Станция кезекшісі – қозғалыс командирі

Аймақтар
08.08.2019, 09:46
Қосұйым Мұқашев

Атырау облысы бойынша меншікті тілші

Мен өзімді станция кезекшісі ретінде сынап көрмек болып, Ақжайық станциясына бардым. Станция кезекшісі – ауысымдық жұмыс, ал оның негізгі міндеті – пойызды қабылдау, жөнелту, келген пойыздармен операциялық жұмыстарды жүзеге асыру, вагон депосы жұмысшыларымен бірге вагонды тексерген соң жолға дайындау, т.б.

Станция кезекшісін «станцияның жүрегі» деп бекер атамаса керек. Мен өз «жұмысымды» темір жолда 38 жыл еңбек өтілі бар Әлжанов Рамазан ағамен бірге атқардым. Таңертең келгеннен әуелі станция басының жағдайы қаралды: қанша пойыз келіп тұр, қанша вагон бар, қай жолдарда олар қалай тұр, башмактар қойылған ба, жолдар, бұрмалардың жағдайы қалай, осының бәрін аралап келіп, станция бастығы мен орынбасарларына мақсатты нұсқаулықтан өтуге бардым. Онда қанша пойыз келіп тұр, қай вагондарды қайда жіберу керек, бірінші кезектегісі қайсы, реттілігі қалай деген мәселелер сөз болып, бірқатар тапсырмалар берілді.

Сол күні таңертең ерте Мақаттан құрылыс материалдары тиелген, құрамында 50 вагоны бар пойыз келді. Ол мәліметті вагондарды бөлу операторлары станция кезекшісіне алып келді.

Станцияда ТЧЭ-3 депосының екі тепловозы жұмыс жасайды. Келген вагондарды сұрыптап, кірме жолдарға бөлдік. Станция кезекшісінің бөлмесінде 4 байланыс телефоны бар, олар – машинист, пойыз құрастырушы, диспетчермен байланыс және дыбыс күшейткіш арқылы сөйлесу телефондары. Негізгі жұмыс, әрине, станция кезекшісі, пойыз құрастырушылар мен машинистер арқылы атқарылды. Арасында диспетчер де тапсырма беріп отыр. Станция кезекшісінің алдында «Ауысым кестесі» деген үлкен график-кесте тұр, онда вагондардың әрбір қозғалысы сызылып-жазылып отырады. Таблода станция жолдары көрініп тұр, қызыл жолақтағылары «вагондар тұр» дегенді, ал түссізі «бос жолдар» дегенді білдіреді. Енді осы вагондарды станцияға жалғасатын 41 кірме жолдың бірнешеуіне сұрыптап апару керек. Ол жұмысты пойыз құрастырушылар мен машинистер станция кезекшісінің айтуымен атқарады. Сағат 11 шамасында жаңағы 50 вагонға қоса Атырау станциясынан құрамында 11 вагоны бар пойыз келді. Олар бос тұрған 5-ші жолға қойылды. Біраздан соң 27 вагон тағы келді. Жалпы станцияда 7 қабылдап-жөнелту жолы бар, бірақ бәрі де қысқа жолдар, 50-55 вагон ғана сыяды. Мұнда сырғытып жіберетін дөңес жоқ. Сол себепті көп уақыт маневрлік жұмыстарға кететіні белгілі болды. Станция кезекшісі кірме жолдар иелерімен де хабарласып, қақпаны ашуды, пойыз келе жатқанын да айтып отырады екен. Станция кезекшісі «Диспетчерлік тапсырмалар», «Жолды қарау, бағыттамалы бұрма, СОБ құрылғылары, байланыс желілерін қарау», «Тежегіш башмактарын есепке алу», «Пойыздар мен локомотивтер қозғалысы» журналдары, «Пойыздарға ескерту беру» кітабын да толтырып отыратыны оларға артық салмақ деп бағаладым. Бұл жерде олардың міндетін станция кезекшісінің көмекшісі бөліседі екен. Кенет станцияда жарық өшіп қалды, ол – жазғы ыстық кезінде Атырауда жиі болатын құбылыс. Бірақ бірден қосымша генератор қосылып, автоматты түрде барлық құрылғы іске қосылды.

Сол мезетте байланысшылар келіп, байланысты қайта-қайта тексерді. Станцияға жарты күнде қанша вагон, цистерна келді, олардың ұзындығы, салмағы қанша, түгел жазып отырдық. Машинистер мен вагон құрастырушылар біраз вагондарды сұрыптап, кірме жолдарға жіберді, 10 вагон «Ақжайық-7» мекемесіне жөндеуге келген екен, ол да уақытылы жөнелтілді. Станция кезекшісі күні бойы бір тыным алмай, жаңағы төрт телефонмен үнемі байланыста болды. Оны сырттай бақылап қана отырған мен станция кезекшісінің жұмысы тіпті де оңай емес екен деп ой түйдім. Жауапкершілігі өз алдына, ағымдағы бақылау жұмыстары да шаш етектен. Ауысымды тапсырар уақытта станция кезекшісімен түні бойы кезекшілікте болғандай шаршапшалдығып шыққанымды жасырмаймын. Теміржолшылардың шыдамы мен төзімі арқасында теміржолдағы бүкіл қозғалыс бір жіптің бойына тізілгендей еді...

Жүк тасымалы
05.12.2025
«Достық – Алашаңқай» түйіспесі арқылы тасымалдау 6% өсті
Қауіпсіздік
05.12.2025
Мақсат – қауіпсіздік мәдениетін арттыру
Аймақтар
05.12.2025
Қызылордада теміржол автоматикасын жетілдіру жолдары қаралды
Жүк тасымалы
05.12.2025
Транскаспий дәлізі бойынша Қытайдан келетін транзит 12%-ға артты
Аймақтар
05.12.2025
Қандыағашта «Үздік вагон қараушы» анықталды
Жаңалықтар
05.12.2025
ҚТЖ-да WorldSkills Kazakhstan 2025 аясында локомотивті басқару конкурсы басталды
Жаңалықтар / Мұрағат
05.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №101 05 желтоқсан 2025 жыл
Қауіпсіздік
04.12.2025
Жамбылда зілзала кезіндегі іс-қимыл пысықталды
Жүк тасымалы
04.12.2025
Журналистерге өзбек шекарасындағы астық экспортының логистикасы көрсетілді
Қауіпсіздік
04.12.2025
Өрт кезіндегі әрекет
Спорт
04.12.2025
Үздік үштік анықталды
Жаңалықтар
04.12.2025
Пойызда төбелес шығарған азамат қоғамдық жұмысқа тартылды
Жүк тасымалы
03.12.2025
Чунцин – Будапешт бағыты бойынша тұрақты жүк тасымалы басталды
Жүк тасымалы
03.12.2025
Жаңа бағыттар іске қосылады
Жолаушылар тасымалы
03.12.2025
14 желтоқсаннан бастап «Астана – Омбы» бағыты бойынша пойыз қатынайды
Инфрақұрылым
03.12.2025
2025 жылға арналған жолдарды жөндеу жоспары асыра орындалды
Жаңалықтар
02.12.2025
Цифрлық кешен бригадалардың өндірістік қауіпсіздігін және пойыздар қозғалысы қауіпсіздігін арттырады
Жүк тасымалы
02.12.2025
ҚТЖ желісі бойынша жүк тасымалдау 287,8 млн тоннаға жетті
Жаңалықтар
02.12.2025
Өзара сенім мен ынтымақтастық жолында
Сұхбат
02.12.2025
Басты міндет – қауіпсіз еңбек жағдайын қалыптастыру