Қауіпсіздікке бағытталуы тиіс...

Жаңалықтар
22.08.2017, 11:24

Кез келген рационализаторлық ұсыныс тиімділігімен танылып, ең алымен қауіпсіздіктің сақталуына бағытталуы керек, деп санайды арыстық өнертапқыш. Дәрібек Мақұлбеков аттай қырық жылдан бері Арыс белгі беру және байланыс дистанциясында  еңбек етіп келеді, тек соңғы он жыл ішінде 20-дан аса рационализаторлық ұсыныстың авторы атанған.  Соның ішінде, ерекше атап айтарлық еңбегі, дистанция директорының орынбасары Андрей Корчагин, бас инженер Мейіржан Жаңабаевпен ақылдаса отырып, қауіптің алдын алатын екі өнертапқыштық жұмысты өндіріске енгізген. Оның бірі, Шойтөбе станциясына қатысты. Станцияда бір пойыз кетіп үлгермей жатып, телім толық босамаса да диспетчерлер екіншісін жібере беретін. Бірақ екіншісін қабылдарда сигнал бірден ашылмай қалады. Ал пойыз жоқ уақытта бұрынғысынша жұмыс істей береді. Дәрібек Әбзадаұлы сигналдың бірден ашылуы үшін сызбаларды қайта қарап, толықтырды. Қазір пойыздар бірінің артынан бірі келсе де, сигнал уақытылы ашылып-жабылып тұр. –Бағдаршамның түсін бірден қызыл, сары, көкке өзгертіп, яғни код беріп тұратын жол бойындағы шкафтарда жанаспайтын (бесконтактный) ТША құрылғылары бар. Кейде сол код беретін құрылғы сызбасынан ақау кетіп, жалған жанып қалады. Біз осы шкафтарды ашып, код беретін нүктелерінің жалған жанбауын толықтырып, қайта жөндедік. Осылай, қауіпсіздіктің алдын алмаса, бір күні  станцияда  пойыздар апаты орын алуы мүмкін, – дейді ол. Автордың ойлап тапқан тағы бір жұмысы Ақдала бекетінде электр жарығына байланысты. Шалғайдағы шағын станцияда электр жарығы жиі өшеді. Сондайда Шымкенттегі пойыз диспетчеріне бекеттегі пойыздың бар-жоғы көрінгенмен, сигналдың ашық-жабығы көрінбейді. Оның да сызбаларын қайта қараған соң, бекетте жарық өшсе де, сигналдың ашық-жабығы диспетчерге көрінетін болған. Яғни, қосымша релелерді байланыстырып, енгізген. – Қазір ұжымға жылына 5-6 рационализаторлық ұсыныс ойлап табуға тапсырма беріледі, жоспарды орындаймыз. Соңғы жаңалығымыз, мысалы  Арыс станциясындағы дөңесте вагондар сұрыптауына байланысты. Кейде дөңесте бағдаршамдар жалған жануы мүмкін. Сондайда дереу қауіпті болдырмау үшін, жолда автоматтандырылған жүйенің өзі «қорғаныс» жасайды. Оны да диспетчер бір нүктені басу арқылы іске асырады. «Қорғаныс» құрылғының да жұмысын реттеп отырмаса, вагондардың сұрыптауына зиянын тигізеді, – дейді осындай, өндіріске пайдасы тиетін, қауіптің алдын алатын тың  идеялар тауып, техникалық шығармашылықпен айналысып жүргеніне он жылдан асқан теміржолшы.

Бекәли АЛТЫН, Шымкент

Жолаушылар тасымалы
07.07.2025
ҚТЖ Алматы-Саратов бағытына жаңа вагондар шығарды
Жаңалықтар
06.07.2025
КТЖ басшылығы «Нұрлы жол» вокзал кешенінің жұмысымен танысты
Жаңалықтар
04.07.2025
ҚТЖ жол жөндеу техникасын жаңартуда
Жүк тасымалы
04.07.2025
Жаңа маусымға – жаңа вагондармен
Аймақтар
04.07.2025
Депутаттар контейнерлік аэрохаб жұмысымен танысты
Аймақтар
04.07.2025
Абай әлеміне саяхат
Цифрландыру
04.07.2025
Цифрлық технология: Зияткерлік білім сайысы
Аймақтар
04.07.2025
Құлсары дистанциясында жол жөндеу қарқын алды
Аймақтар
04.07.2025
Болашақ станциясы арқылы Түрікменстанмен жүк алмасу тұрақты жалғасуда
Жаңалықтар
04.07.2025
Қазақ-моңғол қатынасы сөз болды
Жаңалықтар / Мұрағат
04.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №51 04 шілде 2025 жыл
Жаңалықтар
03.07.2025
Мемлекет басшысы Көлік министрі Нұрлан Сауранбаевты қабылдады
Қауіпсіздік
03.07.2025
Өрт сөндірудің заманауи әдістері талқыланды
Жаңалықтар
03.07.2025
ҚТЖ Басқарма төрағасы тағайындалды
ҚТЖ келбеті
03.07.2025
Астанада тоғысқан тағдырлар
Жолаушылар тасымалы
03.07.2025
Маусым айында ҚТЖ пойыздарымен 1,2 миллионнан астам жолаушы тасымалданды
Аймақтар
02.07.2025
«Таза Қазақстан»: Семей теміржолшылары санитарлық тазалықты күшейтуде
Жүк тасымалы
02.07.2025
Бірінші жартыжылдықта ҚТЖ желісінде экспорттық тасымалдың өсуі тіркелді
Әлемде
02.07.2025
Трансауған теміржол магистралі іске аса ма?
Жаңалықтар
02.07.2025
Түркістан станциясында жас жігіт суицид жасамақ болды