Қауіпсіздікке бағытталуы тиіс...

Жаңалықтар
22.08.2017, 11:24

Кез келген рационализаторлық ұсыныс тиімділігімен танылып, ең алымен қауіпсіздіктің сақталуына бағытталуы керек, деп санайды арыстық өнертапқыш. Дәрібек Мақұлбеков аттай қырық жылдан бері Арыс белгі беру және байланыс дистанциясында  еңбек етіп келеді, тек соңғы он жыл ішінде 20-дан аса рационализаторлық ұсыныстың авторы атанған.  Соның ішінде, ерекше атап айтарлық еңбегі, дистанция директорының орынбасары Андрей Корчагин, бас инженер Мейіржан Жаңабаевпен ақылдаса отырып, қауіптің алдын алатын екі өнертапқыштық жұмысты өндіріске енгізген. Оның бірі, Шойтөбе станциясына қатысты. Станцияда бір пойыз кетіп үлгермей жатып, телім толық босамаса да диспетчерлер екіншісін жібере беретін. Бірақ екіншісін қабылдарда сигнал бірден ашылмай қалады. Ал пойыз жоқ уақытта бұрынғысынша жұмыс істей береді. Дәрібек Әбзадаұлы сигналдың бірден ашылуы үшін сызбаларды қайта қарап, толықтырды. Қазір пойыздар бірінің артынан бірі келсе де, сигнал уақытылы ашылып-жабылып тұр. –Бағдаршамның түсін бірден қызыл, сары, көкке өзгертіп, яғни код беріп тұратын жол бойындағы шкафтарда жанаспайтын (бесконтактный) ТША құрылғылары бар. Кейде сол код беретін құрылғы сызбасынан ақау кетіп, жалған жанып қалады. Біз осы шкафтарды ашып, код беретін нүктелерінің жалған жанбауын толықтырып, қайта жөндедік. Осылай, қауіпсіздіктің алдын алмаса, бір күні  станцияда  пойыздар апаты орын алуы мүмкін, – дейді ол. Автордың ойлап тапқан тағы бір жұмысы Ақдала бекетінде электр жарығына байланысты. Шалғайдағы шағын станцияда электр жарығы жиі өшеді. Сондайда Шымкенттегі пойыз диспетчеріне бекеттегі пойыздың бар-жоғы көрінгенмен, сигналдың ашық-жабығы көрінбейді. Оның да сызбаларын қайта қараған соң, бекетте жарық өшсе де, сигналдың ашық-жабығы диспетчерге көрінетін болған. Яғни, қосымша релелерді байланыстырып, енгізген. – Қазір ұжымға жылына 5-6 рационализаторлық ұсыныс ойлап табуға тапсырма беріледі, жоспарды орындаймыз. Соңғы жаңалығымыз, мысалы  Арыс станциясындағы дөңесте вагондар сұрыптауына байланысты. Кейде дөңесте бағдаршамдар жалған жануы мүмкін. Сондайда дереу қауіпті болдырмау үшін, жолда автоматтандырылған жүйенің өзі «қорғаныс» жасайды. Оны да диспетчер бір нүктені басу арқылы іске асырады. «Қорғаныс» құрылғының да жұмысын реттеп отырмаса, вагондардың сұрыптауына зиянын тигізеді, – дейді осындай, өндіріске пайдасы тиетін, қауіптің алдын алатын тың  идеялар тауып, техникалық шығармашылықпен айналысып жүргеніне он жылдан асқан теміржолшы.

Бекәли АЛТЫН, Шымкент

Жаңалықтар
25.11.2024
ҚТЖ Хорватия серіктестерімен байланысты нығайтады
Жаңалықтар
25.11.2024
Белгісіз біреулер Көкпекті – Нұра аралығындағы жолдан бекітпе болттарды ұрлап кеткен
Аймақтар
25.11.2024
Ардагерлер алғысқа бөленді
Әлемде
25.11.2024
Alstom Израильге электровоздарды жеткізуді аяқтады
Спорт
25.11.2024
ҚТЖ құрамасы – чемпион!
Жаңалықтар
25.11.2024
Транскаспий дәлізі: Бакуден Сианға алғашқы контейнерлік пойыз жөнелтілді
Жаңалықтар
25.11.2024
Астана станциясының сигналшыларына жаңа қызметтік үй-жай берілді
ҚТЖ келбеті
25.11.2024
Теміржолшы Темірзақ жайлы бір үзік сыр
Инфрақұрылым
25.11.2024
Өткелдер қауіпсіздігі маңызды
Жаңалықтар
22.11.2024
ҚТЖ Бескөл депосында дизель отынының ұрланғанын анықтады
Жаңалықтар
22.11.2024
Ақмола бөлімшесі инфрақұрылымды жаңартуды және инновацияларды енгізуді жалғастыруда
Жүк тасымалы
22.11.2024
Қостанай ЖТ бөлімшесі қараша айында 2 359 вагон астық тиеді
ҚТЖ келбеті
22.11.2024
Жол монтерлерінің бір күні
Қауіпсіздік
22.11.2024
Жамбыл өңірінде қыста да қараусыз мал тиылмайды
Аймақтар
22.11.2024
«Syrmaq Fest»: Маңғыстаулық теміржолшы қолөнер көрмесін ұйымдастырды
Қауіпсіздік
22.11.2024
Шымкент станциясында өндіріс жарақатының алдын алу шарасы өтті
Әлеумет
22.11.2024
Күзет қызметкерлеріне көрсетілетін қолдау көп
Жаңалықтар
22.11.2024
Кәсіподақ сарапшылары құзыретін арттырды
Цифрландыру
22.11.2024
ІТ тақырыбына арналған білім сайысы өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
22.11.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №99 22 қараша 2024 жыл