оператор

ҚТЖ келбеті
08.10.2019, 09:01
Жансая Сыдықбай

Шымкент қаласы бойынша меншікті тілшісі

Мықтыбек Тастанбеков теміржолдағы еңбек жолын 2003 жылы жол жөндеуші болып бастаған. 2004 жылы ақаутапқыш оператордың көмекшісі болып істей бастады. 2007 жылы Жамбыл оқу орталығында үш ай біліктілігін жетілдірді. Міне, содан бері Мықтыбектің ПЧ-53 Шымкент жол дистанциясында ақаутабу арбасының операторы болып жұмыс істеп келе жатқанына – 16 жыл.

Кейіпкеріміз ерінбей рельстерді тексеретін аппараттың қыр-сырын түсіндіруге кірісті. «Бұл аппарат ақаутапқыш арбасы, яғни жолдың рельсін тексереді, зақымданған, сынған, майысқан, басқадай бұзылған рельстер пойыздардың қозғалыс қауіпсіздігіне нұқсан келтіретіні белгілі. Сондықтан, міне, осы аппарат көмегімен оны ылғи тексеріп, жай-күйін анықтап отырамыз. Біз, былайша айтқанда, теміржолдың ақауын емдейтін дәрігерлерміз. Осы ақаутапқыш көмегімен жолдың ақауын алдын ала тауып, дер кезінде ауыстырып, яғни апатты болдырмаймыз. Күніне 8 сағат жұмыс істеп, сол аралықта 7 км шақырымдай жолды тексеріп шығамыз. Біздің жұмысымызды ҚТЖ-дан тиісті департамент мамандары бақылап отырады. Қай жерде, қай сағатта, қай километрде жұмыс істедік, соның бәрі жазулы тұрады. Барлығын километрмен, пикетпен есептейді», – деп түсіндірді М.Зиябекұлы жалпақ тілмен.

Бұрынғыларға қарағанда жетілдірілген заманауи ақаутапқыш аппарат Ресей өнімі, Қазақстанға 2018 жылы сатып алынған. Оның тілін біліп, меңгеру үшін ақаутапқыш мамандар алдымен Алматыға барып оқыған. Ақауды анықтау үшін ультрадыбыс сигналды құлаққаппен тыңдайды. Содан соң компьютермен тексеріп көреді. Көзбен көріп, екінші рет тағы да ультрадыбыспен көреді. Онда 18 каналға қарап, сол қалай дыбыс береді, жақсылап тексеріп шығады.

Маманның айтуынша, бүгінде Шымкент жол дистанциясына қарасты жолдардың рельсі түгел жаңа емес. Жаңасы да, ескісі де, орташасы да аралас. Сондықтан осы ақаутапқыш көмегімен тек ескірген зақымданған рельстерді ғана ауыстырып отыр.

«Ақау күнде шыға бермейді, бірақ сынайын деп тұрған рельс болса, алдын ала хабарландыру беріп ескертіп отырамыз. Яғни, біз бірден сынған кезде емес, ақауды алдын ала табамыз. Себебі, жөндеуге үш күнге мерзім берілетін рельстер бар, үш сағатта ауыстыратын рельстер бар және жедел түрде ауыстыратын рельстер бар. Қысы-жазы ауа райына қарамаймыз. Ал егер апат болса, күндіз-түні жұмыс істейміз», – дейді М.Зиябекұлы.

Жол жөндеушінің жұмысы да, жауапкершілігі де ауыр. Ақаутапқыш маманның жұмысы онымен қоса аса жауапты. Мықтыбек Тастанбеков теміржолда қазіргі таңда ең кемі 20 жыл еңбек өтілі бар операторлар жұмыс істеп жатқанын, жастар келгенімен бір жарым жыл істеп көріп, бұл салада тұрақтамай қиналып кетіп қалатындығын қынжыла жеткізді.

«Теміржолды байқап қарасаңыздар, өңкей жасы 40-тан, 50-ден асқандар істеп жүр, жастар аз. Айлығы аздық етеді, жұмысы ауыр, жауапты, сондықтан кадр тұрақтамайды. Меніңше, жалақыны көтеріп, мамандарды жұмысына қарай бағалап отырса, әлеуметтік жағдайын жасауға, яғни баспана алуға мүмкіндік жасаса, жастар келер еді. Бүгінгі таңдағы ең үлкен мәселе – теміржолға жастарды тарту, маман тәрбиелеу дер еді», – дейді ақаутапқыш оператор. 

Жаңалықтар
12.09.2025
ҚТЖ-да еңбек қорғау және экология бойынша корпоративтік олимпиаданың жеңімпаздары анықталды
Жаңалықтар
12.09.2025
ҚТЖ сатып алу жүйесіне жасанды интеллект енгізіп, отандық өндірісті қолдайды
Жолаушылар тасымалы
12.09.2025
«Алматы – Мәскеу» бағытында тікелей теміржол қатынасы ашылады
Жаңалықтар
12.09.2025
Өткенге есеп, келешекке міндет
Қауіпсіздік
12.09.2025
Қауіпсіздік өзіңнен басталады
Жүк тасымалы
12.09.2025
Семейде көмір тасымалы артты
Әлеумет
12.09.2025
ҚТЖ балаларға ерекше қамқорлық көрсетуде
Жаңалықтар / Мұрағат
12.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №74 12 қыркүйек 2025 жыл
Инфрақұрылым
11.09.2025
Қазақстанда 1700 км-ден астам жаңа теміржол салынып жатыр
Жаңалықтар
11.09.2025
ҚТЖ: Алматы облысында Агро-индустриялық паркті дамыту бойынша ынтымақтастық туралы келісімге қол қойылды
Әлеумет
11.09.2025
«Саламатты Қазақстан» пойызы ШҚО-ға келді
Аймақтар
11.09.2025
Абай өлеңдерін оқыды
Жүк тасымалы / Бейнелер
11.09.2025
Қазақстан мен Өзбекстан арасында жаңа бағыт іске қосылды
Жүк тасымалы
11.09.2025
ҚТЖ-да астық тасымалы талқыланды
Жаңалықтар
10.09.2025
Кәсіподақтың XI съезі өтті
Жүк тасымалы
10.09.2025
Қазақстан Вьетнамға бидайды тікелей контейнер ауыстырмай жеткізді
Жолаушылар тасымалы
10.09.2025
ҚТЖ «Voice Beyond Horizon» музыкалық реалити-шоуына арнап пойыз жасақтады
Аймақтар
10.09.2025
Қызылорда теміржолшылары – мемлекеттік тілдің үздік жанашыры
Жүк тасымалы / Инфографика
10.09.2025
8 айда теміржол көлігімен жүк тасымалы 4% өсті
Әлемде
10.09.2025
Мексикада жүк пойызы автобуспен соқтығысты: 10 адам қаза тауып, 60-тан астамы жараланды